Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1319
Hallo..har noen nesten-nytt Creative 1:2 system på pc'en..Har også stående en Aktiv Yamaha sub som hadde vert morso0mt å koble til,men vet ikke hvordan..må jeg enten koble bare på Sub eller kan jeg koble disse 2 sammenpå en måte?..Har Jack-kabel med 2 phono plugger på..
Takk til de som gidder å svare!
Ps.Lyd kortet har disse fargeinngangene:
Blå
Lyse-oransj
Oransj
Grønn
Svart
dette er litt vanskelig... du kan bruke begge sub'ene, men da blir det vanskelig å få samme volum på de... beste er å bruke en forsterker, så kobler du høyttalere og sub til den... innebærer jo å klippe kablene til creative høyttalerne da...
Sitat av aphex
dette er litt vanskelig... du kan bruke begge sub'ene, men da blir det vanskelig å få samme volum på de... beste er å bruke en forsterker, så kobler du høyttalere og sub til den... innebærer jo å klippe kablene til creative høyttalerne da...
Vis hele sitatet...
Ja,skjønner..har jo noen høytalere..
men disknten på de er fucka..så det blir bare bass..ikke noe fin lyd liskom..
Men får prøve..se..
Takk for tipset..att det ikke funket asså:P
hei, hvis det er en sub i creative anlegget, gjør som jeg har gjort, åpne creative subben, ta ledningene fra forsterkeren til elementet inni der og klipp, finn så ei phonoledning som du kobler til subledningnen fra creativeforsterkeren og til den aktive subben...
Sitat av lefze^
hei, hvis det er en sub i creative anlegget, gjør som jeg har gjort, åpne creative subben, ta ledningene fra forsterkeren til elementet inni der og klipp, finn så ei phonoledning som du kobler til subledningnen fra creativeforsterkeren og til den aktive subben...
Vis hele sitatet...
Det hørtes jo ganske logisk ut,men er det ikke risikabelt?:S
Ikke bruk begge subbene, bare bruk den største. Bare tull å bruke begge.

Utgangene dine er for surrond, så du har sikkert en egen utgang der til sub. ofte den sorte til sub. Til de to andre må du koble dem til der de skal være. ofte rød og grønn.
Sitat av engekri
Ikke bruk begge subbene, bare bruk den største. Bare tull å bruke begge.

Utgangene dine er for surrond, så du har sikkert en egen utgang der til sub. ofte den sorte til sub. Til de to andre må du koble dem til der de skal være. ofte rød og grønn.
Vis hele sitatet...
Nei,skal seff bare ha den største..
Men..jeg får ikke utslag når jeg putter kabelen inni den svarte..bare når jeg kobler den direkte inn i den grønne..
Men se hva som står på merkingen da for *****. Alle utgangene er merket, eller så står det i bruksanviningen til pcen hva de er til.
Sitat av engekri
Men se hva som står på merkingen da for *****. Alle utgangene er merket, eller så står det i bruksanviningen til pcen hva de er til.
Vis hele sitatet...
jada,jada..trenger ikke å bli sur..jeg er bare litt uviten om det der*-)
Men,skal teste det med å koble inni den andre subben på neon andre pc HT enn disse..
Takker for svar