Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1043 491496
De lappene er vel kjent for å ha bittert blekk? Hatt noen av de der selv, som smakte rimelig bittert (ikke like ille som 25i), men fungerte helt fint oralt, så det var nok LSD.
Sist endret av Snilepisk; 23. januar 2014 kl. 09:50.
Sitat av Djiises Vis innlegg
Hofman lapper du har fått?
Lik som disse?
Vis hele sitatet...
Stemmer nok det ja, titta ikke så nøye på den, men tror det var riktig
Spørsmål ang. flashbacks, kan noen av dere som har opplevd dette si noe om hvordan det er? Er det visuals, tanker, følelse eller en form for deja-vu?

Jeg har smakt på noen lapper, de smaker nesten ingen ting i det hele tatt, bare svakt bittert, men de har fungert som pokker. Tok en i desember en gang og jeg har aldri opplevd lignende, altv fløt, svaiet, pustet osv. Og jeg opplevde et slags uforklarlig lys som liksom kom fra bak meg, uansett hvordan jeg stod.

Er det noen smak som kjennetegner syre, eller som gjør at man kan skille syre fra alternative stoffer som blir solgt som syre?

Edit: Dette er naturligvis også bare en liten brøkdel av det jeg opplevde på disse 10-12 timene.. Skremmende og gøy, men kanskje mest skremmende.
Sist endret av random42099; 23. januar 2014 kl. 14:41.
Sitat av EpicSnusBox Vis innlegg
Er det noen smak som kjennetegner syre, eller som gjør at man kan skille syre fra alternative stoffer som blir solgt som syre?
Vis hele sitatet...
LSD smaker ingenting. Blotterpapiret man får det på kan smake litt men det er sjelden annet enn litt blekksmak eller så er det papiret som avgir bittelitt smak. Sånn overall så er LSD-blottere relativt smaksløse.
NBOMe-stoffene kjenner man virkelig på tungen. Det er sånn skikkelig stikkende bittert liksom. Som å tygge nøkler eller noe
Sitat av moret Vis innlegg
LSD smaker ingenting. Blotterpapiret man får det på kan smake litt men det er sjelden annet enn litt blekksmak eller så er det papiret som avgir bittelitt smak. Sånn overall så er LSD-blottere relativt smaksløse.
NBOMe-stoffene kjenner man virkelig på tungen. Det er sånn skikkelig stikkende bittert liksom. Som å tygge nøkler eller noe
Vis hele sitatet...
Jøss, i såfall vil jeg si at mine lapper må ha vært the real deal, for det smaker mer papir en syre. Første gangen jeg prøvde fikk jeg litt den følelsen du beskriver, metallisk/syrlig smak som bredde seg over hele tungen
Sitat av Djiises Vis innlegg
Hofman lapper du har fått?
Lik som disse?
Vis hele sitatet...
Presist det trykket jeg har på mine 25i-lapper. Mine er kraftige som faen.
Sitat av EpicSnusBox Vis innlegg
Spørsmål ang. flashbacks, kan noen av dere som har opplevd dette si noe om hvordan det er? Er det visuals, tanker, følelse eller en form for deja-vu?

Jeg har smakt på noen lapper, de smaker nesten ingen ting i det hele tatt, bare svakt bittert, men de har fungert som pokker. Tok en i desember en gang og jeg har aldri opplevd lignende, altv fløt, svaiet, pustet osv. Og jeg opplevde et slags uforklarlig lys som liksom kom fra bak meg, uansett hvordan jeg stod.

Er det noen smak som kjennetegner syre, eller som gjør at man kan skille syre fra alternative stoffer som blir solgt som syre?

Edit: Dette er naturligvis også bare en liten brøkdel av det jeg opplevde på disse 10-12 timene.. Skremmende og gøy, men kanskje mest skremmende.
Vis hele sitatet...
Jeg har selv opplevd at hele rommet puster og beveger seg i solide rytmiske bevegelser mange måneder etter siste inntak av tryptaminer. Dette tilfellet ble riktignok utløst av at jeg var svært sterkt psykisk nedbrutt. De visuelle forstyrrelsene varte i noen minutter før de forsvant. Det var akkurat som å trippe rent visuelt, og jeg hadde nok aldri opplevd dette hadde det ikke vært for at jeg jo nettopp hadde trippet tidligere. For øvrig kan og fysiske anstrengelser utløse noe bevegelse i overflater, for ikke å snakke om cannabis. Cannabisrusen har nok fått en mer hellig syrefeeling med åra ja.

Jeg er og ganske sikker på at angst i ettertid av heftige tripper er med på å lettere manifestere forskjellige vedvarende etterheng - visuelle som rent tankemessige. Det blir en slags ond spiral. Kommer man seg gjennom angsten og tar til seg lærdom fra hele hendelsen tror jeg slike ting slipper tak.

Når det kommer til smak på syrelapper så har jo blant annet de svært gode og ettertraktede Fat Freddy's Cat lappene en svakt bitter smak de første sekundene på tunga. Jeg ser selve papiret blir nevnt i den sammenheng, men jeg tror at det er væskeoppløsningen syra blir blandet i før man dypper arkene - eller LSD krystallene selv - som avgir denne smaken. For det er en lett metallisk/bitter/kjemisk smak som jeg har vansker med å tro at papiret avgir.
Hva slags set og setting er å anbefale nå om vinteren? er litt redd for at det kan bli litt mørkt og dystert ute. bor i oslo btw.

takk for svar
Sist endret av veldigkul; 26. januar 2014 kl. 17:07.
Sitat av veldigkul Vis innlegg
Hva slags set og setting er å anbefale nå om vinteren? er litt redd for at det kan bli litt mørkt og dystert ute. bor i oslo btw.

takk for svar
Vis hele sitatet...
Selv liker jeg best å trippe på dagen, gir godfølelse med litt naturlig lys! Ellers er det jo å være på et sted og med folk du er komfortabel med, ha en god dag, kanskje litt ryddig rundt deg, noe plass å være kreativ på etc
Sitat av veldigkul Vis innlegg
Hva slags set og setting er å anbefale nå om vinteren? er litt redd for at det kan bli litt mørkt og dystert ute. bor i oslo btw.

