Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1859
Anonym bruker
"God Mårhund"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Noen som har kombinert elevanse og alkohol?
Nei, ikke dødelig. Men er ikke ufarlig.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Noen som har kombinert elevanse og alkohol?
Vis hele sitatet...
Jupp
Jeg forhørte meg med apoteket om akkurat det og det er helt ufarlig. Du kan merke at du blir litt ''svaiende'' fortere enn andre, og når medisinen går ut så vil du plutselig kjenne at du blir veldig full. Blanding av metylfenidat og alkohol er mye verre, da det gjerne forsterker bivirkninger.
Sitat av Jokkerella Vis innlegg
Jeg forhørte meg med apoteket om akkurat det og det er helt ufarlig. Du kan merke at du blir litt ''svaiende'' fortere enn andre, og når medisinen går ut så vil du plutselig kjenne at du blir veldig full. Blanding av metylfenidat og alkohol er mye verre, da det gjerne forsterker bivirkninger.
Vis hele sitatet...
Men det er også en veldig euforisk kombinasjon. Den samme reaksjonen alkohol har med kokain, ved å danne kokaetylen skjer når man drikker alkohol mens man tar metylfenidat, ved at man danner etylfenidat, et stoff som er mye sterkere.
Sitat av Relevant Vis innlegg
Men det er også en veldig euforisk kombinasjon. Den samme reaksjonen alkohol har med kokain, ved å danne kokaetylen skjer når man drikker alkohol mens man tar metylfenidat, ved at man danner etylfenidat, et stoff som er mye sterkere.
Vis hele sitatet...
Det er vel sånn som en ser det, min erfaring er at det å blande metylfenidat med alkohol ikke var en særlig god idé. Hjertebank fra helvette og vekslende varme- og kuldefølelse. Så mye eufori var det ikke, men når jeg tenker etter så var det kanskje en slags eufori en liten stund før jeg begynte å angre.

Så kan det jo godt hende at det kommer an på hvor store mengder du inntar, jeg husker det som at jeg ikke drakk mer enn to glass 12% vin, noe som jeg ikke synes er så veldig mye.
♡♥♡♥♡♥♡
lex123's Avatar
Sitat av Jokkerella Vis innlegg
Det er vel sånn som en ser det, min erfaring er at det å blande metylfenidat med alkohol ikke var en særlig god idé. Hjertebank fra helvette og vekslende varme- og kuldefølelse. Så mye eufori var det ikke, men når jeg tenker etter så var det kanskje en slags eufori en liten stund før jeg begynte å angre.

Så kan det jo godt hende at det kommer an på hvor store mengder du inntar, jeg husker det som at jeg ikke drakk mer enn to glass 12% vin, noe som jeg ikke synes er så veldig mye.
Vis hele sitatet...
Elvanse er kapsler med lisdeksamfetamin. Det er et prodrug som konverteres til deksamfetamin når det inntas oralt. Det tar gjerne 2-3 timer etter inntak før man merker effekten. Det varer ganske lenge, og er ikke spesielt egnet til rekreasjonelt bruk.
Kombinasjon med alkohol er mer eller mindre som ellers med kombinasjon av amfetaminer og alkohol, du er mer våken og kan drikke mer uten å bli full.


edit: metylfenidat og alkohol er en helt annen greie.. vet ikke helt hvordan men det kan gå ganske ille med å kombinere de to, har hat helt blackout av moderate menger av begge, men det var lenge siden
Sist endret av lex123; 28. november 2021 kl. 16:22.