Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 4890
Anonym bruker
"Kvalm Ringsel"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hey!

Skal inn og muligens ta urinprøve ganske snart for å starte på Ritalin. Har vært clean fra cannabis i 7 uker, så stresser ikke med det, men tenker å ta amfetamin helgen før jeg skal ta urinprøver og det er en liten sjans for at det slår ut, men en liten en.

La oss si at det slår ut, får jeg resept da?
Absolutt ikke.
Anonym bruker
"Kvalm Ringsel"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Dette er et veldig viktig valg for meg totalt i livet. Jeg kommer ikke til å basere det på et svar på nettet fra en dude som kaller seg attentionspan med to ord, ett punktum og 12 bokstaver.
Slår det positivt ut får du virkelig ikke resept før du har bevist din "edruelighet", dvs et halvt år med pisseprøver hver uke, etter hva jeg har lest i andre tråder her. Så hvorfor ta sjansen?
Er det ikke bare å få tak i test kit og teste deg selv for å finne ut hvor du ligger i landskapet?
Anonym bruker
"Hjemmelaget Succubus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hey!

Skal inn og muligens ta urinprøve ganske snart for å starte på Ritalin. Har vært clean fra cannabis i 7 uker, så stresser ikke med det, men tenker å ta amfetamin helgen før jeg skal ta urinprøver og det er en liten sjans for at det slår ut, men en liten en.

La oss si at det slår ut, får jeg resept da?
Vis hele sitatet...
Det åpenbare svaret her er jo selvfølgelig at du lar vær å ta amfetamin helgen før du skal ta urinprøve. Vis litt viljestyrke mann.
Anonym bruker
"Kvalm Satyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Dette er et veldig viktig valg for meg totalt i livet. Jeg kommer ikke til å basere det på et svar på nettet fra en dude som kaller seg attentionspan med to ord, ett punktum og 12 bokstaver.
Vis hele sitatet...
Hvis det er så viktig så bare hold deg edru da. Du stilte et spørsmål og fikk (korrekt) svar.
Anonym bruker
"Kvalm Ringsel"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvis det er så viktig så bare hold deg edru da. Du stilte et spørsmål og fikk (korrekt) svar.
Vis hele sitatet...
Spørsmålet her er ikke om jeg får resept om jeg holder meg edru. Hold deg on-topic.

Jeg stilte et spørsmål og fikk et rævva svar.
Du fikk da ikke et rævva svar. Blir du busta ryker resepten selv om du ikke har røyket på 7 uker.
Anonym bruker
"Kvalm Ringsel"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av DfenZ Vis innlegg
Du fikk da ikke et rævva svar. Blir du busta ryker resepten selv om du ikke har røyket på 7 uker.
Vis hele sitatet...
Hvem som helst kan svare hva som helst. Jeg er ute etter minst noen erfaringer eller kilder.
Nei, du får ikke resept. En nær meg har også ADHD og skulle egentlig også utredes og deretter få ritalin. Da han innrømte å bruke cannabis (og dette går jo for alle andre rusmidler) måtte han pisse rent i 6 måneder for å kunne få det. Da ville han heller fortsette å røyke siden det også hjelper diagnosen hans. Er ikke stort annet å si om det. Du burde nok bare vente til neste helg med speeden for å være safe.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Dette er et veldig viktig valg for meg totalt i livet. Jeg kommer ikke til å basere det på et svar på nettet fra en dude som kaller seg attentionspan med to ord, ett punktum og 12 bokstaver.
Vis hele sitatet...
Er det virkelig et viktig valg sier det seg selv at du ikke tar sjanser.
Det er et krav om edruelighet/misbruksfare som legen må fastslå.

Svaret "Absolutt Ikke" står.
Sier seg selv at du ikke får resept hvis du blir busta.

Slik jeg ser svarene dine, så vil du bare at en eller annen skal si kjør på.

Men saken er at add/adhd medisin er klassifisert som a preparat/narkotiske og har misbruk potensiale. Derfor vil du ikke få disse hvis du feiler på pissing.

