Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 6174
Hei.

Jeg var så uheldig å kjøre i hengerfeste på en bil rett før en rundkjøring idag pga dårlig føre.
Jeg er en idiot som kjørte bilen da den ikke er godkjent eller forsikret. Den har stått i månedsvis og jeg brukte den da jeg forsov meg til jobb (Den har ikke vært brukt siden den ble "tom" for eu-godkjenning."

Bilen er av en Smart modell som veier drøye 650kg.
Jeg lagde ingen synlige skader på bilen jeg traff annet enn et par pittesmå hakk i i plasten på bilen til han jeg traff. Fronten på bilen min er laget av plastikk og foret med isopor. Jeg nevnte at jeg hadde håpet å ta det utenom forsikring og var villig til å betale.

Det jeg egentlig lurer på her er om dette vil koste mye? Dette er jo en liten bil som ikke kan ha laget så forferdelige store skader, men hadde vært greit å få en liten innsight på sånn ca hvor mye jeg må ut med. Da jeg må ta alt selv grunnet ingen forsikring osv.

Jeg følte det ikke var en så veldig hard krasj, selvom fronten på bilen min ser ganske så uhyggelig ut (plast skjønner du). Han skrev ikke skademelding og sa han skulle kontakte meg om det var noe gale. Han skrev selvfølgelig ned nummerskilt og mitt tlf nummer. Er det noe jeg burde gjøre eller ta for meg?
Være glad det ikke ble personskade og betale det han ber om.
Værste som kunne skjedd er vell at bilen ble rammeskeiv men tror ikke det er tilfellet her, tipper du aldri vil høre noe fra han, dggr tenk om personen hadde hatt 5 kniver i hatte hylla å 5 barn i baksetet, da hadde det vært enda værre... var ikke spørsmålet til ts
Sitat av oiskipoiski Vis innlegg
Jeg lagde ingen synlige skader på bilen jeg traff annet enn et par pittesmå hakk i i plasten på bilen til han jeg traff.
Vis hele sitatet...
Så det ble synlige skader altså. Er det en kar som er interessert i at bilen skal være strøken til enhver tid må du i verste fall betale hva lakkeringsverksted vil ta for å rette opp skaden. Antyder en pris på rundt 4-7k her, alt ettersom hvilket verksted som gjør jobben og hvor mye jobb det er selvfølgelig, eldre bil så må sannsynligvis fangeren hellakkeres. Det skal rimelig hardt smell til før kroken, eller ramma, blir skjev.

Er du heldig er det en kar som gir faen og ikke orker å lage noe mer styr, å lever med at han har et lite merke på fangeren sin.

Dere har utvekslet telefonnummer og skiltnummer, så det skal ikke være behov for deg å gjøre noe mer enn å vente på at han eventuelt tar kontakt.
Sitat av oiskipoiski Vis innlegg
Hei.

Jeg var så uheldig å kjøre i hengerfeste på en bil rett før en rundkjøring idag pga dårlig føre.
Jeg er en idiot som kjørte bilen da den ikke er godkjent eller forsikret. Den har stått i månedsvis og jeg brukte den da jeg forsov meg til jobb (Den har ikke vært brukt siden den ble "tom" for eu-godkjenning."

Bilen er av en Smart modell som veier drøye 650kg.
Jeg lagde ingen synlige skader på bilen jeg traff annet enn et par pittesmå hakk i i plasten på bilen til han jeg traff. Fronten på bilen min er laget av plastikk og foret med isopor. Jeg nevnte at jeg hadde håpet å ta det utenom forsikring og var villig til å betale.

Det jeg egentlig lurer på her er om dette vil koste mye? Dette er jo en liten bil som ikke kan ha laget så forferdelige store skader, men hadde vært greit å få en liten innsight på sånn ca hvor mye jeg må ut med. Da jeg må ta alt selv grunnet ingen forsikring osv.

