Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  37 4920
Vennen min har en brukt bong han vil kaste, den har masse hasj merker og er helt brent og går ikke å vaske det bort. Han er redd for å kaste den i søppela i tilfelle noen / søppel mennene ser den og redd for å bli rapportert. Hva burde han gjøre?
Pakk den inn i pose og legg i en random søppeldunk ?
Det er ingen som følger med eller kan finne ut av hva du/dere kaster som søppel. Med mindre det står en nabo å følger med konstant. Når avfallet kommer på dynga og blir gått gjennom kan det være at de finner den, men er ingen som bryr seg eller hvor dette kommer fra. Legg bongen i en plastpose fra butikken og kast den, om du har noia så gå deg en tur og kast den bongen i en søppelkasse langt unna der du bor.
Pakk den inn og sleng den i søpla. Det der er klassisk paranoia. Purken kommer ikke med helikopter og kicker in døra for en brukt bong
Kan vel si at de som håndterer søppel, stort sett ikke bryr seg om drugs i det hele tatt, men ikke kast en levende katt så er man trygg
Politiet driver ikke å sjekker fingeravtrykk og DNA på bonger og kastet brukerutstyr så vennen din kan ta det heeeelt med ro.

Ikke sannsynlig at søplemennene reagerer på noe annet enn at det er dritt at folk hiver resirkulerbart glass sammen med vanlig søppel. Beste er å hive den i glasscontainer Da knuser den jo også og blander seg inn med resten av glasset så den vil ikke være like synlig og skille seg ut som i en vanlig søppeldunk
søppelmenn som liksom skal rapportere at noen har kasta en bong lmao

kast i glasscontainer som nevnt over
Er det i det heletatt noe å lure på? Glasscontainer.
Eventuelt, hvis du driter i gjenvinning, pakk den inn i noe avis papir så ingen skjærer seg og hiv den i søpla.
Bor i 8 manns bolig med felles søppel, og skulle kaste en bong igår som var skadet. Jeg knuste bongen helt til biter i søppeldunken før jeg gikk ut og tømte den
Sist endret av Bluesky_; 13. september 2021 kl. 19:53.
SammeFaenGårNokGreit
Absurd's Avatar
Det er veldig ofte når jeg har jobbet på depot at snuten kommer med bikkjer og utstyr for å lete etter bevis i drapssaker, som feks random ting med blod på. Merk deg at dette er i drapssaker og andre alvorlige saker, så dem vil nok ikke lete etter bongen din. Men om dem ville, så hadde det nok vært en smal sak faktisk. er jævla god oversikt på hvor søppel fra spesifikke steder ligger!
Sitat av Absurd Vis innlegg
Det er veldig ofte når jeg har jobbet på depot at snuten kommer med bikkjer og utstyr for å lete etter bevis i drapssaker, som feks random ting med blod på.
Vis hele sitatet...
Veldig ofte?
I 2020 var det 28 drapssaker i Norge, fordelt over hele landet.
Det finnes en haug med søplemottak. Så veldig ofte kan det ikke være.
Anonym bruker
"Øm Stingsild"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Absurd Vis innlegg
Det er veldig ofte når jeg har jobbet på depot at snuten kommer med bikkjer og utstyr for å lete etter bevis i drapssaker, som feks random ting med blod på. Merk deg at dette er i drapssaker og andre alvorlige saker, så dem vil nok ikke lete etter bongen din. Men om dem ville, så hadde det nok vært en smal sak faktisk. er jævla god oversikt på hvor søppel fra spesifikke steder ligger!
Vis hele sitatet...
Ikke skrem gutten'a. Det kommer aldri til å skje.

Bare kast den du, ts. Null problem.
Har kaster to bonger i mitt liv. Den første gangen bodde jeg i en liten grend utenfor Bergen, andre gang bodde jeg i en blokk i Trondheim. Helt uproblematisk å kaste den i glassdunken. Tror det fort blir noia på slikt før en rekker å tenke seg om
SammeFaenGårNokGreit
Absurd's Avatar
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Veldig ofte?
I 2020 var det 28 drapssaker i Norge, fordelt over hele landet.
Det finnes en haug med søplemottak. Så veldig ofte kan det ikke være.
Vis hele sitatet...
Jo det er VELDIG ofte snuten kommer innom for å titte, jeg tror ikke vi skal si at 28 drapssaker er 28 søk, da det sikkert er 0,0023% for å finne noe på et søk, så har nok vært innom mer en 28 ganger på et år ja, og det blir jo om man tror at snuten kun etterforsker saker som har skjedd dette året, og det blir jo også naivt!

