Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 1947
Hei! Jeg er på desperat jakt etter hjelp vedr. problemstilling hos lånekassen.

Jeg strøk i eksamen på høstsemesteret 2016 og har som følge av det ikke rett til støtte for vårsemesteret 2017. Dette fordi jeg er mer enn 60 studiepoeng forsinka.

Om jeg kan vise til hvorfor jeg ikke bestod eksamen for høstsemesteret 2016 kan jeg få støtte for vårsemesteret 2017.

Jeg har 2 legeerklæringer som viser at jeg måtte ha utsatt eksamen 2 ganger. Dette fordi jeg var psykisk utslitt hele høstsemestret. Jeg var dermed i ustand til å lese det meste av pensum, eller møte opp på noen av forelesningene eller seminarene i emnet.

Jeg har dessuten i flere år gått til psykologer og rådgivere. Bør jeg legge til journalen min fra psykologene og rådgiverne? Jeg var hos psykologen og rådgiveren min til sammen 2 ganger for høstsemesteret.
Jeg trur legeerklæring holder. Du kan ringe(eller møte opp/få ny time) psykologen å få en ny legeerklæring der du har med den infoen du trenger Om fastlegen din er kjent med problemene dine kan du dra til han.
Det er i såfall den eneste måten lånekassen vil vurdere å gi deg støtte dette semesteret. De må ha dokumentasjon som kan gi dem en (gyldig) grunn til å gi deg støtte i et semester til. De er veldig strenge på akkurat det punktet hvor folk ligger mer enn 60 poeng bak, så du får kaste ut alt du har i håp om at de bukker under.

Jeg ville bedt om skriv fra psykolog / rådgiver - ikke journalene.
Sist endret av The Riddler; 18. januar 2017 kl. 18:13.