Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 5481
Har en laptop fra jobben som bråker noe voldsomt. Er så mye corporate overvåkning jeg ikke får slått av som kjører PC-en på relativt høy load hele tiden og viftene klikker. Har nå PC-en hengende litt ut av vinduet og driten støyer fortsatt så mye at jeg blir lei meg når støydempede hodetelefonene går tomme for strøm. Finnes det en støydempende boks eller lignende jeg kan legge laptopen i? Andre tips? har kontaktet IT og de kunne ikke gjøre noe med det.
Prøvd å renske den for støv?
Du kan i teorien ha pc-en hvor du vil så lenge du har ekstern skjerm og mus/tastatur koblet til. Selv en lett isolert skoeske med åpning vendt bort fra deg vil hjelpe litt, men en om det er lufttett vil pc-en overopphetes.
Ta ei runde over alle åpningene i pc-en med støvsugeren så bli du kvitt hybelkaniner som har flyttet inn, om du har en IT avdeling så kan du spørre om de kan gjøre en rens.
Aller best er det om du kjøper luft på boks som du kan blåse med i tillegg.

Du kan også spørre om det er noe galt med pc-en, selv om det er mye sikkerhet i bildet så skal det ikke påvirke ytelsen i så stor grad som insinuerer.
Sist endret av random105675; 24. mars 2021 kl. 12:57.
Spør om utskiftning av kjølepasta og en rens av kjøleren. Du kan eventuelt kjøpe et billig laptop stativ med vifter som blåser opp på undersiden av laptopen sånn som dette: https://www.maxgaming.no/no/kjolere-...-cooling-stand.
Om du har koblet maskinen til en ekstern skjerm og lukket skjermlokket, kan du prøve å ha skjermen åpen. Mange bærbare har en lei tendens til å gå varme om skjermen er lukket igjen.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Støy er et helseproblem og det er ikke umulig at de er "nødt" til å gi deg et verktøy du ikke blir sprø av, eller i det minste ser det som et overbevisende argument.

Hvor lett det er å gjennomføre i praksis kommer an på, men det kan være verdt et forsøk.
BRAND ∞ STRONG
Dette kan virke:
Endre avanserte strøminnstillinger/Strømstyring for prosessor/Policy for systemavkjøling
Bytt fra Aktiv til Passiv.