takk for svar
Vis hele sitatet...
På Erowid anbefales det å holde seg innendørs de første turene, faktisk. Altså, i alle fall før og til du når "peak". Dette kan du føle på selv. Når "kurven" begynner å synke kan det være fint å ta seg en liten tur ut om du har f.eks en park tilgjengelig. På natten blir synsforvrengininger sterkere, dog. Dette kan være skummelt for noen, og kjempespennende for andre. Veldig individuelt. Nå vet jeg heller ikke hvor i Oslo du bor og det gjør det litt vanskelig å svare på akkurat dette. Sjansen for å støte på noen på kvelden/natten er mindre men det medfører også risiko for andre ting som f.eks å bli ranet om man er på litt feil kant av byen eller har uflaks. Har dog allerede laget en "guide" basert på tekster fra Erowid. Slik lyder den;

[COLOR="DarkRed"]LSD - Magic Moments[/COLOR]

Jeg personlig mener at en førstegangs tur på LSD bør gjøres med en gruppe bestående av 3-4 (alle uerfarne) og 2-3 hvis en er erfaren. Etter hvert som gruppen økes i antall kan det skape konflikter i gruppen og anspent stemning/atmosfære som kan for eksempel gjøre at gruppen deles opp og noen blir utelatt. Dette øker selvfølgelig sjansen for en dårlig opplevelse eller badtrip. Derfor er det altså dette antallet som anbefales. Men igjen, hvis det er dette du ønsker; Know your Body, Know your Mind, Know your Source. Vi reagerer alle individuelt. For øvrig er det viktig at du er komfortabel med de/han/hun du skal ta turen med. En som kan le med deg, en som ikke har noe imot å se deg gråte eller sikle osv. Ikke minst en med medfølelse, visdom og en dose kunnskap.

[COLOR="DarkRed"]Forberedelser:[/COLOR]

1: Et par dager før turen bør du forberede og innstille deg på "reisen". Her kommer det selvfølgelig helt an på hva du selv foretrekker. Det kan for eksempel være meditasjon. Med inspirasjon fra østlige meditasjonsteknikker og buddhistisk psykologi har man i Vesten utviklet teknikker i mindfulness som legger vekt på fire grunnleggende prosesser for oppmerksomt nærvær, å observere – være oppmerksom på hendelser, følelser og tanker, beskrive: sette ord på for oss selv det vi har oppmerksomheten rettet mot. Å ikke dømme – unngå verdivurderinger, og delta – være en smidig og spontan deltager i det som skjer her og nå. Det er med andre ord noe som tillater deg å "våkne opp" fra en den sovende tilstand hvor vi handler, tenker og føler på autopilot, styrt av automatiske og ubevisste indre prosesser. Har skrevet om det i dette innlegget mitt:http://freak.no/forum/showpost.php?p...72&postcount=6.

2: Du kan også se på naturdokumentarer, ta lange (eller korte) turer i naturen. Her kan jeg anbefale Baraka fra 1992. Det er en dokumentar som henvender seg til oss tilskuere og vår assosiasjonsevne til å forstå kunnskap om verden, samfunnet og den usynlig tilknytningen som binder oss alle sammen. Dialogen foregår gjennom bruk av montasje kombinert med et sterkt lydbilde, og hele filmen er som et slags øyeblikk av vår eksistens på her på kloden. Kan også anbefale Samsara fra 2011: http://www.imdb.com/title/tt0770802/?ref_=tt_rec_tt. Rent ellers er det viktig at du oppnår fysisk og mental sunnhet. Her kan du bruke ulike former for mentale og kroppslige teknikker som yoga (merk deg at det finnes mange forskjellige yogaformer, og ikke kun vestlige). Dette er ikke kun for det bevissthetsutviklende aspektet men også for å nå helhet og harmoni. Her er også noen pusteteknikker som kan komme til nytte: http://abel.hive.no/trumpet/teknikk/hathayoga.html samt noen enkle yogaøvelser: http://www.trening.no/treningstips/2435.o2.html

3: 8-12 timer før turen bør du tenke gjennom hva du konsumerer av mat og drikke. Det er viktig å ta hensyn til kroppen sin slik at man har nok energi, og da særlig når man skal begi seg ut på en lengre trip. Her anbefales det et lite måltid bestående av en god balanse mellom karbohydrater (komplekse) og proteiner. Dette bør skje 3-4 timer før turen. Noen foretrekker dog å faste eller kun innta flytende måltider. Dette er vel mest for de spirituelle, religiøse og sjamanistiske formålene. Ikke konsumer et måltid 1-2 før du har fått tatt det aktuelle stoffet (LSD). Da vil substansen bare absorberes saktere (det kan dog fungere bedre om du bruker å legge den under tungen). Det kan også lettere fremkalle kvalme og ubehag i mageregionen. Mange unngår mat som inneholder store mengder av både mettet og trans fett. Men ifølge kilder (f.eks Erowid) er litt sjokolade en tradisjon ved magisk sopp (har selv pleid å gjøre dette og syns det fungerer bra).

Et siste råd på denne er også å unngå ubehagelige situasjoner (mas med foreldre f.eks), stress og emosjonell bagasje.

[COLOR="DarkRed"]Musikk[/COLOR]

Musikk påvirker oss på ulike måter. Det skaper en rekke emosjoner som glede, sorg, frustrasjon.. ja, til og med sinne. Det kan altså fremkalle både negative og positive reaksjoner. Da er det selvfølgelig viktig at du tar det rette valget over hva som passer best for deg. Det kommer også helt an på hva slags resultat du vil oppnå. Vil du dykke dypt i sinnet ditt? Vil du ha en spirituell reise eller ønsker du bare å pirre nysgjerrigheten for moroskyld?

1 time: Litt drømmende ambient, chillout og downtempo muligens noe med litt "upbeat" for å få deg i rett stemning. Å begynne med Adventures Beyond the Ultraworld, Little Fluffy Clouds, av The Orb er en god start (fikk tipset av en her på forumet, faktisk). Aphex twin er også en personlig favoritt.

2-3 time: Når peaken trer inn for fullt må du være meget forsiktig med valget av musikk. Noe rolig, behagelig som gir deg velvære i kropp og sinn. Musikk med naturens utvalg av lyder (også instrumentalt), komplett stillhet eller bare lytte til lydene i omgivelsene rundt deg.

4-6 time: Her kommer det an på formen. Du kan velge å kanskje høre på noe av det samme eller prøve deg på noe mer utfordrende.