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ikke skrem gutten'a. Det kommer aldri til å skje.

Bare kast den du, ts. Null problem.
Vis hele sitatet...
Haha. jepp det går nok bra for han! JEG MÅTTE BARE hehehehe
Sist endret av Absurd; 13. september 2021 kl. 20:46. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Absurd Vis innlegg
Jo det er VELDIG ofte snuten kommer innom for å titte, jeg tror ikke vi skal si at 28 drapssaker er 28 søk, da det sikkert er 0,0023% for å finne noe på et søk, så har nok vært innom mer en 28 ganger på et år ja, og det blir jo om man tror at snuten kun etterforsker saker som har skjedd dette året, og det blir jo også naivt!
Vis hele sitatet...
Siden du har litt peiling på søppel.
Etter at all søpla på en søplerute har havnet i bilen og blitt rotet og moset sammen.
Hvor lenge blir den liggende på dette depotet du prater om før det havner i gjenvinning/forbrennings anlegg.
Jeg mener hvis snuten er innom mer en 28 ganger i året som du nevner , la si to ganger i mnd. Syns det høres ut som bortkastet tid.

Men det vel tross alt bedre enn å trakasser tilfeldige folk på gata.
SammeFaenGårNokGreit
Absurd's Avatar
Ja bare fett og spørre Jeg jobbet altså på depot, og det er steget etter forbrenning, da på en måte.ting som ikke blir brent havner der.
Er ikke helt sikker på hvor lang tid det tar før det blir sortert ut i leddene før meg og til det blir brent. Men det kvalmeste er jo at vi regner brenning som gjennvinnning, altså vi gjennvinner litt energi når vi brenner det. Anlegget jeg har erfaring i spesialliserer seg også på noen typer plast og matavfall som blir automatisk sorter, men alt som havner på deopt gravd ned, blir aldri brent, og det skjer ofte med plastikk som er veldig blandet etc.

Nå må jeg nevne at snuten også har øvinger på samme område. men dette gjelder en stor prosent av all søppel i viken, så det er nok ting og se etter. Jeg har ganske god erfaring innen sådan, så om du lurer på noe som ikke er relevant for tråden så svarer jeg gjerne i pm
Sitat av celtseus Vis innlegg
Ikke sannsynlig at søplemennene reagerer på noe annet enn at det er dritt at folk hiver resirkulerbart glass sammen med vanlig søppel. Beste er å hive den i glasscontainer Da knuser den jo også og blander seg inn med resten av glasset så den vil ikke være like synlig og skille seg ut som i en vanlig søppeldunk
Vis hele sitatet...
Sitat av Oslomann(26) Vis innlegg
søppelmenn som liksom skal rapportere at noen har kasta en bong lmao

kast i glasscontainer som nevnt over
Vis hele sitatet...
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Er det i det heletatt noe å lure på? Glasscontainer.
Vis hele sitatet...
Bare for å klarne opp i det her:
Med mindre du vet nøyaktig hva slags glass som er brukt for å lage bongen, og du vet at det er av typen som lett kan resirkuleres sammen med glass embalasje, så skal det i restavfall.
Er du usikker, så skal det også i restavfall.

Det er forøvrig ikke tillatt å rote i andres søppel med mindre man har god grunn, f.eks at man finner mye matavfall i rest, eller annet søppel som stadig blir kastet feil.
Du kan trygt kaste bongen din i ditt eget restavfall, men hvis du er usikker så er det bare å bruke en av de tusen offentlige dunkene som finnes i ditt nærområde (fordi det er faktisk ikke lov til å kaste ting i andres dunker!).

