Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 8474
Fikk motatt 6 piller, kalt concerta. Røde piller med "alza 54" skrevet på siden i svart skrift.
Disse, + noe dårlig makka ( der jeg er usikker på både mengde og om det var "ekte"), betalte jeg 550,- for.
Kjøpte dette av en kompis.

Jeg tok to av disse pillene, i tillegg til den "evt." makkaen, og vet ikke helt hva jeg skal tro..

Nå netopp har jeg søkt litt rundt, og fant ut at dette er ADHD medisin.
Dette synes jeg var noe rart imed at jeg va blitt fortalt at disse pillene innholdt amfetamin.

Så det jeg lurer på er, ble jeg netopp rundlurt for 550,- ??

Kanskje dette virker som et utrolig dumt spm. for noen her, men jeg er ikke så erfaren enda på dette området, for å si det slik :-p
550 for "litt" dårlig makka (hvor mye?) og noen ADHD-piller.. Ja, du har blitt lurt, den som solgte deg dette vil deg ikke vel.
Sist endret av xtapolapocetl; 8. desember 2007 kl. 08:31.
chuff's Avatar
Trådstarter
14 0
Jeg vil si det var relativt lite makka ja.. Ble fire små striper. og da mener jeg SMÅ!
å snorte disse svei egentlig ikke noe særlig, slik som jeg har blitt fortalt at det ville.

Må si jeg er ganske skeptisk på denne karen nå ja. Får ta meg en 'prat' med han snarest mulig.
Altså.. Concerta, i likhet med ritalin og sikkert andre ADHD-medisiner inneholder amfetaminlignende stoffer, men de egner seg ikke særlig til rekreasjonelt bruk.
Conserta er en depottablett. Det vil ai at den ligger nedi magen og avgir litt og litt av medisinen hele tiden sånn at brukeren er medinsinert hele dagen og ikke bare mellom 9 og 12. Så at man får noe funk av dette, tviler jeg på...
Sitat av Squirrel
Conserta er en depottablett. Det vil ai at den ligger nedi magen og avgir litt og litt av medisinen hele tiden sånn at brukeren er medinsinert hele dagen og ikke bare mellom 9 og 12. Så at man får noe funk av dette, tviler jeg på...
Vis hele sitatet...
Concerta har en rus skremmende lik speed hvis du bare spiser mange nok.
Kan ikke si jeg vil annbefale noen å ruse seg på det, men det funker.
Concerta 54 mg. Hvis du vil bli rusa, skrell av det røde skreller, og klipp bort den brun-grønne havldelen, det er denne som er dispenser funksjonen.

Concerta inneholder ikke Amfetamin, men Metylfenidat, som er beslektet. Du får ikke funk på 2 stk. så lenge du ikke fjerner "dispenser"-funksjonen. Hvis du hvirkelig vil bli rusa på dette, så må du nesten bare svelge de 4 resterende pillene med en gang, etter å ha fjernet den ene halvdelen, så må du bare snorte alle stripene dine.

Vet ikke helt hvor troverdig det er med å fjerne den ene havldelen, men har en del venner som er glad i å sette seg en smell med amfetamin, og som faktsik skyter den hvite halvdelen av concerta'ene og sier at de får en ovveraskende bra effekt, som er nok til å dempe suget en stund. Så noe ligger det nok i det...

Uansett, 550,- er altfor dyrt.
▼ ... over et år senere ... ▼
Jeg har også en sånn pille, har aldri prøvd og dope meg på ADHD medisin før, har skrelt av det røde skallet, men da er det tre farger en grønn aktig en, en hvit, og en liten rosa del i enden, skal jeg ta bort det rosa også ?
Og er det litt lite og bare ta en sånn pille som det her ?
For jeg har en annen ADHD pille, den kalles Ritalin 10, den ser bare helt vanlig ut, så jeg går ut ifra at jeg bare skal svelge hele og ikke klippe bort noe, men, tror du jeg får noen fin rus av dette? Og skal jeg klippe bort den rosa delen ?
Nei, du kommer ikke til å få noen fin rus av dette, med eller uten rosa del.
Men hva gjør den ?
Gir den rus eller despenserer den ?
Kommer til og ta pilla og en annen, og vil da få mest mulig rus ut av det, og da vil jeg vite helt sikkert om det er best og ha med eller uten den rosa delen!

Jeg har fått høre masse positivt om ADHD piller, av kamerater og sånn, at det er deilig og morsomt, så er jeg ganske nyskjerrig, så må finne ut om det er sant, men, hva er ambefalingene til noen erfarne her...:
Ta begge pillene samtidig (Ritalin 10 & Alza 54) eller en av pillene av gangen, isåfall, spiller det noen rolle hvilke som er den første jeg prøver?
Og nok en gang, burde jeg fjerne det rosa eller ikke?
Og en liten ting til, sånn ca hvor lenge varer rusen?

Vel, tar pillene nå jeg, så skal jeg heller skrive effekten

Dette var skuffende, merka ikke en eneste ting, bortsett fra at det ble litt varmt, men det er jo temperaturen her da, men det var alt!
Er nå to timer siden jeg tok begge to, så, dette var skuffende :/
▼ ... noen måneder senere ... ▼
ritalin og (alza 54 bedre kjent som conserta) er sentral stimulerende legemidler so stimulere enkelte deler av hjernen,
og effekten av legemidelet varierer fra person til person.
å skal du ruse deg på disse vil jeg høyst anbefale ritalin for da slipper du å skrelle hele greie, men med conserta trenger du bare 1/3-1/4 mengde en det du trenger med ritalin og da er det ikke snakk om 2-3 tabletter men 15-20 tabletter med ritalin eller 5-7 hvite deler av conserta, for å få den beste rusen må du snorte(sniffe)det, ha god tid og slappe av. start med å knuse alle tablettene og del opp pulveret i ca 10-20 striper, kommer an på hvor store striper du vil ha, snort 2-4 striper hvert 5 minutt med ritalin eller 2 striper hvert 10 minutt med conserta.
du kan også knuse dem å blande det i et glass med brus da trenger ikke magen å jobbe med å bryte ned tablettene og stoffet følger sukkeret direkte til blodet som strømmer til hjernen og gir raskere effekt men det minmerer varigheten.