Her er to spillelister jeg anbefaler:
http://open.spotify.com/user/wildhea...lvL4x3NUoAuDuC - [COLOR="DarkRed"]Beyond[/COLOR]
http://open.spotify.com/user/wildhea...3MlIPDJWL5HqmC - [COLOR="DarkRed"]Psychonaut[/COLOR] (denne er dog litt spesiell)


Diverse leketøy:

- Tegnesaker (noe du allerede har)
- Kaleidoskop
- Stressball
- Rokkering (om man liker slikt)
- Kikkert!
- Stressball
- Trommer og andre musikkinstrumenter. Ettersom musikk kan bli oppfattet på en helt ny måte, og få en dypere mening. Eksperimenter med fonetiske lyder, vokaler og konsonanter kan være artig. Gjerne også klikkelyder/tungetale.
- Speil! Men dette kan også være risikabelt. Det er opp til deg å vurdere.
- Stroboskop (20-30 Hz), et instrument som deler lys opp i glimt (lynblink). Test dette ut på forhånd i tilfelle udiagnostisert epilepsi.
- Bøker med surrealistisk kunst
- Mat av typen gele, sjokoladepudding (leke med maten, folkens) og så videre. Eller frukt av typen sitrus. Gjerne appelsiner og mandariner.
- Vann! Anbefaler ikke å svømme. Tenk vannkran, en bøtte med vann eller bare dyppe føttene i vannet fra en brygge eller strand.

Kreativitet!

[COLOR="DarkGreen"]
Marihuana[/COLOR]


Tre regler, folkens. Røyker du før peak vil det mest sannsynlig ta vekk "edgen". Røyker du under peaken kan trippen bli sterkere, og hvis du velger å vente til peaken gradvis har sunket vil cannabis kunne forlenge turen.

Huskeliste

Som vi vet kan LSD klusse litt med kroppstemperaturen. Den kan både stige og synke alt ettersom. Ha på deg noe komfortabelt, og vær tynnkledd. Men ha med deg noe du kan kle på deg og varme deg i når du begynner å få disse bølgene av kulde. Et koselig, romslig pledd av typen du foretrekker er også et veldig smart valg. Dette kan du også bruke til å labbe rundt med som en liten kappe! Og rent ellers; Vann, muligens Gatorade, lett snacks/mat og andre ting du tenker at du vil trenge.

Her har jeg skrevet en "guide" for å forhindre mulige badtrips og ubehagelige opplevelser: http://freak.no/forum/showthread.php?t=209671


Håper det var til nytte! Lykke til og nyt turen!

Mvh
Lucy, Malach HaMavet
Sist endret av Lucy In The Sky; 27. januar 2014 kl. 22:32.
Sitat av Lucy In The Sky Vis innlegg
Så lange sitater er bare irriterende
Vis hele sitatet...
Tusen takk for svar!
Lappene er på 250~300ug. Hvordan bør jeg dosere? Man hører så mye forskjellig rundt om på internett. Førstegangstripper.

Er det forresten noen som har erfaring med å gå på ski mens en tripper? Tenker da hovedsaklig utenfor løypene isåfall.
Sist endret av exocytose; 28. januar 2014 kl. 21:44.
Vet ikke bedre
Trollanon's Avatar
Sitat av veldigkul Vis innlegg
Tusen takk for svar!
Lappene er på 250~300ug. Hvordan bør jeg dosere? Man hører så mye forskjellig rundt om på internett. Førstegangstripper.

Er det forresten noen som har erfaring med å gå på ski mens en tripper? Tenker da hovedsaklig utenfor løypene isåfall.
Vis hele sitatet...
Det er veldig sjeldent at en får tak i så sterke lapper, selv fra "internasjonale leverandører".
Jeg er på konstant jakt etter bomb lsd å kjøper ofte lapper som skal være over 200ug å de skuffer som regel, men vis du er sikker på din kilde så skal ikke jeg si deg imot.
Er du sikker på deg selv, vet hva du går til og har riktig set og setting så kan du spise hele lappen uten problemer, eventuelt ta halve lappen først å så resten etter en times tid, men tar du halve lappen så ikke la det gå mer enn 1-1,5 timer før du tar neste, vis ikke så er det eneste du gjør da er å forlenge trippen å du vil ikke få noe merkbart sterkere tripp.

Jeg digger å vandre rundt i skogen på lsd det er så mye fint å se og oppleve der, har du musikk med deg så kan det bli veldig spennende.
Tanken med å gå på skitur på lsd har slått meg flere ganger, men jeg har ikke ski så det har aldri blitt gjennomført, skal prøves en gang, men tror det kan bli litt slitsomt ettersom man kan bli litt klossete så ikke gå så veldig langt? kanskje du er veldig erfaren på ski så kan du vell gå så langt du gidder.

Lykke til!
Sist endret av Trollanon; 28. januar 2014 kl. 19:46.
Sitat av veldigkul Vis innlegg
Tusen takk for svar!
Lappene er på 250~300ug. Hvordan bør jeg dosere? Man hører så mye forskjellig rundt om på internett. Førstegangstripper.

Er det forresten noen som har erfaring med å gå på ski mens en tripper? Tenker da hovedsaklig utenfor løypene isåfall.
Vis hele sitatet...
Hvis dette virkelig stemmer så har du en enorm dose LSD for en førstegangstrip. Tilsvarende Albert Hoffmanns første trip. (som sagt over så sies det ofte at LSD lapper er sterkere enn dem virkelig er.. er du derimot heldig/uheldig sitter du på lapper som inneholder en monsterdose)

Har selv trippet ute om vinteren, i puddersnø og 15 minusgrader. Dette krever nøye planlegging. Bekledning der man er sikra å ikke fryse - selv om man legger seg i snøen for å beskue snøkrystaller i en halvtimes tid. Vi dro inn i skogen tidlig på morgenen (6-7 tida). Deretter bygde vi klart et bål som det bare var å hive en fyrstikk når vi måtte føle for varme. Termoser og god mat hadde vi også med i plenty. Flere reinsdyrskinn ble også lagt rundt bål-plassen. Inntok lappene i 8-9 tida på morgenen.