Hilsen miljøambassadør for et av Norges renovasjonsselskaper.
https://sortere.no/privat/produkttyp...tallemballasje
Sist endret av Alec; 13. september 2021 kl. 21:38.
Anonym bruker
"Velkommen Krake"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har kasta både bong å rester fra cannabisplanter i søpla (litt mengder) og jeg sover godt om natta merkelig nok.
Sitat av Alec Vis innlegg
Bare for å klarne opp i det her:
Med mindre du vet nøyaktig hva slags glass som er brukt for å lage bongen, og du vet at det er av typen som lett kan resirkuleres sammen med glass embalasje, så skal det i restavfall.
Er du usikker, så skal det også i restavfall.
Vis hele sitatet...
Vi kan vel snart la søple diskusjonen ligge, men vanskelig å se for seg at en bong ikke faller inn under følgende:
Dette sorteres som glass og metall
  • Glassflasker.
  • Syltetøyglass.
  • Parfymeflasker.
  • Barnematglass.
  • Vinflasker i glass.
  • Ølflasker i glass.
  • Brusflasker i glass.
Glassbong skal i glassavfall men hvis du vil være pirkete demonter om den har deler av stål
Anonym bruker
"Skrikende Krabbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Dette kommer nok til å være vendepunktet i livet ditt. Dette burde du ha tenkt på før du begynte å sette hasjnarkotikasprøytehelvete i armen. Det beste nå er nok å grave den ned i hagen, og late som om at det var hunden din som fant den.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Dette kommer nok til å være vendepunktet i livet ditt. Dette burde du ha tenkt på før du begynte å sette hasjnarkotikasprøytehelvete i armen. Det beste nå er nok å grave den ned i hagen, og late som om at det var hunden din som fant den.
Vis hele sitatet...
Word!
Nesten så jeg får lyst til å si "Ungdom nå til dags".
Røyka hver dag i 10 år, kunne ikke falt meg inn å stresse med sånn bullshit som det her. Makan til noia.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Dette kommer nok til å være vendepunktet i livet ditt. Dette burde du ha tenkt på før du begynte å sette hasjnarkotikasprøytehelvete i armen. Det beste nå er nok å grave den ned i hagen, og late som om at det var hunden din som fant den.
Vis hele sitatet...
Hvorfor kommer det til å være et vendepunkt? Kan ikke han bare fjerne seg med den da? De andre her sier jo det å kaste den går helt fint?
Sitat av Anteatingplants Vis innlegg
Hvorfor kommer det til å være et vendepunkt? Kan ikke han bare fjerne seg med den da? De andre her sier jo det å kaste den går helt fint?
Vis hele sitatet...
Kommentaren du siterer er ironi.

Det går helt fint å kaste den.
Sitat av vacant Vis innlegg
Kommentaren du siterer er ironi.

Det går helt fint å kaste den.
Vis hele sitatet...

Oja, er dårlig på å kjønne ironi ok takk
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Vi kan vel snart la søple diskusjonen ligge, men vanskelig å se for seg at en bong ikke faller inn under følgende:
Dette sorteres som glass og metall
  • Glassflasker.
  • Syltetøyglass.
  • Parfymeflasker.
  • Barnematglass.
  • Vinflasker i glass.
  • Ølflasker i glass.
  • Brusflasker i glass.
Vis hele sitatet...
Her har du en liste som ikke inkluderer bong, og du har vanskelig for å se for deg at det ikke er i listen?
En bong er verken brusflaske, glassflaske eller vinflaske.
Det som skal gjenvinnes er stort sett ting som brukes som embalasje.
En glassflaske(embalasje) brukt til olje - det er en glassflaske i denne sammenheng.

Jeg ringte forøvrig det lokale renovasjonsselskapet her i dag for å spørre, fordi gjenbruk og sortering er noe jeg brenner for.
Det skal i restavfall
Sitat av Alec Vis innlegg
Her har du en liste som ikke inkluderer bong,
og du har vanskelig for å se for deg at det ikke er i listen?
Vis hele sitatet...
Hvorfor i alle dager skulle de det?
Er du i det hele tatt sikker på at søple folka du ringte aner hva en bong er?
Det er ikke sånn at syltetøyglasset du slenger i glasskonteieren blir vasket, å fylt med nytt syltetøy og sendt til butikken igjen.
Det sorteres antagelig etter farget og klart glass før det smeltes om. Hvorfor skulle ikke en bong av klart eller farget glass
kunne gjenvinnes?

