Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 4299
Anonym bruker
"Fri Nidhogg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei!

Jeg er i ett firma som har spesielle måter å håndtere diverse jobb på. Nå i 8 uker framover, skal jeg jobbe på ett prosjekt som er 1,5 time unna hovedkontoret. I min kontrakt står det spesifisert at arbeidsplassen min er kontoret 08.00-16.00. Når jeg skal så begynne å jobbe 1,5t unna original arbeidsplass, så skal jeg starte der til samme tidspunkt. Problemet er etter tidligere erfaringer så får man ikke betalt for sånn kjøring. En annen avdeling i samme firma får betalt for kjøring, men det er ikke spesifisert det i min kontrakt.

Spørsmålet er hva er det jeg har krav til? Det blir ca 7,5 time jobb, og 3 timer kjøring hver dag mandag til fredag. Regnes kjøring som arbeidsstid? Kan jeg nekte å kjøre så langt uten å få betalt? Inspill?
Kommer ann på hva kontrakten sier i grunn. Hvis det står så klart spesifisert at arbeidssted er kontoret burde de nok betale for tiden du bruker ekstra + kjørgodtgjørelse.
er jo kunden som skal betale for denne kjøringen, ikke faen om jeg hadde godtatt og jobbe (kjøre firmabilen til og fra oppdrag er en del av jobben) 3 timer ekstra gratis
Anonym bruker
"Fri Nidhogg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av freebird Vis innlegg
er jo kunden som skal betale for denne kjøringen, ikke faen om jeg hadde godtatt og jobbe (kjøre firmabilen til og fra oppdrag er en del av jobben) 3 timer ekstra gratis
Vis hele sitatet...
Det er ikke kunden som ikke vil betale, det er firmaet som vil tjene mest mulig ut av jobben.
Enten kjører du fra kontoret 08.00 eller så krever du å få bo på hotell. (Med de godtgjørelser det medfører).
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det er ikke kunden som ikke vil betale, det er firmaet som vil tjene mest mulig ut av jobben.
Vis hele sitatet...
poenget er at firmaet ts jobber i tjener ekstra uansett når han jobber mer en 7,5 t i uka, hadde blånekta og gått og organisert meg på flekken
Fint at du har fått spesifisert at arbeidsstedet ditt er kontoret. Da ville jeg møtt opp på kontoret til avtalt tid og så kjørt dit du skal jobbe etter det.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Hei! Har selv firmabil og jeg er "kontoret". Arbeidstiden min er 8 - 16. Vi regner 45 min som kjøring til og fra jobb. Startet jeg da 7:15 starter klokken min 0800 uansett om jeg er kommet dit jeg skal jobbe.

Alle kjøring med privatbil føres etter statens satser.

Som tidligere nevnt kommer det an på kontrakt.

Jeg er selv fornøyd og ser godt argumentet for at det er en viss tid å kjøre til jobb. I mitt tilfelle regnet som 45. Er jobben i umiddelbar nærhet starter jeg gjerne 07:50 f.eks.

Lykke til!
Anonym bruker
"Fri Nidhogg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Det hele endte med at jeg ble fjernet fra prosjekt, og opplæringskontoret er nå endel av saken. Er ikke alle i bedriften som setter ned foten, så noen må jo gjøre det
Kjør på! Du har min Støtte! Det du gjør er flott