Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1357
Hei,

For akkurat en uke siden kjøpte jeg en vare for 5000 kroner. Denne ble kjøpt hos forhandler, i butikk, og jeg betalte med kredittkort. Tastet kode og trykket, kjøpet gikk gjennom og jeg fikk med meg både varen og kvitteringen som normalt.

Da jeg ikke liker å ha utestående på kredittkortet tenkte jeg å betale inn de 5000 kronene nå i dag, og logger meg inn i nettbanken til kredittkort-tilbyder. Der viser det seg at jeg aldri har blitt trukket / belastet beløpet?! Jeg har hatt samme kredittkort (remembercard) i over 15 år og aldri vært med på noe sånt, beløpene vises som regel umiddelbart i deres nettbanktjeneste.

Noen som vet hva som kan ha skjedd eller har vært med på lignende? Det er akkurat en uke siden kjøpet.
Det kan være terminalen du betalte på var offline og at transaksjonene ikke har blitt sendt inn av forhandler eller registrert av bank enda. Det dukker nok opp, bare vent.
Jeg har varer jeg kjøpte for ca 20 år siden som ikke er belastet. Banken sa at brukerstedet måtte rette opp. Bare vent et par uker. Så kan du spørre butikken siden du er den ærlige typen.
Skjedde med meg engang også, bare pulla jeg skal late som ingenting kortet.
Gått 3år aldri blitt belastet.
Hadde fortsatt ikke blæstet vekk pengene kan være problemer med kort terminalen og du blir belastet litt senere.
Høres ut som et positivt sjokk, hvis du er heldig så dreit forhandleren seg på leggen og du fikk en 5000 kroners vare gratis
Takk for flere svar, får vente og se! ��