Jeg følte det ikke var en så veldig hard krasj, selvom fronten på bilen min ser ganske så uhyggelig ut (plast skjønner du). Han skrev ikke skademelding og sa han skulle kontakte meg om det var noe gale. Han skrev selvfølgelig ned nummerskilt og mitt tlf nummer. Er det noe jeg burde gjøre eller ta for meg?
Vis hele sitatet...
Aner du hvor heldig du har vært? Dette vil i værste fall koste noen titusener. Hadde du kjørt på en person kunne du endt opp med flere millioner, og endt opp som gjeldsoffer resten av livet.
Ja, jeg er 100% fullestendig klar over hvor heldig jeg var.
Bilen er nå vraket og fyren jeg traff sendte meld at det bare var et par striper i plastfangeren så han sa det gikk greit. Han skulle gi en lyd om det var noe som ble skeivt som han merket, men alt så ut til å være ok annet enn noen små striper.

Grunnen til at jeg valgte å kjøre var fordi jeg hadde et superviktig møte som jeg allerede var litt for sen til. Kan si jeg fikk meg en solid lærepenge.
Sitat av oiskipoiski Vis innlegg
Kan si jeg fikk meg en solid lærepenge.
Vis hele sitatet...
Har du virkelig lært leksa di? Jeg betviler den påstanden siden du åpner denne tråden med denne perla:
Sitat av oiskipoiski Vis innlegg
Jeg var så uheldig å kjøre i hengerfeste på en bil rett før en rundkjøring idag pga dårlig føre.
Vis hele sitatet...
(Hint: det var ikke føret sin skyld at du kræsja.)
Sitat av Sup3rn0va123 Vis innlegg
tenk om personen hadde hatt 5 kniver i hatte hylla å 5 barn i baksetet
Vis hele sitatet...
Hvem kjøre med kniver i hattehylla? Da er man bra dum eller har selvmord-tanker.

TS. Kjøre du uten forsikring, tyveri, dealing eller annet kriminelt. Da fortjener du også den negative siden. Siden du har baller til å kjøre uten forsikring, så host opp hva fyren krever.

Grunnen til at jeg valgte å kjøre var fordi jeg hadde et superviktig møte som jeg allerede var litt for sen til. Kan si jeg fikk meg en solid lærepenge.
Vis hele sitatet...
Du kunne blitt gjeldslave pga et møte, virkelig? Håper du har lært for din egen skyld
Jeg ville tilbudt kanjse totussen direkte.
Om jeg var din motpart ville jeg levert skaden til takst og latt mitt forsikrings selskap ta saken.
Da er du garantert taperen. Du måmbetale takstmann og ommlakering.
Med norske verkstedspriser kan du sjøl gjette prisen.
Om du hadde tilbudt meg en god slump og det bare er noen riper kunne jeg leve med det.
IT-Konsulent
Sitat av Tenag Vis innlegg
Jeg ville tilbudt kanjse totussen direkte.
Om jeg var din motpart ville jeg levert skaden til takst og latt mitt forsikrings selskap ta saken.
Da er du garantert taperen. Du måmbetale takstmann og ommlakering.
Med norske verkstedspriser kan du sjøl gjette prisen.
Om du hadde tilbudt meg en god slump og det bare er noen riper kunne jeg leve med det.
Vis hele sitatet...
For å ikke glemme at han ville mistet førerkortet og kunne potensielt blitt tiltalt for annet. Grunnet kjøring uten forsikring og ikke eu-godkjent. Vet ikke helt hva som pleier å gjøres i slike tilfeller, men ts har vært heldig..
TS har tross alt hverken kjørt i fylla/ruspåvirket eller tatt livet av noen, men det virker nesten slik på enkelte tilbakemeldinger. Undødvendig mye moralpreken , ikke det TS spør om og han har selv forstått at dette ikke var lurt.

Det gikk bra, og etter mange kvelder med bekymring er jeg sikker på at du har lært. Nå når du har fått tilbakemelding fra bileier så er dialogen opprettet og saken under kontroll.
Åhmajgåd håper dere skinnhellige sirkelrunkere får sove ekstra godt i natt etter dette.

