Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 2139
Hei! Jeg er it-student som er ca. halveis i bacheloren. Jeg ønsker å jobbe med programmering og jeg har gode karakterer i programmeringsfag. Jeg har fokusert mest på JavaScript + React for egen del og er derfor best (og har det mest morro) med det. Jobber nå som teknisk support, men syntes det er kjedelig og drømmer om å jobbe et sted hvor jeg kan utvikle meg faglig og jobbe med noe jeg syntes er gøy. Er det noen som har noen tips til jakten - er det i det hele tatt et marked for deltids-utviklere som er studenter?
Lag deg en github-konto og fullfør et prosjekt eller tre. Så leverer du søknad og CV til relevante selskaper som lyser ut stillinger hos NAV eller på Finn, med link til github-kontoen. Man stiller ekstremt mye sterkere dersom man har prosjekter og viser interesse for faget.
Å få deltidsjobb som utvikler ved siden av studiene er veldig vanskelig, men ikke umulig, du kan prøve å søke jobb på skolen/universitetet(kjenner noen som jobber som utvikler deltid for studentweb), eller hos kommunen.

Men det å jobbe som utvikler deltid for et privat selskap/firma er veldig vanskelig og kjenner ingen som har gjort det tidligere.

Mitt tips til deg er: Kjør på med skolen, bedre å sanke mange A og B`er enn å jobbe ved siden av og få C og D`er, sier ikke at dette skjer automatisk om du jobber ved siden av, men da må det god struktur og dedikasjon til.

Jeg er enig med Xasma, lag deg en github konto og lag egne prosjekter du finner gøy og interresant. Dette vil gjøre deg mer rustet den dagen du er ferdig med bacheloren og skal ut å jobbe som utvikler Lykke til!