Trippen var fantastisk. Vi var vet et vann i skogen der isen akkurat hadde lagt seg (hadde vært mildvær før denne kuldeperioden og snøfallet). Isen bølget når man tok på den, og lagde fantastiske mønstre. Husker jeg kom i kontakt med "istidmannen" i meg selv, samt kjøttmeisenes "knæsk"-party i trærne. Er du en friluftsmann vil du digge det.

250-300 mcg (om det stemmer) ville nok blitt for funky for meg til å gå på ski, iallfall under peaken. På slike doser er det mere sannsynlig at jeg hadde stått på stedet hvil, mens egoet oppløses og man føler man har magiske egenskaper til å styre vinden og skyenes lek over himmelen.
Sist endret av Bearass; 28. januar 2014 kl. 20:18.
Ps! Som førstegangstripper er 100 microgram en fin dose. 100mcg vil gi en fullblown tripp med alle de klassiske elementer. 250-300 mcg er noe du kan tenke på om du vil begi deg ut på en åndelig reise (100 mcg kan også greit gi en slik opplevelse - men større doseringer fører til mindre kontroll, og mere sjangse for at ens identitet løses fullstendig opp. Er du åpen og klar for det - og villig til å gi deg helt hen, så kjør på.

Nå sitter du sannsynligvis på lapper som inneholder mindre enn 300mcg. Det er mere sannsynlig at du sitter på noe som regnes som sterke lapper (100-150 mcg). En lapp på 300 mcg tilsvarer 5-6 standard syrelapper. For å være på den sikre siden hadde jeg tatt en halv lapp om jeg var deg.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av kn^tte Vis innlegg
Presist det trykket jeg har på mine 25i-lapper. Mine er kraftige som faen.
Vis hele sitatet...
Har dine stjerner nederst(der det står 1943 på bildet) og koi fisk på baksiden?

Prøvde nylig 2 lapper med dette printet og opplevde intens fysisk ubehag og en kroppsfølelse som minnet om NBOMe opplevelsene mine. Men lappene kom fra en sikker kilde og ble inntatt oralt så det må ha vært LSD. Lappene hadde en litt bitter smak, men nummet ikke munnen som NBOMe stoffene gjør.

Visualsene var veldig som LSD og tankene var fine. Det eneste som var irriterende var den sinnsykt anspente kroppsfølelesen og et strekk i nakken som ble så alt oppslukende at jeg bestemte meg for å ta 110mg MDMA for å lette på trykket. Det hjalp utmerket og jeg hadde en fabelaktig tur de siste 6-7 timene.
Wizard Of Oz
Empog's Avatar
6 0
Jeg har nå lest rundt på forumet og div andre forum ang microdoser med LSD (40-50ug), og lurer egentlig på hvordan dette kan være for en første gangs tripp?
Da jeg ikke har lyst til å hive meg ut på større doser enn så lenge.

Dette har jeg tenkt på en stund nå og har veldig lyst til å prøve ut dette i sosiale sammenheng. Noen tanker?
Sitat av Empog Vis innlegg
Jeg har nå lest rundt på forumet og div andre forum ang microdoser med LSD (40-50ug), og lurer egentlig på hvordan dette kan være for en første gangs tripp?
Da jeg ikke har lyst til å hive meg ut på større doser enn så lenge.

Dette har jeg tenkt på en stund nå og har veldig lyst til å prøve ut dette i sosiale sammenheng. Noen tanker?
Vis hele sitatet...
Usikker...

Jeg har ikke peiling - men deler min magefølelse.. Som førstegangstripper bør man ta alle former for forhåndsregler og forberdelser - sjøl om det bare er snakk om mindre doseringer.. Det er min umiddelbare magefølelse.. (altså ikke begi seg ut på sosiale eksperimenter sånn første gang - du vet ikke hvordan du vil reagere, og kjenner ikke deg selv under påvirkning.. Så greit å heller være litt forsiktig) Tror det kan være greit å ha en tripp under beltet for å få noe ut av mikrodoseringer.. Da vil man kanskje ane noe av de dypere aspektene til LSD selv under mindre påvirkning. Det er min tanke.. Men er veldig usikker... Jeg tok ikke mikrodose som førstegangsintrodusering..

Ellers er det sjeldent dumt å starte i det små når man skal introduseres til et nytt stoff..

40-50mcg er nok litt mere enn en microdosering.. Microdoseringer ligger gjerne på rundt 10-30 mcg.. 50 mcg vil gjøre deg litt mere trippy - og kanskje litt i limbo mellom tripp og ikke tripp - som kan føles forvirrende, og som mange bare mener er ubehagelig.. KAnskje spesiellt i sosiale sammenhenger..

Jeg tror ikke man skal ta for lett på LSD uansett.. Sjøl om det taes i mikrodoseringer. Personlig merket jeg ettervirkninger av mikrodoseringen flere dager etterpå - noe som overrasket meg. Kamerat som var med på mikrodoseringene merket også ettervirkninger (iform av trippy drømmer - og LSD influens under cannabis-inntak)..

Men dette er altså min magefølelse.. Selvest Albert Hoffmann snakket varmt om mikrodoseringer som en antideppresiva og økt fokus og kreativitet.. Jeg tenker vel at man skal advare mot å nærme seg LSD som et leketøy eller sosial smøring.. Hvertfall som førstegangstripper.. Og tenker at det er greit å vite hva det innebærer i litt større doseringer først... Men følg egen magefølelse.. Det er som sagt uansett ikke dumt å ta en mindre dose LSD som førstegangsintrodusering.. (men kanskje ta det vekke fra folk som ikke er under influens sånn første gang)
Sist endret av Bearass; 11. februar 2014 kl. 23:04.
Wizard Of Oz
Empog's Avatar
6 0
Takk for svar! Magen din har nok rett, må tenke igjennom dette på nytt.
Sitat av skytouch Vis innlegg
Har dine stjerner nederst(der det står 1943 på bildet) og koi fisk på baksiden?

Prøvde nylig 2 lapper med dette printet og opplevde intens fysisk ubehag og en kroppsfølelse som minnet om NBOMe opplevelsene mine. Men lappene kom fra en sikker kilde og ble inntatt oralt så det må ha vært LSD. Lappene hadde en litt bitter smak, men nummet ikke munnen som NBOMe stoffene gjør.

