Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 14855
Hei.

Lillebror på 9 år har arvet en iphone 4.
Det tok ikke lange tiden før han klussa det til, og glemte både apple ID og passordet. Husker heller ikke eposten som ble brukt til apple id-en.

Nei, telefonen er ikke stjålet, så kan de som tenker det droppe å svare.

Jeg skjønner at dette er sikkerhetstiltak apple har, og det hadde vært dårlig om det hadde eksistert en lett måte å komme seg gjennom på, men eksisterer den muligheten?

Eller må vi ringe apple på kundeservice og spørre om hjelp?

Mvh
Entusiasten 747
Kan du ikke fabrikk resette tlf når den er låst opp uten å skrive inn Apple ID?
Kommer ikke inn på telefonen uten Apple-ID. Så alt som kan gjøres må gjøres utenfor telefonens meny. Jeg har satt telefonen i recoverymodus og reinstallert SW men det hjalp ikke.
Er iCloud Find iPhone aktivert?
Ja, det skal den være.
Får ikke logget inn på icloud.com uten apple id heller.
Du kan ikke resette telefonen om find my iPhone er aktivert. Da må du kontakte Apple og finne en måte å få tilbake kontoen på.
Da skal jeg ringe Apple og se om de kan hjelpe meg =)

I værste fall tenker jeg at den må inn til dem på "service".

Takk for hjelpen Xernox, kp =)
Sitat av entusiasten747 Vis innlegg
Da skal jeg ringe Apple og se om de kan hjelpe meg =)

I værste fall tenker jeg at den må inn til dem på "service".

Takk for hjelpen Xernox, kp =)
Vis hele sitatet...
Jeg er ikke helt sikker på prosedyrene til Apple, men om du har kredittkort knyttet til kontoen så tror jeg det vil hjelpe med å få den tilbake. Eller så kan man kanskje bevise at du har kjøpt den (vise til kredittkortet som kjøpte telefonen). Som sagt ikke helt sikker på prosedyrene, men dette er det mest logiske jeg kan tenke meg.

De er ganske seriøse når det kommer til sikkerhet. Håper det ordner seg.

Neste gang så lar du ikke en 9-åring håndtere slik sensitiv data uten backup
Sist endret av Xernox; 22. desember 2015 kl. 00:08.
1. Skaff kvittering på telefonkjøp.
2. Ta kontakt med Apple.
3. Send over dokumentasjon.
4. Profitt.

Eventuelt ta kontakt med Apple, legitimier personen som har registrert sine persondata på Apple-IDen (fullt navn, fødselsdato, adresse, osv).
1. finn kvittering/bankutskrift
2. ta med til eplebutikk
3. vis fram kvitteringa så tar de en purple restore elns.

[EDIT:] ninja'd
Sist endret av Turbolego; 22. desember 2015 kl. 00:13. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hvis du vet hvilken apple ID enheten er registrert på kan du logge inn på icloud.com og fjerne den derfra.

Som jeg ser så husker ikke broren din hvilken apple ID den er registrert på, og dette har ikke Apple lov til å fortelle deg av privatlivshensyn dessverre :/ De kan hjelpe han med å huske det, men hvis de ikke finner det ut sammen med deg, så blir du nødt til å ha kvitteringen på kjøpet av den (ring de du kjøpte den av hvis den er borte), deretter skal de få skrudd av finn min iPhone slik at du kan logge på en annen Apple ID etter oppsettet, men de kan ikke hjelpe deg med å finne brukerkontoen den er registrert på ved hjelp av kredittkort dessverre :/ OM du får til å huske den, men ikke husker passord eller sikkerhetspm kommer bankkortet godt med. Kan hende de kan verfisere deg via SMS eller serienummer.

Før du ringer: ha IMEI nr klart! (innstillinger>generelt>om) dette står også på boksen og i SIMkortskuffen om telefonen allerede er låst. Lykke til! Håper det ordner seg for deg.

Kilder: har vært der selv, hehe
Men du må bruke en ordentlig epostadresse for å opprette en Apple ID. Hvor mange epostadresser har lillebroren din egentlig?
Sitat av fuzzy76 Vis innlegg
Men du må bruke en ordentlig epostadresse for å opprette en Apple ID. Hvor mange epostadresser har lillebroren din egentlig?
Vis hele sitatet...
kan hende han mekka en ny e-post med samme passord...

eller brukt noe slikt som http://10minutemail.com/
Tviler sterkt på at en 9-åring bruker sånne tjenester. Kanskje vi skal holde oss til det sannsynlige?
Sitat av fuzzy76 Vis innlegg
Tviler sterkt på at en 9-åring bruker sånne tjenester. Kanskje vi skal holde oss til det sannsynlige?
Vis hele sitatet...
Trådstarter kan spørre 9-åringen om hvilke e-posttjenester han kjenner til, kan hende det hjelper han med å huske.

Om kidden kryssa av for "husk meg", besøker man alle e-post tjenestene han veit om og blir logga inn automatisk.