Tipper skaden din ligger mellom 5 og 15k, hovedspørsmålet er hvor fleksibel den andre parten er. Ikke alle forlanger at alt gjøres perfekt.
Tja. Var en som traff meg i en rundkjøring, merket såvidt at han traff. Det jeg så; Var et par små riper og lykta fikk en liten knekk. Altså ikke store skaden, men verkstedsregninga kom på godt over 30,000 (Forsikringssak). Så ikke la deg lure av det du ser, verkstedene gjør gjerne mer enn det som trengs.
Sist endret av Vod0; 15. januar 2016 kl. 01:21.
Reinert med beine !
griped's Avatar
Jeg har hørt at så lenge man enda har skilter på bilen, så er den ansvarsforsikret selv om man feks ikke har betalt forsikringa eller godkjent bilen. At det ikke er før politiet eller du selv tar av skiltene ansvarsforsikringa forsvinner.

Men er bare noe jeg har hørt, stemmer dette? Sånn i tilfelle han hadde gjort noen lam i denne situasjonen, tenker jeg. Men likevel fortsatt har skiltene på bilen.

Uavhengig av det så forstår jeg godt TS som kjørte for å nå et viktig møte. Hadde man tatt livet fra noen pga dumdristig kjøring så vet jeg ikke om forsikringa hadde hjulpet noe på samvittigheten. Men den hadde nå hjulpet på økonomien i så tilfelle
Nei, forsikringen har man eller ikke. Ikke noe som følger med annet enn prøveskilter.

Sitat av Grossie Vis innlegg
For å ikke glemme at han ville mistet førerkortet og kunne potensielt blitt tiltalt for annet. Grunnet kjøring uten forsikring og ikke eu-godkjent. Vet ikke helt hva som pleier å gjøres i slike tilfeller, men ts har vært heldig..
Vis hele sitatet...
Eneste som skjer er at skiltene blir skrudd av bilen om det er kommet begjæring fra SVV.
Sitat av griped Vis innlegg
Jeg har hørt at så lenge man enda har skilter på bilen, så er den ansvarsforsikret selv om man feks ikke har betalt forsikringa eller godkjent bilen. At det ikke er før politiet eller du selv tar av skiltene ansvarsforsikringa forsvinner.

Men er bare noe jeg har hørt, stemmer dette? Sånn i tilfelle han hadde gjort noen lam i denne situasjonen, tenker jeg. Men likevel fortsatt har skiltene på bilen.

Uavhengig av det så forstår jeg godt TS som kjørte for å nå et viktig møte. Hadde man tatt livet fra noen pga dumdristig kjøring så vet jeg ikke om forsikringa hadde hjulpet noe på samvittigheten. Men den hadde nå hjulpet på økonomien i så tilfelle
Vis hele sitatet...
Det stemmer ikke.

Når forsikringen løper ut sender forsikringsselskapet melding til Vegvesenet, som så utsteder avskiltingsbegjæring. Ansvarsforsikringen gjelder i 1 måned etter at forsikringen utløper, slik at du får mulighet til å rette opp i tilfelle det har skjedd noe feil.

Etter dette er bilen uten forsikring, uavhengig av skilter. Skal ikke lenger bilen brukes plikter du selv å sende inn skiltene, i motsatt fall sitter de bare til bilen stoppes eller oppdages i kontroll og den avskiltes.

Sitat av flytendeper Vis innlegg
Eneste som skjer er at skiltene blir skrudd av bilen om det er kommet begjæring fra SVV.
Vis hele sitatet...
Kjøring uten forsikring og/eller EU-godkjenning er straffbart. SVV har som praksis at de ikke anmelder dersom kjøringen avdekkes under en kontroll, men om manglende forsikring avdekkes etter en ulykke vil den sannsynligvis bli anmeldt.
Uten at jeg er 100% sikker er det blant annet sannsynlig at motpartens forsikringsselskap må gå til anmeldelse for å kunne drive gjennom regresskrav.
Sist endret av doseren; 15. januar 2016 kl. 13:23. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.