Visualsene var veldig som LSD og tankene var fine. Det eneste som var irriterende var den sinnsykt anspente kroppsfølelesen og et strekk i nakken som ble så alt oppslukende at jeg bestemte meg for å ta 110mg MDMA for å lette på trykket. Det hjalp utmerket og jeg hadde en fabelaktig tur de siste 6-7 timene.
Vis hele sitatet...
Jeg bestilte mine fra produsenten personlig, og er ganske sikkert på at det er 25i-NBOME. Om det er noen som utgir seg for å selge LSD på dette trykket tror jeg du har blitt lurt. Jeg betalte knapp og ingenting for 100 lapper 1000ug/p. Disse lappene er veldig kraftige, og 3 små føltes som en heftig LSD tripp for meg affal, og varte mye lengre enn 25i normalt skal gjøre.
Står ikke noe nederst eller på baksiden. Symbolet i stjernen oppe til venstre er tallet 25, så vil nok tro det skal være et hint om hva det faktisk er.
Skrev dette på forrige syretripp. Det gav ganske mye mening da. I etterkant når jeg leser det skjønner jeg litt hva jeg prøvde å beskrive. Tenkte det kunne være interessant selv om det muligens blir litt syrevrøvl.

Etterdønningene etter at ingenting ble alt forflytter seg i bakgrunnen av ingenting, og ingenting stiger frem fra de små mellomrommene i mellom alt og fyller allting. Nå er alt ingenting og ingenting fyller alt.

Men alt finnes bak ingenting. I alle sprekkene, og i de ørsmå hullene i ingenting. Der finnes alt. For når alt er fremtredende for deg, da ligger ingenting i bakgrunnen å venter på å bli en ting, eller noen ting – eller alle ting.

Ingenting vil bli alle ting. Men alle ting er ting, mens ingenting ikke er en ting, men ingenting er. Bare ikke en ting. Ingenting bare er. Mens en ting er en ting, er ingenting. Det er det ingenting driver med. Det bare er. En snekker liker å snekre. Ingenting liker å være. Men ingenting vil bli til noe vil ting være en annen ting.
Til alle dere som bruker LSD med jevne mellomrom. Tilgi meg for å komme med et mulig dumt spm, men jeg har ikke filla peiling på dette.

Sånn jeg forstår det så er disse arkene dere viser til, med bestemte motiver, liksom" LSD-merker". Akkurat som coca-cola er et brus-merke.

Men hvordan kan dere vite at det arket dere kjøper faktisk er lagd av samme "merke-fabrikant" som det forrige arket av samme merke som dere kjøpte/inntok? Og hvordan kan dere vite om det inneholder det samme stoffet?

På meg virker det som hvem som helst egentlig kan bruke et hvilket som helst design og dyppe det i hvilket som helst stoff, og da blir det vel feil å si at det og det lsd-merket er bra, og det og det lsd-merket er dårlig, osv.

Eller er jeg helt på bærtur? Er det merkevarebeskyttelse/patent på de forskjellige LSD-merkene, som håndheves av kriminelle?
Sitat av ÆØÅ123 Vis innlegg
Til alle dere som bruker LSD med jevne mellomrom. Tilgi meg for å komme med et mulig dumt spm, men jeg har ikke filla peiling på dette.

Sånn jeg forstår det så er disse arkene dere viser til, med bestemte motiver, liksom" LSD-merker". Akkurat som coca-cola er et brus-merke.

Men hvordan kan dere vite at det arket dere kjøper faktisk er lagd av samme "merke-fabrikant" som det forrige arket av samme merke som dere kjøpte/inntok? Og hvordan kan dere vite om det inneholder det samme stoffet?

På meg virker det som hvem som helst egentlig kan bruke et hvilket som helst design og dyppe det i hvilket som helst stoff, og da blir det vel feil å si at det og det lsd-merket er bra, og det og det lsd-merket er dårlig, osv.

Eller er jeg helt på bærtur? Er det merkevarebeskyttelse/patent på de forskjellige LSD-merkene, som håndheves av kriminelle?
Vis hele sitatet...
Hvem som helst kan bruke hvordan som helst print, så det er nesten umulig å vite om det er fra samme batch.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
LSD var teknisk sett ett av det tryggeste tingene du kunne kjøpe på "gata", dosene på LSD måles i microgram, og var det eneste psykoaktive stoffet som hadde virkning i så lav dosering.

Alle andre stoff (inntill nå) hadde minimumsdoser på flere milligram, et milligram er 1000 microgram, lappene er ganske små av seg og det er ikke mulig å feste flere milligram med stoff til disse lappene, ergo var man garantert at det var LSD på lappene.

Nå finnes det dog flere substanser som er aktive ned i microgramsdosering, 25i-NBOME har doseringer på 600-1200 microgram og Bromo-Dragonfly har doseringer fra 500-1000 microgram. Men det er fremdeles høyere enn LSD som har doseringer fra 40-500microgram, så lappene er ofte større.

Man er fremdeles garantert å ikke få en toksisk dose når det er snakk om lapper, i og med at det ikke finnes noe som kan være skadelig i så små doser som får plass på en papirlapp.
Hei,

Har ikke tatt syre på 2 år nå, så lurer på hvordan situasjonen er idag. Tenker mest på alle disse nye stoffene som blir solgt som LSD. Er dette noe som forekommer ofte? Hvilke tegn bør man se etter? Jeg vet bare at en ekte syrelapp ikke skal smake annet enn papir. Kan prisene også være en indikasjon på bøff?
"If it's bitter it's a spitter."
Da særlig hvis den gjør deg nummen i munnen. Lapper med syre på kan jo også være bittre, med tanke på blekket.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
LSD gløder under ultrafiolet lys: http://www.erowid.org/chemicals/lsd/lsd_testing2.shtml
Sist endret av Dodecha; 18. februar 2014 kl. 01:01.
Hei!

Jeg lurer bare på om Phenibut er greit å lande på etter en LSD trip? (120ug)
Noen som vet noe om det? Eller så dropper jeg det .

