Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 792
Hvor mye gainer burde jeg ta hver dag for å gå opp i vekt?

Jeg trener litt.



Næringsinnhold
Per 100g
Energi 1681 kJ/402 kcal
Fett 10 g
hvorav mettet fett 1.7 g
Karbohydrater 39 g
hvorav sukkerarter 1 g
Protein 29 g
Salt 0.3 g
Det kommer an på din kroppsvekt, ditt aktivitetsnivå osv.

Du kan bruke denne for å kalkulere noenlunde hvor mange kalorier du må ha hver dag for å gå opp:
https://www.bodybuilding.com/fun/macronutcal.htm

Det beste er selvsagt å få i seg alle kaloriene ved hjelp av sunn og god mat, men du kan alltids bruke gaineren til å gjøre det litt enklere.
Sant det hippietus sier; Sunn og god mat er det beste du kan gi kroppen. Men 2 ganger daglig bør holde. Start med 2 gainere om dagen og spis som du pleier. Sjekk vekta før du starter og 1/2 uker etterpå for å se hvor mye du går opp. Så justerer du derifra
Disse gainere er i omtrent i alle tilfeller proppet full av sukker. Jeg bruker gainer selv, men jeg bruker det aldri på fulle glykogen lagre som vil føre til unødvendig ekstra fett som = tilbakesteg i treningen, da jeg vil miste tid jeg heller kunne brukt på å bli sterkere og større.
Jo mindre du klarer deg med jo bedre. Ordentlig mat er veien å gå.
100gram så ut som en bra dosering. For mye fører fort til nedsatt insulin sensitivitet som igjen kan føre med seg en haug bivirkninger og kan gå ut over vært eneste organ i kroppen.
Sist endret av DrPerception; 29. januar 2019 kl. 19:34.