Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 2633
Nå har jeg ett spørsmål. Har kjørt shadow of the tomb raider benchmark'en (som er gratis å laste ned, Trial versjonen på steam). 3900X med 3600Mhz minne (XMP 16-16-16)




Hva synes dere? Er det brukbart? Jeg vet det er ett dårlig resultat med tanke på minimum FPS'en på 91. Hva får dere andre? Kunne gjerne tenkt å sett noen Intel resultater også. Har hørt at i 1440p så er det ikke noe særlig annet enn GPU som teller men stemmer virkelig dette?
Definer brukbart? Er vel individuelt hvor du setter baren på hva som er brukbart.

Finnes folk som streber etter å klare 1080p@60fps også har du andre enden av skalaen der folk pusher 120 frames i 4k oppløsning. Du averager jo 124 fps med en minimum på 91. Har du typ en 1440p 144hz skjerm med G-sync så vil jo det oppleves veldig bra imho.

Om det står i stil med komponentene du har? Det vet jeg ikke, men det finnes enormt mange benchmarks ute på 3900x/2080ti komboen, så det burde vel være greit å finne ut av. Har selv en 8086k og en 1080ti som er begge vannkjølet, kan sjekke hvilke frames jeg pusher i tomb når jeg kommer hjem fra jobb senere idag. (Vel og merke på 4k@60hz)
2080ti garanterer langt ifra 60fps i 4K på high/ultra settings, så 124 på 1440p syns jeg høres helt kurant ut. Jeg har 2080 (ikke ti) og om jeg makser settings på de få grafikk itense spilla jeg har spilt så topper jeg ut på noe ala det jeg også, men jeg har ikke prøvd tomb raider.

Med gsync har jeg aldri merket noe hakking osv. og det har alltid vært en smooth opplevelse, selv når det dipper kraftig.

Hvis ultra-ytelse er maks important ville jeg solgt 2080ti asap og spart penga til den neste generasjonen kommer og kjøpe mamma-kortet de kommer med da.
Trådstarter
Sitat av Lurifaks1 Vis innlegg
2080ti garanterer langt ifra 60fps i 4K på high/ultra settings, så 124 på 1440p syns jeg høres helt kurant ut. Jeg har 2080 (ikke ti) og om jeg makser settings på de få grafikk itense spilla jeg har spilt så topper jeg ut på noe ala det jeg også, men jeg har ikke prøvd tomb raider.

Med gsync har jeg aldri merket noe hakking osv. og det har alltid vært en smooth opplevelse, selv når det dipper kraftig.

Hvis ultra-ytelse er maks important ville jeg solgt 2080ti asap og spart penga til den neste generasjonen kommer og kjøpe mamma-kortet de kommer med da.
Vis hele sitatet...
Her er en annen runde. Tok her av XMP på minne og kjørte manuelt.



Her ser en en økning på 25 fps, på minimum fps'en som selvsagt er ett fint løft. Dette kun ved å justere litt på minne (ved å droppe 3600mhz 16-16-16 XMP profil). Undrer meg litt hvordan resultatet hadde vært med f.eks 3200Mhz cl16 eller 14 for den saks skyld, men det er noe jeg ikke kommer til å forsøke. Tror jeg da. Og ikke minst en blanding mellom høyere cpu klokk og minne samtidig ikke minst.

Skal bli litt spennende å se hva som kommer videre i tråden, skal jo ikke se vekk i fra at jeg blir slått med dårligere skjermkort her Men det var jeg jo klar over fra før. For min egen del spiller det liten rolle om avg fps er på 1000 hvis minimum fps er på 30 Tok litt hardt i der da, det skal jeg innrømme
Sist endret av FranZe; 4. juni 2020 kl. 17:12.