Takk på forhånd!
Det har ingen direkte interaskjon. Mulig phenibut vil virke litt beroligende etter en lang og sliten tripp.
Sitat av Muradi Vis innlegg
Hei,

Har ikke tatt syre på 2 år nå, så lurer på hvordan situasjonen er idag. Tenker mest på alle disse nye stoffene som blir solgt som LSD. Er dette noe som forekommer ofte? Hvilke tegn bør man se etter? Jeg vet bare at en ekte syrelapp ikke skal smake annet enn papir. Kan prisene også være en indikasjon på bøff?
Vis hele sitatet...
Mange av de stoffene som blir solgt som LSD vil ikke fungere om du svelger de hele, mens LSD fungerer fjell om det er i magen eller under tunga.
Det finnes ikke dårlig syre så vidt jeg vet, har forstått det sånn at LSD er et ganske rent stoff, men det flyter jo over av dårlige etterligninger som fks. Nmbone. Blir bare spekulasjoner å gjette på hva dere har fått i dere ut ifra det lille du skriver, opplevde rastløshet og forrvirring på lsd og Nmbone. Btw: er dere ute etter en "hærlig" rusopplevelse så er det ikke sikkert lsd er tingen. LSD og MDMA er to VELDIG forskjellige oppleveleser imo.
Sist endret av wintip; 20. februar 2014 kl. 16:12.
Sitat av wintip Vis innlegg
Det finnes ikke dårlig syre så vidt jeg vet, har forstått det sånn at LSD er et ganske rent stoff, men det flyter jo over av dårlige etterligninger som fks. Nmbone. Blir bare spekulasjoner å gjette på hva dere har fått i dere ut ifra det lille du skriver, opplevde rastløshet og forrvirring på lsd og Nmbone. Btw: er dere ute etter en "hærlig" rusopplevelse så er det ikke sikkert lsd er tingen. LSD og MDMA er to VELDIG forskjellige oppleveleser imo.
Vis hele sitatet...
Nå, vel. Hvorvidt det er "ekte "d -LSD" tilgjengelig på undergrunnsmarked er en diskusjon som går igjen syklisk. Som vi vet er det et klart skille mellom gatesyre og ren, farmasøytisk LSD. De fleste innen feltet avskjediget en og annen oppblussing av påstander om at de som bare har tatt gatesyre etter 1970 har aldri fått "ren syre". Dette er relatert til påstander som ofte er ledsaget av moderne "gatesyre" er dårlig laget, forurensede, degradert, eller noe annet enn LSD. Det finnes ytterligere spekulasjoner om hvorvidt om enten små urenheter kan påvirke reseptorenbindingen av LSD, og at opplevelsen derfor kan endres eller hvordan LSD brytes ned over tid. Og muligens konverteres til aktiv lumi -LSD, iso-LSD, eller andre mindre kjente degraderinger som produktene kan påvirke effekten av materialet. "d-LSD" (eller d- LSD -25) er den aktive formen av LSD først kjent da det ble syntetisert av Albert Hofmann. iso-LSD, en isomer av d-LSD Antas å være ikke-psykoaktivt. En av de mest vedvarende debattene om gatesyre er at folk har rapportert at ulike "batcher" er erfaringsmessig ulik i effekt. Er det et resultat av ulike kvaliteter av syre? Er det et resultat av forskjellige doser? Eller er det rett og slett et resultat av normale variasjoner i erfaring fra én person til en annen? Eventuelt en situasjon til en annen? Et argument mot premisset at forskjeller i LSD-opplevelser er et resultat av forskjeller i kvaliteten på materialet som fra mennesker som har distributert og alikvotert LSD i det siste. De har beskrevet hvordan enkelte mottakere av deres LSD ville oppleve forskjeller og tydelig bedre effekt fra en type blotter til en annen. Likevel ble disse ofte alikvotert av samme kjemiker på samme dag, fra samme parti av væske, på lignende blotterpapir. Det er jo noe å reflektere over. Det skal også sies at jeg har lest at god kvalitet på gatesyre kan være like ren som Sandoz LSD og at Sandoz LSD kunne ha blitt degradert eller uren den også. Det er jo ikke slik at gud og hvermann har råd til utstyret som kreves for å teste LSD gjennom massespektrometre og elektronmikroskop. Men som Dodecha skrev har LSD blitt kjent for å gløde under ultrafiolett eller svart lys siden 1950-tallet. Hvis et produkt solgt som LSD ikke er fluoriserende betyr det at det ikke inneholder LSD. Substansen var fluoriserende når den var tørr eller våt. Det skal også nevnes at hverken den gamle eller syren eller 25I-NBOME viste noe synlige reaksjoner på UV-lys mens ny, frisk LSD glødet sterkt (nå skal det sies at LSD blir degradert eller ødelagt av UV-lys i nærvær med oksygen, vann osv).

Uansett; Det er ganske klinkende klart at 250 mikrogram LSD (standard 60-talls dose), og 60-tallets glade "kamikaze-trippere" er så vel som over på dette tidspunkt. Om man virkelig får tak i god LSD i dag inneholder det ofte "bare" 150 mikrogram. Ikke noe det akkurat florerer rundt av som disse høye dosene med 25C og andre NBOME-stoffer.

[COLOR="Sienna"]Advarsel mot 25c-NBOME[/COLOR] http://www.reddit.com/r/Drugs/comments/1k72ej/.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Hva er deres synspunkt på LSD kombinert med moderate mengder alkohol? Mener da hovedsaklig i fest/rave sammenheng.

Selv syntes jeg komboen har fungert bra ved mitt ene forsøk. Ble konsumert ca 70ug + ca 5-6 øl fordelt utover kvelden. Ja, alkohol gir kanskje en liten demping på trippen men jeg føler det også fjerner noe av det angst/usosiale-aspektet jeg kan få med LSD, spesielt under comeupet. Hva er deres erfaringer og meninger?
i fest/ravesammenheng syntes jeg ingenting om, hverken med eller uten alkohol, men så har jeg heller alldri prøvd det

Jeg liker veldig godt å nyte en god øl eller to, både for smaken og for å slappe av litt under opptur og afterglow,
men ikke så mye at du blir full eller at det gir en overdøvende effekt på turen
Tenkte ikke at det var vits å lage en ny tråd angående følgende spørsmål. Har googla litt rundt, men har ikke funnet noe konkret svar.

Skal ta syre på førstkommende lørdag og har begynt å merke en liten forkjølelse. Har rennende nese og øynene klør litt. Hadde veldig vondt i halsen i helgen men det har gått helt bort. Føler meg ikke dårlig på noe som helst måte, bare litt irr. med rennende nese.

