Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 783
Hei hopp!
Det har seg sånn at jeg nylig har startet på Lyrica (Pregabalin), og er på opptrapping. Jeg skal snart måle serumkonsentrasjon da fastlegen sa det kan være stor (?) forskjell fra person til person.

Høyeste anbefalte døgndose er på 600mg, men jeg ønsker å få høyest mulig døgndose Men det må selvfølgelig være plausibelt, da jeg ikke ønsker å bli "tatt".
Lyrica ble nylig flyttet fra reseptgruppe c til b, og tenker dem er blitt noe mer påpasselig. Trenger litt inputt fra dere kloke hoder på Freak! Å gjerne fra noen med erfaring.

(https://www.felleskatalogen.no/t/med...-pfizer-561166)

Takk!
Kan jeg spørre hvorfor du fikk Lyrica, eller hvorfor du vil ha størst mulig dose?
Og 600mg i døgnet er mer enn nok for å dempe både angst å sosiale plager.
Gikk på 600mg om dagen i 2,5 år, funka fjell mot sosial angst å panikkanfall, kom meg mere ut, lettere for å ta kontakt i sosiale situasjoner.
Min mor fikk dobbelt dose pga overgangsalder, 1200mg i døgnet, så med mindre du er 50+ å kjærring, eller lider av seriøse nærvesmerter, så tror jeg du skal ta dem du får, som foreskrevet.

jævlig lett å bli hekta på de derre.
Morsomt som fy desverre.
Sist endret av Eyeamare; 19. juli 2018 kl. 12:04. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
8 1
Takk for svar Eyeamare!
Grunnen til at jeg ønsker resept på høyest mulig dose er rett og slett at jeg liker å ha noen i bakhånd til en dag jeg ønsker å kose meg litt ekstra..
Grunnen til at jeg får Lyrica er hovedsakelig angst i diverse former. Antidepressiva er utelukket pga. bipolar lidelse. Fungerer forsåvidt prevantjvt mot migrene. Jeg har også prøvd lavdose antipsykotika, men fikk bivirkninger som gjorde det helt umulig å fortsette. Listen av alternative medikamenter begynner å bli kort, og jeg håper (og tror..) at Lyrica er "den rette. Tiden vil vise.. Starten er lovende! Setter forresten stor pris på rimet på slutten der Er visst noe i det, men mine ruserfaringer med Lyrica kan jeg telle på to hender- så ingen fare der.
Sist endret av reka; 19. juli 2018 kl. 14:57.