Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 6055
Jeg har i det siste prøvd å få til å sette opp to 5 m 60led /m strip system i huset men har kommet til den delen som er helt utenfor min "expertise"

Ut fra det jeg har regnet kommer systemet i utgangspunktet til å trenge 5v 36a. Valgte ut en powersupply som er 5v 60 amp(300 watt) for å ha wiggleroom/ikke kjøre den på 100%.

Problemet oppstår når jeg tenkte "vent, hvordan skal jeg faktisk koble til power supplyen" det er en power supply uten power cord, en der man må selv splitte en power cord og koble til. Da Kommer spørsmålene.

A) hvordan finner jeg en power cord som kan støtte power supplyen?

B) klarer huset engang å gi så mye fra en outlet?



Hvis det er noen detaljer som mangler eller trengs er det bare å si ifra, dette er ikke noe jeg vet mye om. Takk for enhver svar
"Øko-Terrorist"
A) Ville kjørt lengst mulig med 230V AC, så ett meget kort stykke 5V DC(1 meter eller kortere). Jeg ville brukt 3mm² kabel ut fra Strømforsyning til strips. https://www.calculator.net/voltage-d...es=36&x=49&y=8

B) Ja det er ikke noe problem. 8A sikring på 230V = 1840W 10A sikring = 2300W, 16A sikring = 3680W.
Er dette en addresserbar RGB stripe siden de trenger 5V?
"Øko-Terrorist"
Sitat av tr80r Vis innlegg
A) Ville kjørt lengst mulig med 230V AC, så ett meget kort stykke 5V DC(1 meter eller kortere). Jeg ville brukt 3mm² kabel ut fra Strømforsyning til strips. https://www.calculator.net/voltage-d...es=36&x=49&y=8

B) Ja det er ikke noe problem. 8A sikring på 230V = 1840W 10A sikring = 2300W, 16A sikring = 3680W.
Vis hele sitatet...
Endrer litt på svaret mitt, for minst mulig tap bruk 4.5mm², større blir nok vanskelig å feste i strip og strømforsyning.
Trådstarter
4 0
Sitat av Fekillix Vis innlegg
Er dette en addresserbar RGB stripe siden de trenger 5V?
Vis hele sitatet...
Yep, ville vært mye lettere hvis det var 12v
Sitat av Kenzato Vis innlegg
Yep, ville vært mye lettere hvis det var 12v
Vis hele sitatet...
Definitivt bedre å kjøpe 12V variantene, finnes også 24V. Spesielt siden spenningsfall kan gjøre at du får en annen farge på slutten enn på starten.