Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1765
De man fester på tennene i 30 minutter. Vet at disse er populære i USA, men er det trygt å bruke? Noen sier at det kan ødelegge tannemalje mens andre sier det er helt ok. Vet ikke helt hva jeg skal tro siden det er så mange forskjellige meninger. Rart at det er så populært i andre land hvis det er skadelig, eller?

Noen som har prøvd disse?
Ja, prøvd de. De fungerer ikke. Det eneste som funker er å gjøre det hos tannlege. Det

Ja, prøvd de. De fungerer ikke. Det eneste som funker er å gjøre det hos tannlege. Det er der beste og tryggeste. De sjekker for det første at tennene dine tåler det, og de sørger for at du ikke har hull, friskt tannkjøtt osv. Så støper de sånne tannskinner i kjeften din og du får med deg blekemiddel hjem. Koster ikke mange kr for nytt påfyll med tannbleking, det er selve støpeprosessen som koster noen tusen. Men det er det verdt fremfor å kaste bort masse penger på tulledritt kjøpt på nett som ikke fungerer.

Og hvis tannlegen kommer frem til at tennene dine ikke tåler bleking så er det jo veldig greit å få den bekreftelsen en gang for alle også. Bedre med friske tenner enn hvite og ødelagte
Sist endret av Hidden_sniper; 2. november 2021 kl. 19:00. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Hidden_sniper Vis innlegg
Ja, prøvd de. De fungerer ikke. Det eneste som funker er å gjøre det hos tannlege.
Vis hele sitatet...
Dette stemmer ikke. Jeg bruker de omtrent en gang i uken og har MYE hvitere tenner enn jeg hadde tidligere. Crest whitestrips bruker jo akkurat samme stoff som tannlegen gjør Har aldri hørt om noen som har brukt disse over tid og ikke fått mye hvitere tenner. Hos meg og flere andre fører det noen ganger til smerte i tannkjøttet/ising i tennene. Utenom det er det nok 100% trygt å bruke.
Sitat av En deling Vis innlegg
Dette stemmer ikke. Jeg bruker de omtrent en gang i uken og har MYE hvitere tenner enn jeg hadde tidligere. Crest whitestrips bruker jo akkurat samme stoff som tannlegen gjør Har aldri hørt om noen som har brukt disse over tid og ikke fått mye hvitere tenner. Hos meg og flere andre fører det noen ganger til smerte i tannkjøttet/ising i tennene. Utenom det er det nok 100% trygt å bruke.
Vis hele sitatet...
Man må bleke ofte for å få sånn någen lunde effekt, kontra sånn som jeg gjør det nå hvor jeg vedlikeholder blekingen kanskje en gang hvert 1,5 år. Jeg vil ikke si at Crest gjør nytta si når man hele tiden må kjøpe inn nytt sett for at tennene skal holde seg hvite. Skal love deg at jeg har drevet med dette noen år jeg også og basicly kastet penger i dass. Tannlegen tilpasser også styrken på tannblekingen ut fra hva tannkjøttet ditt og emaljen din tåler. Sånn sett er det russisk rullet å bruke den dritten du driver med. Men for all del kjør på
Forbrukerinspektørene har testa de og sier de ikke gir resultat og etser
https://www.nrk.no/livsstil/_-tannbl...ekt-1.13685597

https://www.nrk.no/livsstil/advarer-...ler-1.13661628

https://www.nrk.no/livsstil/halvpart...king-1.7551638

Du kan se episoden på nett
Sist endret av Mefibon; 2. november 2021 kl. 22:12. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Mefibon Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Jeg skjønner meg ikke på dette. Norge sier noe helt annet enn andre land. Har noen merket hvor kritthvite tenner amerikanere har? De bleker tennene sine som bare faen hele tiden Man kan få sånne strips av tannlegen i USA. Det gir ikke mening.

Det er rart at de sier det ikke funker. Eksen min prøvde en pakke og det ga helt klart effekt, ganske mye også. Kvinneguiden sier også at de virker, hmm.

Jeg vil ikke skade tennene mine, men hvis det ikke er noe skadelig er det vel verdt et forsøk?
Sitat av Pepega Vis innlegg
Jeg skjønner meg ikke på dette. Norge sier noe helt annet enn andre land. Har noen merket hvor kritthvite tenner amerikanere har? De bleker tennene sine som bare faen hele tiden Man kan få sånne strips av tannlegen i USA. Det gir ikke mening.

