Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 3443
Mulig jeg er en av få, men en ting jeg alltids gjør er å selge eller bruke opp krypto.

Alle ønsker jo å tjene store summer, men ender opp med å selge fordi de er redd for å tape pengene.

Så nå sitter jeg å tenker, hadde det vært en ide å lage en nettside hvor du kan sette inn penger/krypto også velger du hvor lenge du vil ha det der.

Si man setter inn 10.000kr i bitcoin og velger at man tar det ut om 5 år.

Når du da har satt inn de 10.000 så vil du ikke få dem tilbake uansett før det har gått 5 år.

Da vil du bli "tvunget" til å holde crypto i (satt antall) dager/år.


Tror du dette kunne vært av interesse for folk? Eller er det helt på trynet å lage noe slikt?
Det er ingen fordeler med at banken skal være din overformynder i 5 år.
Må gi stor rabatt for at noen skal gå i den fella.
Trådstarter
Sitat av Montezuma Vis innlegg
Det er ingen fordeler med at banken skal være din overformynder i 5 år.
Må gi stor rabatt for at noen skal gå i den fella.
Vis hele sitatet...
Men hvorfor er det en felle?

Kjøper jeg Krypto for 10.000 nå så hadde ikke jeg klart å holde i 5 år.

Så hvorfor er det en felle att noen holder for deg så du ikke har mulighet til å panikkselge?
Dette er på trynet.

Det finnes utrolig mange gode alternativer som er mye mer profitabelt, som f.eks. staking som gir deg relativt god avkastning i året pluss eventuell økning av verdi til kryptovalutaen. Hvis du ikke ønsker å bruke opp kryptoen din så finnes det "locked staking" hvor du kan låse krypto over en tidsperiode samtidig som du får avkastning på det du setter inn.


Du lager da en tjeneste til folk hvor de vil tjene mindre enn de gjør andre steder, er mindre sikkert (fordi nye slike tjenester er lite troverdig) og som allerede finnes...
Ikke invistere penger du ikke har råd å tape! gjelder det samme som på gambling.
Hvis du ikke klarer å la pengen stå der... selv om de vokser eller synker i verdi. Så bør du finne på noe annet.

Ja folk flest er faktisk redd for å tape pengene sine. Men da bør man sette seg litt mer inn i hvem/hva man invisterer i.
Gi andre kontroll over recovery seed keyen min? Nei takk! Om du ikke takler blod i gatene, bør du kanskje vurdere fond. Har selv masse minus og bare rødt, det er da man DCA på mer krypto.
Hva om investeringa di på krypto kollapser helt og du ikke har mulighet til å ta ut verdiene før det har tapt seg så si helt?
Hvis man først skal fryse midlene sine, så finnes det tusenvis av DeFi og DEXér hvor du kan stake og hvor man faktisk får betalt for å gjøre nettopp dette. Her får du ofte enorm rente på nettopp dette, og ved å låne bort likviditet vil du også mange steder farme flere coins.
Du får betalt for å gi bort fleksibiliteten og likviditeten din, samt at det alltid er en liten risk i å ha krypto låst i en smart kontrakt.

Krypto er et spill i risk/reward og så lenge man benytter seg av solide DeFi tjenester og solide kryptovalutaer, er dette det sikreste man kan gjøre. Det føles også utrolig godt å kontinuerlig tjene penger mens man sover/jobber.

Jeg har forøvrig cashet ut for lengst og har pengene trygt i banken.
Sist endret av Cheese; 21. november 2021 kl. 23:21.