Tok LSD for 8 dager siden. Har ikke noe planer om å gjøre det hver uke, men er litt special occasion. Har mesteparten av toleransen gått vekk etter 8 dager? Ser ikke for meg en super-mega-magisk tur, men ser for meg en rimelig syk tur.

Takk
Sitat av roundpotato Vis innlegg
Tenkte ikke at det var vits å lage en ny tråd angående følgende spørsmål. Har googla litt rundt, men har ikke funnet noe konkret svar.

Skal ta syre på førstkommende lørdag og har begynt å merke en liten forkjølelse. Har rennende nese og øynene klør litt. Hadde veldig vondt i halsen i helgen men det har gått helt bort. Føler meg ikke dårlig på noe som helst måte, bare litt irr. med rennende nese.

Tok LSD for 8 dager siden. Har ikke noe planer om å gjøre det hver uke, men er litt special occasion. Har mesteparten av toleransen gått vekk etter 8 dager? Ser ikke for meg en super-mega-magisk tur, men ser for meg en rimelig syk tur.

Takk
Vis hele sitatet...
Dersom du fremdeles føler deg dårlig på lørdag ville jeg utsatt det. Det behøver ikke å ødelegge trippen på noen måte men det er sjanse for at det vil kunne skape ubehag. Prøv å spise sunt frem til lørdag så kanskje kroppen din belønner deg

Etter min erfaring har man ikke lenger noen toleranse etter èn uke.
stødig: Okay. Tror jeg skal ta meg en sykedag før lørdagen og prøve å bli litt bedre form. Det er enten nå til lørdag eller om et par måneder. Og jeg føler jeg må gjøre meg ferdig for denne gangen før jeg får ro i sjela. Skal ture med et par kompiser som er first timers og settinga kommer til å bli helt superb.

Synspunktet mitt på å trippe i festsammenheng er lite populært. Syntes det er kjedelig å omgåes med masse folk som ikke turer selv, og alkohol frister ikke engang litt. Har allerede lata som jeg var sørpe full mens jeg egentlig bare tura. Da velger jeg heller å sitte på rommet mitt å spille first person shooters eller Skyrim Når jeg tar syre tar jeg aldri så lave doser heller. Bruker ikke syre hvis det er mindre enn 200ug ca.
Sitat av roundpotato Vis innlegg
stødig: Okay. Tror jeg skal ta meg en sykedag før lørdagen og prøve å bli litt bedre form. Det er enten nå til lørdag eller om et par måneder. Og jeg føler jeg må gjøre meg ferdig for denne gangen før jeg får ro i sjela. Skal ture med et par kompiser som er first timers og settinga kommer til å bli helt superb.

Synspunktet mitt på å trippe i festsammenheng er lite populært. Syntes det er kjedelig å omgåes med masse folk som ikke turer selv, og alkohol frister ikke engang litt. Har allerede lata som jeg var sørpe full mens jeg egentlig bare tura. Da velger jeg heller å sitte på rommet mitt å spille first person shooters eller Skyrim Når jeg tar syre tar jeg aldri så lave doser heller. Bruker ikke syre hvis det er mindre enn 200ug ca.
Vis hele sitatet...
Hva ble det til? :-)

Når jeg sier festsammenheng så mener jeg naturligvis på fester hvor andre også inntar diverse ulovlige substanser som underground-fester og psytrance-arrangementer. Selv foretrekker jeg da små doser (70-120ug) hvis jeg skal danse og være ute blandt folk. Hvis jeg skal ture i litt roligere omgivelser blir det alt fra 120-300.
Har prøvd LSD 2 ganger i mitt liv, begge ganger nå i 2014. Begge gangene har lappene smakt veldig metallisk og blir nummen på tunga. Dette er vel ikke et bra tegn? LSD eller ikke, halliser fikk jeg vertfall.

Jeg ser de fleste tripprapportene fremstår som alt er bare fryd og gammen, og har derfor noen spørsmål:
1. Er det vanlig å føle seg litt syk under oppturen? Begge gangene har jeg fått noe som kan minne om en mild influensa.
2. De første timene blir jeg ofte liggende på sofaen. Jeg blir sinnsykt rastløs, men orker ikke å gjøre noe. Når jeg først reiser meg så kiler det noe sinnsykt i beina. Det føles også som jeg er for svak i beina til å holde oppe min egen kroppsvekt. Andre som opplever dette? Må nevnes at det meste av "ubehaget" beskrevet over forsvinner litt etter litt noen timer etter inntak.
Nå har JEG aldri testet LSD før, men det du nevner på point 1. minner om oppp,pgmenlevelsene jeg har hatt på PMMA,
Sist endret av KjellFresh; 19. mars 2014 kl. 23:39. Grunn: omogmennnnnnnnnnn
Sitat av Eralis Vis innlegg
Har prøvd LSD 2 ganger i mitt liv, begge ganger nå i 2014. Begge gangene har lappene smakt veldig metallisk og blir nummen på tunga. Dette er vel ikke et bra tegn? LSD eller ikke, halliser fikk jeg vertfall.

Jeg ser de fleste tripprapportene fremstår som alt er bare fryd og gammen, og har derfor noen spørsmål:
1. Er det vanlig å føle seg litt syk under oppturen? Begge gangene har jeg fått noe som kan minne om en mild influensa.
2. De første timene blir jeg ofte liggende på sofaen. Jeg blir sinnsykt rastløs, men orker ikke å gjøre noe. Når jeg først reiser meg så kiler det noe sinnsykt i beina. Det føles også som jeg er for svak i beina til å holde oppe min egen kroppsvekt. Andre som opplever dette? Må nevnes at det meste av "ubehaget" beskrevet over forsvinner litt etter litt noen timer etter inntak.
Vis hele sitatet...
LSD skal ikke gjøre deg nummen, så kanskje nbome-stoffer du har vært borti?
https://www.erowid.org/chemicals/nbome/

Her blir noen av forskjellene forklart:
http://www.youtube.com/watch?v=kJ6hGs4fRmA
Sitat av Eralis Vis innlegg
Har prøvd LSD 2 ganger i mitt liv, begge ganger nå i 2014. Begge gangene har lappene smakt veldig metallisk og blir nummen på tunga. Dette er vel ikke et bra tegn? LSD eller ikke, halliser fikk jeg vertfall.

