Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 5671
Hei!

Er nå uteksaminert i universitetsfag der jeg har lært Python og grunnleggende objektorientert programmering i C++. Synes det har vært utrolig gøy å jobbe med.

Nå sitter jeg og kjeder meg og sliter med å fylle tiden, noe som egentlig er ganske tullete når jeg vet at programmering er moro. Hadde jo vært nyttig å fylle dødtiden med et prosjekt eller noe, istedenfor å prøve å få tiden til å gå med youtube osv. Det jeg sliter med er egentlig å komme i gang med noe. Jeg har funnet noen github-directories med en del forslag til tutorial-prosjekter o.l. men det blir plutselig veldig mye å velge mellom. Derfor lurer jeg på om noen kanskje har læringsressurser å anbefale? Er åpen til å prøve meg på nye språk i tillegg til det jeg kan fra før.
høres ut som at du går på informatikk.

Da ville jeg prøvd meg i retning grafikk egentlig, for å nærme deg VR og unity.
Årsaken er at det er mye en NÅ kan gjøre her, som ingen andre har gjort før.
F.eks å lage VR eksamen, som studenter kan bruker på en ordiner eksamen med REST tilkobling
til en ordinær server.

Ellers kan du lage et prosjekt i raspbery pi, og kjøpe inn noen sensorer.
Sist endret av itori123; 1. juli 2021 kl. 22:05.
Sitat av itori123 Vis innlegg
høres ut som at du går på informatikk.

Da ville jeg prøvd meg i retning grafikk egentlig, for å nærme deg VR og unity.
Årsaken er at det er mye en NÅ kan gjøre her, som ingen andre har gjort før.
F.eks å lage VR eksamen, som studenter kan bruker på en ordiner eksamen med REST tilkobling
til en ordinær server.

Ellers kan du lage et prosjekt i raspbery pi, og kjøpe inn noen sensorer.
Vis hele sitatet...
Har gått på en elektronikk-linje, men ble dønn lei av elektronikk ganske kjapt, så kommer til å bytte over til dataingeniør.

Har sett litt på blant annet VR, machine learning og litt sånt, men virker som litt store emner i forhold til mine ferdigheter.
Sitat av drewjuice Vis innlegg
Har gått på en elektronikk-linje, men ble dønn lei av elektronikk ganske kjapt, så kommer til å bytte over til dataingeniør.

Har sett litt på blant annet VR, machine learning og litt sånt, men virker som litt store emner i forhold til mine ferdigheter.
Vis hele sitatet...
Egentlig ikke, med mindre du skal implementere matematikk/algoritmer.
Sist endret av itori123; 1. juli 2021 kl. 22:58.
Her har du 18 808 prosjekt med åpen kildekode basert på C++ som du kan delta i videreutviklingen av. Da slipper du å finne på noe helt nytt, og arbeidet du legger ned kommer både deg og andre til nytte!
Sist endret av Snillorg; 2. juli 2021 kl. 00:23.
For læring ville jeg funnet meg noe å lage. Fin måte å bli mer kjent med språket på og (for meg) mye mer motiverende enn å bare følge tutorials.
Sitat av Yochi Vis innlegg
For læring ville jeg funnet meg noe å lage. Fin måte å bli mer kjent med språket på og (for meg) mye mer motiverende enn å bare følge tutorials.
Vis hele sitatet...
Er det samme jeg har tenkt. Er bare det å finne på noe ^^ Men er vel nesten bare å prøve seg på noe litt basic, uten å være så uhyre opptatt av akkurat hva
Kan være så mangt (stort og lite), her er noen ting jeg har liggende på dataen:
  • Script som henter ut data fra en ekstern database (brukes faktisk på jobb)
  • Skritt-teller backend
  • Reiseplanlegger
  • kahoot-etterligning i react
  • Pong laget i JS og canvas
  • Script som tar skjermbilde av nettsider (brukes)
  • Utallige påstartete todolister og prosjektstyringsverktøy

Ofte lager jeg et nytt prosjekt for å teste et bibliotek eller rammeverk. Stort sett kommer jeg ikke lenger enn at det funker litt. Men noen ganger lager jeg noe jeg faktisk har bruk for
Sitat av Yochi Vis innlegg
Kan være så mangt (stort og lite), her er noen ting jeg har liggende på dataen:
  • Script som henter ut data fra en ekstern database (brukes faktisk på jobb)
  • Skritt-teller backend
  • Reiseplanlegger
  • kahoot-etterligning i react
  • Pong laget i JS og canvas
  • Script som tar skjermbilde av nettsider (brukes)
  • Utallige påstartete todolister og prosjektstyringsverktøy

Ofte lager jeg et nytt prosjekt for å teste et bibliotek eller rammeverk. Stort sett kommer jeg ikke lenger enn at det funker litt. Men noen ganger lager jeg noe jeg faktisk har bruk for
Vis hele sitatet...
Fikk noen idéer selv nå, mange takk for en liten jumpstart