Sitat av Alec Vis innlegg
..fordi gjenbruk og sortering er noe jeg brenner for.
Vis hele sitatet...
Bra!
Anonym bruker
"Rik Jette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Tror den kan vaskes. Du kan først prøve å legge den i kondensfjerner 904 (isopropanol). noen dager deretter tilsette grovt salt og riste bongen for harde livet. En annen metode som er effektiv er å putte bongen i en stor skjele med vann til en oppvaskmaskinstablett eller to oppi og koke bongen i en times tid. Hatt ting gå fra totalt oljete søppel til brand new med disse metodene.
Anonym bruker
"Rik Jette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Edit: ville blandet kondensfjerner med litt vann ned til ca 60%
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Hvorfor i alle dager skulle de det?
Er du i det hele tatt sikker på at søple folka du ringte aner hva en bong er?
Det er ikke sånn at syltetøyglasset du slenger i glasskonteieren blir vasket, å fylt med nytt syltetøy og sendt til butikken igjen.
Det sorteres antagelig etter farget og klart glass før det smeltes om. Hvorfor skulle ikke en bong av klart eller farget glass
kunne gjenvinnes?


Bra!
Vis hele sitatet...
Ja, jeg var ganske spesifikk om at det er en form for flaske man fyller med vann og røyker fra for å ruse seg, blant annet med hasj.

Grunnen til at det ikke skal resirkuleres er fordi man ikke kjenner til hva som er brukt for å produsere produktene. Og selv om du skulle vite sammensetningen til en type bong, så kan en annen bong ha helt andre ingredienser.

Problemet er ikke rester av hasj eller hva nå enn man har hatt i bongen (ref det du sier om syltetøy glass). Det handler om ingrediensene man bruker til å produsere selve glasset.


Ta gjerne en telefon til ditt renovasjonsselskap og spør
Anonym bruker
"Rask Katt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Vennen din og du bør ikke røyke mer, da dere er så paranoide å dumme att dere ikke klarer å kvitte dere med en bong..
Anonym bruker
"Underernært Tunge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Så lenge den ikke havner i naturen er dere good Thunberg har agenter på en hver tue. Men seriøst ikke kast den i skauen fordi dere er paranoid androids. Og gjenbruk er alltids bra, gi den til en venn. Etter en ristevask med ukokt ris og rødsprit. Sirkulærøkonomien starter i hjemmet
Kanskje vi burde la @Dodecha ta avgjørelsen.

Rent hypotetisk Dodecha, hvis du hadde eid en bong du skulle kvitte deg med, ville du:
  • kastet den i søpla
  • lagt den i gjenvinningskontainer for glass
  • kastet den på havet
  • none of the above
Sitat av vindaloo Vis innlegg
lagt den i gjenvinningskontainer for glass
Vis hele sitatet...
Glass som ikke er emballasje skal ikke i gjenvinningsboksen. F.eks. drikkeglass og sikkert også en bong. Det er noe med potensielt blyinnhold som ødelegger resirkuleringen, hvis ikke jeg husker helt feil. Så...kast i søpla, men pakk den godt inn, så ingen skader seg, og posen ikke får hull.
da legger jeg meg flat @Alec, beklager kveruleringen min.
Hvis den er av plast så klipper du den opp i ugjenkjennelige biter og hiver det litt nå og litt da. Er den laget av glass så ligger du den i en pose og smadrer den med en kølle til den er helt ugjenkjennelig og kast på samme måte, altså litt nå og litt da.

Du kan også levere den inn til politiet, di har gjort det før noen ganger ��������
Sist endret av Okayda; 15. september 2021 kl. 17:30. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Tror søppelmannen har andre ting å tenke på. Men for sikkerhets skyld bruker jeg å klippe den opp i små biter og legge den i en mørk pose oppi restavfallsposen.