Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 5090
Satt og tenkte hvordan man skal ta betalt for en vare i crypto som er gunstig for begge parter. Om valuttaen er påvei opp er det negativt for kjøper, er den påvei ned er det negativt for selger.

Det beste er vel å ta betalt i stablecoins og trade i en annen valutta om/når ønskelig.

Så spørsmålet mitt er om det finnes en stablecoin som er bedre å bruke/støtte en andre?
Fleste stablecoins er ERC-20 tokens som vil si at du aldri slipper unna å ha/bruke eth på en transaksjon. Feks usdt har jeg betalt 100$+ i smart contract fees men en mere normal fee kan være opp i 10$.
Både NBX (Norwegian Block Exchange) og Coinbase støtter USDC, så jeg vil si at det er et godt valg av stablecoin for handel.
Personlig liker jeg DAI fordi det er en desentralisert stablecoin bygget på Ethereum. (Og jeg er Ethereum-fanboy.)

Men hva med å ta betalt i alt som er teknisk mulig å ta betalt i? Så kan du heller selv veksle til noe mer stabilt om ønskelig, istedenfor å tvinge brukere (som f.eks. kun har X-coin) til å veksle til Y-stablecoin før de handler med deg.
Finnes faktisk api'er jeg har brukt i diverse projekter som tar seg av dette.

Feks : https://changenow.io/api/docs

Det skal også sies jeg er idioten som tok 10eth i betaling for så og konvertere det til USDT 8 mnd tilbake :/
Sist endret av ggda; 8. februar 2021 kl. 16:49. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Ozma Vis innlegg
Både NBX (Norwegian Block Exchange) og Coinbase støtter USDC, så jeg vil si at det er et godt valg av stablecoin for handel.
Personlig liker jeg DAI fordi det er en desentralisert stablecoin bygget på Ethereum. (Og jeg er Ethereum-fanboy.)

Men hva med å ta betalt i alt som er teknisk mulig å ta betalt i? Så kan du heller selv veksle til noe mer stabilt om ønskelig, istedenfor å tvinge brukere (som f.eks. kun har X-coin) til å veksle til Y-stablecoin før de handler med deg.
Vis hele sitatet...
Takk for all respons
Da blir det nokk DAI eller USDC. Grunn til at jeg ikke vil ta betalt i hva som helst er at:
Jeg får betalt i Bitcoin når prisen er høy, jeg vil egentlig ha Litecoin så jeg veksler. Bitcoin prisen synker, samme gjør Litecoin prisen.
Får jeg betyalt i DAI, kan jeg holde på de til Litecoin har nådd ønsket lav verdi før jeg konverterer, da vil jeg tjene noen ekstra kroner (sålenge kursen ikke stiger i det uendelige).
Sist endret av utepaanordnes; 8. februar 2021 kl. 17:09.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Du kan tjene gode penger på kryptovalutabørser, for eksempel på tjenesten changehero.io
Jeg bruker det selv...
Sist endret av frank stef; 19. november 2021 kl. 12:45.
Sitat av utepaanordnes Vis innlegg
Takk for all respons
Da blir det nokk DAI eller USDC. Grunn til at jeg ikke vil ta betalt i hva som helst er at:
Jeg får betalt i Bitcoin når prisen er høy, jeg vil egentlig ha Litecoin så jeg veksler. Bitcoin prisen synker, samme gjør Litecoin prisen.
Får jeg betyalt i DAI, kan jeg holde på de til Litecoin har nådd ønsket lav verdi før jeg konverterer, da vil jeg tjene noen ekstra kroner (sålenge kursen ikke stiger i det uendelige).
Vis hele sitatet...
Tør jeg spør hvorfor du vil kjøpe litecoin vs bitcoin når prisen er "lav"?
Litecoin har mistet 93% av verdien sin vs btc siden 2014.