Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 2195
Okey, ja.. velger å styre unna ''jeg har en venninne som har en kompis som kjenner en kar''- greia her.. blir bare surr for meg :P
Jeg soner for tiden en lang dom, vel.. begynner å nærme meg enden på visa faktisk... har man levd litt på skråplan så har man ikke nødvendigvis så mange kjente som vil bestå politiets checkup for besøkstillatelser.. sånn er det bare.
Men.. noen få har jeg, som ville fått grønt lys.. deriblant en kompis som er snill gutt og gjerne kunne tenkt seg å besøke meg her jeg bor, problemet er en litt .. eeh.. kinky situasjon..
Vedkommende har i perioder vært leid inn som lærer i norsk fengsel, i forbindelse med kurs for innsatte. og det ønskes inderlig å ikke bli ekskludert fra flere sånne jobber i fremtiden.
Derfor har man ikke tatt sjansen på å sende inn en søknad om besøkstillatelse, pga mistanke om at når dette navnet blir sjekket opp hos politiet mot deres register, vil det poppe opp at den har hatt arbeidsoppdrag innenfor murene.. og at dette vil føre til at det ikke blir flere arbeidsoppdrag der inne for vedkommende.

Det er snakk om at det også føres et register over de som har blitt leid inn til kurs osv i fengsel, og at dette vil poppe opp når politiet sjekker navnet opp mot straffe -og bøter -registeret.

Noen som har litt innsikt på dette området?
Har det en dritt å si?
Sist endret av OutsideTheBox; 21. januar 2017 kl. 23:01.
Vil ikke oppdragsgiveren hans kunne svare på om dette kunne bli sett på som problematisk?
ArbeidsledigProletar
Sitat av OutsideTheBox Vis innlegg
Okey, ja.. velger å styre unna ''jeg har en venninne som har en kompis som kjenner en kar''- greia her.. blir bare surr for meg :P
Jeg soner for tiden en lang dom, vel.. begynner å nærme meg enden på visa faktisk... har man levd litt på skråplan så har man ikke nødvendigvis så mange kjente som vil bestå politiets checkup for besøkstillatelser.. sånn er det bare.
Men.. noen få har jeg, som ville fått grønt lys.. deriblant en kompis som er snill gutt og gjerne kunne tenkt seg å besøke meg her jeg bor, problemet er en litt .. eeh.. kinky situasjon..
Vedkommende har i perioder vært leid inn som lærer i norsk fengsel, i forbindelse med kurs for innsatte. og det ønskes inderlig å ikke bli ekskludert fra flere sånne jobber i fremtiden.
Derfor har man ikke tatt sjansen på å sende inn en søknad om besøkstillatelse, pga mistanke om at når dette navnet blir sjekket opp hos politiet mot deres register, vil det poppe opp at den har hatt arbeidsoppdrag innenfor murene.. og at dette vil føre til at det ikke blir flere arbeidsoppdrag der inne for vedkommende.

Det er snakk om at det også føres et register over de som har blitt leid inn til kurs osv i fengsel, og at dette vil poppe opp når politiet sjekker navnet opp mot straffe -og bøter -registeret.

Noen som har litt innsikt på dette området?
Har det en dritt å si?
Vis hele sitatet...

Skal ikke gi deg et bastant svar, men han kan vel ikke stå til ansvar for sine venners livsvalg?

Skal familier som assosierer seg med sine medlemmer på feil siden av loven heller ikke kunne jobbe i krim.omsorgen?

Tror nok det går bra, men igjen, har ingen konkret erfaring eller viljen til å researche :P
burde jeg kanskje hintet om.. eeh..*kremt*.. det kan jo tenkes at vedkommende har jobbet i nettopp dette fengselet som jeg har satt i på det tidspunktet jeg satt der, og at nettopp det kurset deltok jeg i
det var der vi fikk kontakt, og jeg ser heller ikke hvorfor dette skal være en ting som legger begrensinger for noen som helst.. men sånn er faktisk dette samfunnet på en del områder
så ja.. det kan bli sett på som en smule ''uetisk''.. ikke det at jeg tror noen har problemer med det på personlig nivå der inne, men..
Sitat av OutsideTheBox Vis innlegg
burde jeg kanskje hintet om.. eeh..*kremt*.. det kan jo tenkes at vedkommende har jobbet i nettopp dette fengselet som jeg har satt i på det tidspunktet jeg satt der, og at nettopp det kurset deltok jeg i
det var der vi fikk kontakt, og jeg ser heller ikke hvorfor dette skal være en ting som legger begrensinger for noen som helst.. men sånn er faktisk dette samfunnet på en del områder
så ja.. det kan bli sett på som en smule ''uetisk''.. ikke det at jeg tror noen har problemer med det på personlig nivå der inne, men..
Vis hele sitatet...
Det blir en helt annen sak. Det kan tenkes at de vil tvile på om han klarer å skille jobb og privatliv. I kriminalomsorgen dukker det tidvis opp eksempler på ansatte som innleder forhold med innsatte f eks, og det vurderes jo som sviktende dømmekraft. Dette blir jo ikke helt i den gata da.

Hvis jeg var kompisen din ville jeg tatt en prat med fengselsledelsen rett og slett. Trenger ikke fremstille det som at dere er blitt bestiser, men si at han fikk god kontakt med deg og at du har gitt uttrykk for at du ikke har så mange å snakke med. Da får han vist at han ser at det kan være en potensiell rollekonflikt og at han ønsker å opptre profesjonelt.
Sist endret av entropi; 22. januar 2017 kl. 12:30.