Men dette er opp til deg, ta sjansen eller ikke.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvem som helst kan svare hva som helst. Jeg er ute etter minst noen erfaringer eller kilder.
Vis hele sitatet...
Du fikk ikke et ræva svar, men du stilte et relativt dumt spørsmål.
Hvis du ikke gidder å google eller bruke sunn fornuft så kan du lese min historikk her inne så ser du at jeg kan en ting eller to om dette. For jeg driver å urinerer i kopp for tiden så jeg kan starte min utredning.

Forøvrig håper jeg at du koser deg i helgen og kommer tilbake etterpå å beklager din oppførsel.
Anonym bruker
"Kvalm Ringsel"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av dazezone Vis innlegg
Nei, du får ikke resept. En nær meg har også ADHD og skulle egentlig også utredes og deretter få ritalin. Da han innrømte å bruke cannabis (og dette går jo for alle andre rusmidler) måtte han pisse rent i 6 måneder for å kunne få det. Da ville han heller fortsette å røyke siden det også hjelper diagnosen hans. Er ikke stort annet å si om det. Du burde nok bare vente til neste helg med speeden for å være safe.
Vis hele sitatet...
Takker! Dette er det type svar jeg lette etter

Sitat av tearz83 Vis innlegg
Slik jeg ser svarene dine, så vil du bare at en eller annen skal si kjør på.
Vis hele sitatet...
Skal innrømme at det var en dårlig tone av meg..

Sitat av Don P Vis innlegg
Er det virkelig et viktig valg sier det seg selv at du ikke tar sjanser.
Det er et krav om edruelighet/misbruksfare som legen må fastslå.

Svaret "Absolutt Ikke" står.
Vis hele sitatet...
Jeg har bestemt meg for å drøye

Sitat av Attentionspan Vis innlegg
Du fikk ikke et ræva svar, men du stilte et relativt dumt spørsmål.
Hvis du ikke gidder å google eller bruke sunn fornuft så kan du lese min historikk her inne så ser du at jeg kan en ting eller to om dette. For jeg driver å urinerer i kopp for tiden så jeg kan starte min utredning.

Forøvrig håper jeg at du koser deg i helgen og kommer tilbake etterpå å beklager din oppførsel.
Vis hele sitatet...
Takk! Sjekket ikke historikken din, burde gjort det for å se at det var hold i det du sa.

Beklager oppførselen min! Virkelig. Hadde en rimelig dårlig kveld og skulle absolutt ikke latt det gå utover en tilfeldig på nett.

Beklager!

Håper du får en fin helg når den kommer også!

Ønsker videre å takke for alle svar! Har konkludert med at jeg dropper å ta risken, blir for dumt
Bra, stay clean til du er ferdig med dette eller så kommer du til og savne og pisse alene fortsatt god helg når den kommer!
Håper du får nytte av Ritalin.
Og prøv og stay clean. Add/adhd og rusproblemer kan være bitchy i møte med helsevesenet.
Vil bare si det første svaret du fikk var helt fantastisk. Ikke noe bullshit. Kun fakta. Slike svar fortjener en takk.

Sånn ellers så høres ritalin og amfetamin ut som en jævlig dårlig kombo med mindre du har lyst til å kaste vekk livet ditt på drøgs og ende opp i arresten og ikke huske noe
Sist endret av zelder; 23. juli 2017 kl. 01:44.
Ved fakta eller mistanke om rus må du ha rene prøver i tolv uker. Har selv add.
Sitat av zelder Vis innlegg
Vil bare si det første svaret du fikk var helt fantastisk. Ikke noe bullshit. Kun fakta. Slike svar fortjener en takk.

Sånn ellers så høres ritalin og amfetamin ut som en jævlig dårlig kombo med mindre du har lyst til å kaste vekk livet ditt på drøgs og ende opp i arresten og ikke huske noe
Vis hele sitatet...
Svaret kunne forsovet vært litt mer detaljert da. Det stemmer hva han sa, men han kunne brukt mer enn to ord til å forklare det.

Den moraliseringa er vel ikke nødvendig heller og heller ikke mye sannhet i.
Vi er alle venner nå, TS hadde bare en dårlig dag.

Mitt poeng med kort svar var at det ligger svar lett tilgjengelig både her på freak og på google ved å søke.
Kunne sikkert skrevet side opp og ned om min egen erfaring på temaet, men da måtte spørsmålet ha vært mer komplisert.