Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 3748
Hei.

Fant en boks med paralgin forte som gikk ut i 2001. Vet det at det ikke er farlig å ta medisiner som har gått ut på dato, men disse gikk ut for veeldig lenge siden. Tror dere det er noe kodein igjen i disse pillene?

Fant nå ut at jeg opprettet tråden i feil forum.
Sist endret av halfagram; 23. mars 2015 kl. 17:25.
Du kan trygt gå ut fra at disse har akkurat samme egenskapene som da de ble produsert.
Har selv et lite lager av PF som er minst like gamle og de funker de!
Hat
Trådstarter
Sitat av woff Vis innlegg
Du kan trygt gå ut fra at disse har akkurat samme egenskapene som da de ble produsert.
Har selv et lite lager av PF som er minst like gamle og de funker de!
Vis hele sitatet...
Serr? Ville trodd at det ikke skulle ha noe kodein igjen i seg jeg. Er jo nesten 15 år siden de gikk ut på dato. Det er ikke noe farlig med det etter som jeg har forstått?
De virker nok ennå,kanskje ikke så mye, men kodeinet er ikke borte.
Klem fra Betty
for en del år siden spiste jeg noen paralgin forte som hadde gått ut for 10-15 år siden og jeg syns de virket svakere. men ikke helt ubrukelige da. forøvrig merket jeg ikke noe negativt med de, men dette er bare mine erfaringer.
Jeg spiser mye og ofte Paralgin Forte, de er ferske og fine, men jeg ville nok ikke gått av veien for å spise noen som var litt gamle
Klem fra Betty
Jeg kan slenge med at jeg spiste noen brett PF som hadde siste forbruksdag datert til 1998 nå i høst, de funka helt fint og om jeg fulgte anbefalt dose ble det som det sto.
Hat
Trådstarter
Takk takk, alle sammen. Da gir jeg de et forsøk

Da er det vel kanskje best å ekstrahere de? Med tanke på at jeg kanskje må ta fler for å få funk med kodeinet?
Sist endret av halfagram; 24. mars 2015 kl. 13:12. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hvis du tar mer enn 6 stk er det nok lurt, hvis ikke er det waste of time.
Hvis du vet din grense på PF så kan du gå ut fra at disse gir nøyaktig samme virkning som om de hadde vært dagsferske. Vet du ikke hva du tåler bør du nok være LITT forsiktig til å begynne med.
Og husk at piller TAR TID før du får full effekt! Veldig lett å være for utålmodig og dytte innpå flere enn du bør... Veldig fornuftig å gjøre dette sammen med en venn som kan hjelpe deg hvis du får alvorlige reaksjoner! (Allergi, kramper, pustebesvær osv.)
Hat
Trådstarter
Har tatt pf i mindre mengder før så vet det at jeg ikke får allergiske reaksjoner. Har vel bare opplevd litt dårlig mage, men takk for svarene folkens!
Jeg og en kompiss fann også en boks med 100 PF, men dei var fra 1980 talet. Pillene kom tydlig vis fra en gammel båt fynka fett de! Bare og knaske i vei, men om det er farlig kan eg ikke svare deg på...