Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 1176
Hei freaks, jeg driver med samfunnsstraff om dagen og har da ikke lov til å reise ut av landet. Jeg skal søke om å få dra på en ferie men frykter avslag. Dersom avslaget kommer vurderer jeg å reise uansett og lurer da på om staten kan finne ut at jeg har satt meg på flyet? Har de oversikt over sånt eller kan jeg bare dra med en viss trygghet viss jeg holder kjeft? Har ingen oppmøter i det aktuelle tidsrommet.

Skal det sies at dersom du søker og får avslag så kan de finne ut om du reiser allikevel. En kjenning gjorde dette og ble stoppet på vei tilbake på flyplassen da de hadde fulgt med. De har mulighet til å få ut PAX lister fra flyselskap og lister fra ferjeselskap.
Er nok en risky business det der ja.
Kanskje du burde ta fly fra feks Sverige, Danmark eller Finland? Eller ennå lengre vekk før du går på et fly? Siden du har sammfunnsstraff så er du neppe på noen internasjonale lister? Da kan du kjøre, busse toge ut av landet også flyr du fra det landet til dit du skal.

Risikoen får du selv vurdere, men det er vel slik at du om blir tatt så vil du få straffen omgjort til ubetinget fengsel?