Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 3217
Hei.

Jeg har snakket med legen min om søvnvansker, så jeg har fått skrevet ut resept på både melatonin tabletter og disse imovane tablettene. Har funket fint for meg med melatonin tablettene en stund, men nå ville jeg bare prøve de nye tablettene av nysgjerrighet.



På mandag rundt 21:00 tiden så bestemte jeg meg for å experimentere med de nye pillene Jeg startet med en hel (7,5 mg) istedenfor en halv som legen hadde anbefalt. Etter kort tid kjennte jeg at det begynte å kicke inn, så jeg gikk for å prøve å dra på med litt fler. I løpet av ca 2 timer så har jeg klart å spise alle tablettene jeg fikk fra legen, 30 stykker. Når jeg så de tomme pillebrettene på badet kunne jeg ikke fatte at jeg hadde spist så mange. Jeg har vel bare glemt at jeg har tatt å fylt på, også har vel det samme skjedd mange ganger.

Uansett, jeg hadde lånt broren min sin gaming-PC også hadde jeg dratt ut alle skuffene i skrivebordet hans, slik at armlenene på stolen kom ordentlig inn under skrivebordet. "Hva er det som skjer her a?" Spør han meg. Det tar litt tid også svarer jeg "Skjer det noe her? Hæ, hvor da?" Han begynner å le og jeg kan ikke skjønne hvor. Det er tross alt hans PC så jeg forlater plassen og går får å legge meg. Faller 2 ganger på de 4 meterne det er å gå fra PC-en hans til døra. Han spør om jeg trenger noe hjelp, og jeg takker fint nei. Etter å ha falt 6 ganger i mitt forsøk på å komme meg opp trappen så kommer jeg faen meg på at mobilen min ligger igjen nede på rommet hans.

Jeg gikk ned igjen og lot han hjelpe meg opp etter at jeg fikk mobilen. Alle de andre i huset trodde jeg bare var helt full.

Men spørsmålet mitt er: 225,5mg er dette en farlig dose? Jeg var helt blæsta i går, og kunne ikke gå på jobb prøvde å sove mesteparten av dagen. Jeg husker nesten ingenting fra da jeg tok pllene til nå. I dag veltet jeg rett over på hodet når jeg skulle ta på meg buksa, så jeg ringte inn syk i dag og. Jeg ble helt SINNSYKT surrete i hodet dagen etterpå, veldig vanskelig å skrive ord og setninger på tastaturet osv. (Det var vanskelig bare å prate med folk)


Jeg begynner å komme ned igjen nå. Men jeg burde nok ha tatt noen forhondsregler i og med at jeg vet man mister kortidshukommelsen, men gjort er gjort. Hvilke størrelser pleier dere andre å dosere med når dere ønsker rus-effekten av de tablettene?
Zopiclone er mye sterkere enn valium IMO.

Ja, det du opplevde har mange andre opplevd før. En eller to av dem kan svekke dømmekraften og gjøre deg nysjerrig på hvordan det er og ta to til. Når du har tatt 4 er du allerede idiot, og propper i deg resten av dem. Dosen du tok er helt sinnsyk, jeg vet om mange som har tatt 10 stykker.

At legen din vil gi deg zopiclon når melatonin funker er for meg vanskelig og forstå.

Hold deg til melatoninen din, om du ikke trenger sterkere saker. Zopiclone er imo en utrolig kjip søvnmedisin, ikke spesielt bra føler man seg dagen etterpå heller. Og for de fleste holder 3,75mg mer enn nok faktisk.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
LD50 for Zopiklon er 450mg/kg i rotter, tallet er enda høyere for sjimpanser så du var nok ikke ved dødens rand, men slike doseringer er ikke godt for kroppen.
Det finnes data for å støtte påstanden om at disse hypnotikaene øker tilfeller av kreft, selv med vanlige doseringer kilde.
Sist endret av Dodecha; 28. januar 2015 kl. 10:13. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
35 8
Sitat av Picard Vis innlegg
Zopiclone er mye sterkere enn valium IMO.

Ja, det du opplevde har mange andre opplevd før. En eller to av dem kan svekke dømmekraften og gjøre deg nysjerrig på hvordan det er og ta to til. Når du har tatt 4 er du allerede idiot, og propper i deg resten av dem. Dosen du tok er helt sinnsyk, jeg vet om mange som har tatt 10 stykker.