Jeg ser de fleste tripprapportene fremstår som alt er bare fryd og gammen, og har derfor noen spørsmål:
1. Er det vanlig å føle seg litt syk under oppturen? Begge gangene har jeg fått noe som kan minne om en mild influensa.
2. De første timene blir jeg ofte liggende på sofaen. Jeg blir sinnsykt rastløs, men orker ikke å gjøre noe. Når jeg først reiser meg så kiler det noe sinnsykt i beina. Det føles også som jeg er for svak i beina til å holde oppe min egen kroppsvekt. Andre som opplever dette? Må nevnes at det meste av "ubehaget" beskrevet over forsvinner litt etter litt noen timer etter inntak.
Vis hele sitatet...
Du har nok ikke tatt LSD, tror det er 25i nbome(eller et annet stoff i nbome-familen) du har tatt. Mange som selger det som syre...

https://www.erowid.org/chemicals/2ci_nbome/

Nbome er egentlig et ganske morsomt stoff, men det er synd at folk selger det som LSD.
Sist endret av EyesWideShut; 19. mars 2014 kl. 23:42.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Eralis Vis innlegg
Har prøvd LSD 2 ganger i mitt liv, begge ganger nå i 2014. Begge gangene har lappene smakt veldig metallisk og blir nummen på tunga. Dette er vel ikke et bra tegn? LSD eller ikke, halliser fikk jeg vertfall.

Jeg ser de fleste tripprapportene fremstår som alt er bare fryd og gammen, og har derfor noen spørsmål:
1. Er det vanlig å føle seg litt syk under oppturen? Begge gangene har jeg fått noe som kan minne om en mild influensa.
2. De første timene blir jeg ofte liggende på sofaen. Jeg blir sinnsykt rastløs, men orker ikke å gjøre noe. Når jeg først reiser meg så kiler det noe sinnsykt i beina. Det føles også som jeg er for svak i beina til å holde oppe min egen kroppsvekt. Andre som opplever dette? Må nevnes at det meste av "ubehaget" beskrevet over forsvinner litt etter litt noen timer etter inntak.
Vis hele sitatet...
1. Nei, nervøs før effekten kommer? Definitivt, men så fort de kommer glir ting over til undring, med stor U.
2. Blir ikke rastløs, følelsen av kroppen er ganske merkelig å beskrive, den føles varm, til tider kan man undres om deler av den er våt. Aldri hatt noe problem med å reise meg under påvirkning av hverken LSD eller Sopp, bevegelsene er kanskje merkelig (sett utenfra), flytende. Jeg har heller følt et ubehag senere i en tripp, peaken, der alt er så intenst at det føles ut som du ikke klarer mer. Trikset mitt er å slippe meg selv, gi deg over til effekten, det er ganske skremmende første gang. Man kan kanskje forklare det som den "fallende" eller "spinnende" effekten på alkohol, forskjellen (i min erfaring) er at om du gir deg over i det tilfellet, slipper alt, så besvimer man, eller spyr, og skjer begge deler så er man potensiellt i en livsfarlig posisjon der man kan kveles. I psykedelisk sammenheng derimot, er resultatet himmelsk.
Og jeg vil karakterisere følelsen under opptur på de tryptaminer jeg har prøvd som rastløs med stor R igjen. Samtidig er det kun under opptur jeg føler meg rastløs på denne måten... Tror følelsen er så snål for folk at noe norske ord ikke dekker godt nok egentlig.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
At det ikke kan beskrives helt er nok kjernen i saken her, folk har egne assosiasjoner, opplevelser etc som vil påvirke måten de beskriver sin psykedeliske opplevelse. For meg kommer rastløsheten senere.
Sist gang jeg tok LSD satt vi (jeg og en til) en time eller to før vi fant ut at det var alt for stusselig å sitte inne, så vi gikk ut en tur, vi gikk en lang tur ut i skogen som jeg tror varte i et par timer før vi dro inn.
Hørtes ut som en grei måte å endre setting og opplevelser på det Det å gå ut(om man har mulighet til det) er jo et kjempesmart triks om rastløsheten(eller whatever) tar overhånd. Det er som regel bare snakk om å komme på at man faktisk har mulighet til å skifte setting.
Sist endret av VinumSabbathi; 20. mars 2014 kl. 01:53.
hvor mange µ gram lsd papir dose vil dere folkens anbefale til en nybegynner? Er det noen standard papir som kan være for sterke? Det blir jo veldig vanskelig å dele det opp.
Sitat av Sehpirot Vis innlegg
hvor mange µ gram lsd papir dose vil dere folkens anbefale til en nybegynner? Er det noen standard papir som kan være for sterke? Det blir jo veldig vanskelig å dele det opp.
Vis hele sitatet...
En lapp bruker å ligge på alt fra 80 til 250ug. Men er mer sannsynlig at du har en lapp på 100ug enn at du har en på 250ug.

Anbefaler deg å starte på 80-120ug.
Er umulig og vite hvor mange ug du har på lappen, så man må nesten bare stole på dealeren sin.
Kan det gå fryktelig galt viss dosen er mye mer enn det jeg tror?
Sitat av Sehpirot Vis innlegg
hvor mange µ gram lsd papir dose vil dere folkens anbefale til en nybegynner? Er det noen standard papir som kan være for sterke? Det blir jo veldig vanskelig å dele det opp.
Vis hele sitatet...
Hva slags motiv har du på lappene dine?

Det er som EyesWideShut sier kan det være hva som helst på lappen. Fra egen erfaring bruker lappene å ligge på mellom 70-150 med noen unntak. Unntakene bruker å bli skrytt opp i skyene av selgere. Hvis du er usikker er det ikke verre enn å klippe opp opp i 3 og starte med 2. Rundt 100ug er tilstrekkelig for å føle LSD rusen uten å miste helt bakkekontakt med egodød og andre syke inntrykk.
Sitat av stødig Vis innlegg
Hvis du er usikker er det ikke verre enn å klippe opp opp i 3 og starte med 2. Rundt 100ug er tilstrekkelig for å føle LSD rusen uten å miste helt bakkekontakt med egodød og andre syke inntrykk.
Vis hele sitatet...
Man bør være litt forsiktig med det. En dråpe oppløst LSD fordeler seg ikke jevnt utover lappen. Man kan derfor spise 2\3 av lappen uten å få i seg noe, og igjen spise 1\3 og få i seg alt. Helt umulig å vite hvor dråpen traff papiret.