Det er rart at de sier det ikke funker. Eksen min prøvde en pakke og det ga helt klart effekt, ganske mye også. Kvinneguiden sier også at de virker, hmm.

Jeg vil ikke skade tennene mine, men hvis det ikke er noe skadelig er det vel verdt et forsøk?
Vis hele sitatet...
Hahaha ok mr.know-it-all. Så hva var poenget med å lage tråd om dette til å begynne med da når du tydeligvis satt på fasiten sjøl? Hvis du tror at de får de falske selvlysende stygge dollarglisene sine av hjemmebleking så tar du feil. Nye trenden nå er jo dessuten også å file ned egne friske tenner for deretter å sette på falske kritthvite tannimplantater. Yes, du leste riktig: nå skal ungdommen ha gebiss nå. Stopp galskapen.
De med kritthvite tenner i USA (og Norge) har veneers.

Det er ikke tannbleking selvom influencere reklamerer for det fordi det er jobben dems å lyve om produkter så har de også veneers.
Både bleking og veneers består av å slipe ned emaljen men bleking kan aldri gi samme kritthvite resultat som veneers.
Sitat av Hidden_sniper Vis innlegg
Hahaha ok mr.know-it-all. Så hva var poenget med å lage tråd om dette til å begynne med da når du tydeligvis satt på fasiten sjøl? Hvis du tror at de får de falske selvlysende stygge dollarglisene sine av hjemmebleking så tar du feil. Nye trenden nå er jo dessuten også å file ned egne friske tenner for deretter å sette på falske kritthvite tannimplantater. Yes, du leste riktig: nå skal ungdommen ha gebiss nå. Stopp galskapen.
Vis hele sitatet...
Har du en dårlig dag? Så sinna du var. Ser du hva tråden heter? "Er det trygt å bruke crest whitestrips?" Jeg spurte ikke om de virker.. jeg spurte om det er skadelige for tennene.

Sitat av celtseus Vis innlegg
De med kritthvite tenner i USA (og Norge) har veneers.

Det er ikke tannbleking selvom influencere reklamerer for det fordi det er jobben dems å lyve om produkter så har de også veneers.
Både bleking og veneers består av å slipe ned emaljen men bleking kan aldri gi samme kritthvite resultat som veneers.
Vis hele sitatet...
Okei, takk. Slipe ned emaljen høres ikke noe særlig ut

Det er ikke bare influencere, folk flest i USA har mye finere tenner, men så er de helt maniske når det kommer til tannhelse også da.

Er ikke veneers et lag man fester utenpå tennene? Vet du ca. hvor mye det koster? Jeg har ikke dårlige tenner egentlig, hadde reggis som ungdom, men opp gjennom årene har det blitt mye kaffe og rødvin.
Sist endret av Pepega; 3. november 2021 kl. 00:44. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Bleking utenom tannlege er ikke bleking det er fjerning av øverste lag på tanna som igjen gjør tenna enda mer mottakelig for å bli gule og gå hull senere.
Har prøvd crest funka ikke bortkasta spenn

Har prøvd blekemiddel i salong hvor de fikser bryn, skjegg voksing og sånn. Det var blekemiddel og blått LED lys og jeg lå i en tannlegeaktig stol med røde beskyttelsesbriller på som skulle beskytte øynene mot det blå LED lyset som liksom skulle forsterke effekten av blekemiddelet. Rett etterpå hadde jeg så hvite tenner at jeg tipsa 100 kr ekstra men så fort jeg kom hjem var det ingen forskjell,. Den forskjellen jeg så var synsbedrag pga kontrasten for øyet fra rødt lysfilter til å se vanlig lys og blått lys så alt i hvite toner så mye hvitere ut pga synsbedraget, bare lureri!

Så prøvde jeg å bestille hydrogenperoksid i høyere % på nettet og innen ti sekunder i kjeften brant det så jævlig at jeg spytta ut alt og hadde hvite bobler etseskader på tannkjøttet i en månde etter

Har lagt fra meg all tanker om å prøve bleiking igjen og har istedet slutta å snuse og drikke brus for å ta vare på tenna mine