Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 3770
Nå som 1 bitcoin er verdt 288 3310kr, er det verdt å begynne og investere eller ikke? Gjerne utdypp svarene deres.
Det kommer an på hvem du spør; noen mener BTC kommer til å falle ned til godt under 30k USD, mens andre mener bunnen er nådd. Det er også tusenvis av andre kryptovalutaer, NFTs og lignende du kan investere i - hva du bør gjøre må du nesten finne ut av selv.

Mitt tips er å dyppe tåa med en -liten- sum hos en større exchange slik at du kan begynne å leke deg litt. Dette vil i sin tur (forhåpentligvis) gi deg motivasjon til å sette deg inn i krypto, økosystemene rundt og trading generelt slik at du kan ta en informert beslutning om du bør satse mer eller trekke deg ut.

For min egen del har jeg over den siste måneden investert en sum tilsvarende en månedslønn som jeg hadde til overs fra tidligere trading og spredt dem utover på prosjekter jeg har lest meg opp på og har troa på. Siden jeg startet å trade i 2016 har det totalt sett vært god fortjeneste, selv om det har vært nervepirrende til tider.
Det er det nok 100% umulig å svare på. Det blir bare ren gjetting.
Finnes ikke noen fasit på det..
Sitat av Flatstein420 Vis innlegg
Nå som 1 bitcoin er verdt 288 3310kr, er det verdt å begynne og investere eller ikke? Gjerne utdypp svarene deres.
Vis hele sitatet...
Kjør på. Lurt å kjøpe nå siden alt av crypto er på halvpris. men du burde ha et mangfoldig portfolio.
Personlig anbefaler jeg sterkt og investere i xrp, bitcoin cash, eth, bitcoin og monero. Skal sies at du burde ha nerver til og holde på det og ikke panikk selge når/vis det går ned
Sist endret av sunnny01; 14. juli 2021 kl. 20:33.
Selv har jeg funnet ut at det beste tidspunktet å kjøpe på er "nå". Har flere ganger hatt en grei sum jeg skulle kjøpe for og har ventet på riktig pris. Har minst halvparten av gangene endt opp med å kjøpe til en høyere pris enn det den var da jeg bestemte meg for å handle.

En annen ting du kan gjøre er DCA. Det er så enkelt som at du deler opp summen du har tenkt til å handle for og kjøper litt og litt over tid. Da vil du få en pris som er et slags gjennomsnitt av prisen i den perioden du har handlet.

Ville forresten spredt risikoen litt ved å kjøpe flere valutaer. Mine største bags er btc og ada. Andre vil si at du bør kjøpe noe annet. Les deg opp før du handler.