Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 12511
Woah!

Jeg har hatt hodepine i 3 dager på rad og paracet(500mg) virket dårlig, så jeg dro til legen for og sjekke hva det var for noe. De sa det var pga forkjølelsen jeg har hatt i over 1 mnd nå, og bihul betennelse. Jeg overdrev litt og sa jeg hadde så ont i hodet jeg aldri hadde hatt før, så jeg klarte såvitt og røre meg.
Jeg fikk resept på Ibux(Ibuprofen 600mg / 30tabs) og skulle ta 1 tab, 4 ganger om dagen. Jeg fikk også resept på antibiotika(Apocillin 1g / 20tabs) og skulle ta 1tab om morgen, 1 tab mitt på dagen og 2 tabs om kvelden.

Er det noen som vet om det går ann og ruse seg på dette? Og hvordan er rusen? Hvor stor dose?

Jeg kan vell si til legen at smertestillende ikke virket så får jeg nok Paralgin/Pinex Forte.
Kan noen forklare hvordan Forte rusen er? Og dose

Og en siste ting.. Er det farlig å ta fart eller cola mens man går på disse medisinene? .. Og røyking! Kan jeg fyre opp noen jointer?


Takk~ Peace
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Du kan ikke ruse deg på hverken ibux eller antibiotika, men paralgin forte kan du. Paralgin forte gir opiatrus, kodein er virkestoffet. Dose aner jeg ikke, men det er ikke lurt å spise mange av disse på en gang, paracetamol er veldig hardt for leveren (du kan eventuelt ekstrahere kodeinet fra tabelettene, fremgangsmåten er allerede dekket her på forumet).
Du kan ikke ruse deg på antibiotika, annet enn at du kan bli litt slapp av det.

Tror man får kjøpt både 200 mg og 400 mg Ibuprofen reseptfritt. 600 mg Ibuprofen gir neppe noen god rus (har aldri prøvd det så jeg vet ikke), og du kan bli veldig syk av overdoser; folk dør hvert år som resultat av ibuprofen overdoser.

Paralgin Forte gir en kjedelig og sløv rus (min egen subjektive mening), og ødelegger leveren din fryktelig fort. Særlig i kombinasjon med alkohol. Stay away, i det minste vær v e l d i g forsiktig.

Dersom du har bihulebetennelse er det kanskje ikke så lurt å snorte noenting? Du kan fint røyke, drikke og ruse deg mens du går på apocillin, det ødelegger ikke virkningen til antibiotika så lenge du husker å ta dosene når du skal. Det er ikke noe godt for kroppen din som er sjuk og trenger ro og hvile for å bli frisk, men det er jo en annen sak.

Edit: Dammit Tias, hvorfor skriver du alltid innlegg et minutt før meg. For treig i vendinga igjen her ja.
Takk for alle svar.
Jeg kommer nok ikke til og prøve noe mere en dosen legen sa jeg skulle ta. Slapp, Syk, Død.. Høres ikke så veldig artig ut. Jeg dropper forte også. Ibuprofen600mg + Paracet500mg virket bra mot hodepinen, så trenger ikke noe forte.
Oftopic: (Men denne posten var den nyeste)
har nå ekstrahert kodein fra 7 tabbiser av pinex forte som gir meg rundt 210mg kodein.. minus minus.. Men før jeg hiver dette i meg lurer jeg på om hvilke doser dere andre har tatt?
Har lest gjennom de fleste postene, men har aldri funnet ut hvor mye/hvor mange man skal ta for å få skikkelig funk.
Noen med erfaringer?
Erowid sier:

Again a good dose to start using codeine at is in the 30mg to 60mg range. At this dosage range the adverse effects tend to be minimal, and the pleasurable effects quite noticeable.

[I have never noticed any euphoria below 100mg, so don't give up just because two 3s don't give you a high. *However, some unfortunate individuals are allergic to codeine, and, if you have never used it before, first try a dose of around 30-60mg and see what will happen. It is dangerous to start off in the high dose range.*]

It is usually a good idea to take the drug on an empty stomach, and if nausea is experienced or you get hungry (not likely) you can have something to eat. On an empty stomach the effects will become noticeable within 15 min depending on the dose. With higher doses the effects can begin in as little as 7 min. The effects peak at around 1 hr with the experience nearing it's end at around the 3 - 4 hr point. Again with higher doses effects may last 4 - 6 hours.

The effects will usually begin with a slight sedation, and a feeling of warmth coming over you body. Muscular relaxation is also quite noticeable. The subjective effects are quite hard to describe beyond the word euphoria. The sedation associated with codeine is quite a lot less than that experienced with morphine or other stronger opiates. A strong feeling of contentment is usually also experienced. Most people enter a phase where you become quite content and tend to lose interest in their surroundings. A heavy feeling in the limbs also becomes quite noticeable. This will peak at 1hr with the effects slowly tapering off after 2hr.

snip-snip-snip

Jeg har ikke erfaring med ekstrahert kodein selv, bare Paralgin forte...
vel, iallefall. jeg prøvde dette her. Fikk ikke noe særlig funk. Det smakte bare jævla vondt. Så til dere som vil prøve dette så er det ikke verdt det.. hehe.
Sitat av Jumbo
vel, iallefall. jeg prøvde dette her. Fikk ikke noe særlig funk. Det smakte bare jævla vondt. Så til dere som vil prøve dette så er det ikke verdt det.. hehe.
Vis hele sitatet...
Hvis du spiste bånnfallet fremfor å drikke vannet, så forklarer det mye.