At legen din vil gi deg zopiclon når melatonin funker er for meg vanskelig og forstå.

Hold deg til melatoninen din, om du ikke trenger sterkere saker. Zopiclone er imo en utrolig kjip søvnmedisin, ikke spesielt bra føler man seg dagen etterpå heller. Og for de fleste holder 3,75mg mer enn nok faktisk.
Vis hele sitatet...
Jeg fikk resept på begge samtidig, skulle egentlig bare hente ut imovaneresepten hvis melatonin ikke funket. Så det var vel mer det at jeg var nysgjerrig på rusen som gjorde at jeg hentet ut resepten
At zopiclone/imovane er sterkere en Stesolid/Valium er BS. Har gått på begge deler og kan fint hive innpå et brett med zopiklone men 10 stesolid derimot hadde slætt meg i bakken.
Har gått lenge på stilnoct "zolpidem" - over flere år faktisk. Ikke sammenhengede men med et par måneders mellomrom.
Fikk også valium til tider da jeg ikke ønsket stilnoct så fikk eksprimentert litt med det også - og sobril en senere tid.
Foretrakk valium milevis foran de andre legemidlene jeg hadde. Men i 2015 sa legen til meg at det var endret regelverk og han måtte muligens sende inn noen dokumenter til fylkeslegen pga lappen osv. Men han lo så vet ikke hvor seriøs han var.

Sa uansett at det ikke var noe krise, er insomnia jeg sliter med til tider og hvis jeg får stilnoct så er jeg fornøyd. Men etter å ha lest endel her på freak angående imovane så virket det faktisk som veldig mange syns det et veldig bra innsovningsmiddel. Så jeg spurte om å få teste det etter å ha hørt mye bra om det.
Min konklusjon var horribel. Startet først med 1 7,5mg tablett og merket det var helt jævlig og sove pga den ekle smaken som sitter igjen i munn.. Prøvde å skylle den flere ganger men smaken satt seg bare i alt jeg drakk og spiste.
Våknet opp dagen etter og tar meg et glass vann og der sitter smaken fortsatt, den satt hele jævla dagen jo. Hjalp jo ikke pusse tenner, munnskyll og alt mulig. Bestemte meg for å legg disse pillene så langt vekk som mulig.

Par uker senere sleit jeg igjen med å sove og siden jeg er ganske idiot tenkte jeg at jeg muligens bare overdrev over hvor jævlig smaken var så jeg prøvde en tablett og la meg. Etter 15 minutter tenkte jeg at det her var no piss føler meg verken trøtt, rusa eller avslappet. Tok 1 til og sovnet.

Våknet dagen derpå med kuksmak i kjeften - elendig hodepine og det rareste hukommelsestapet jeg kan huske å hatt. Hukommelsen var helt borte vekke og enkle ord som jeg sier sikkert 100 ganger om dagen ble et helvete å huske.
Men nå var det liksom gjort - nå ble det en slags rutine og pine seg igjenom 2 tabs hver kveld for å sove.
Endte til slutt opp med 3x 7,5mg per kveld de siste dagene og føler meg ganske ape. Heldigvis har jeg brukt opp alle og kommer aldri til å bruke det igjen. Ikke fikk jeg noen merkverdig rus på dem heller.

Skjedde aldri på stilnoct og aldri måtte jeg øke doseringene så fort på stilnoct heller.

Har gått lenge på stilnoct "zolpidem" - over flere år faktisk. Ikke sammenhegende men med et par måneders mellomrom.
Fikk også valium til tider da jeg ikke ønsket stilnoct så fikk eksprimentert litt med det også - og sobril en senere tid.
Foretrakk valium milevis foran de andre legemidlene jeg hadde. Men i 2015 sa legen til meg at det var endret regelverk og han måtte muligens sende inn noen dokumenter til fylkeslegen pga lappen osv. Men han lo så vet ikke hvor seriøs han var.

Sa uansett at det ikke var noe krise, er insomnia jeg sliter med til tider og hvis jeg får stilnoct så er jeg fornøyd. Men etter å ha lest endel her på freak angående imovane så virket det faktisk som veldig mange syns det et veldig bra innsovningsmiddel. Så jeg spurte om å få teste det etter å ha hørt mye bra om det.
Min konklusjon var horribel. Startet først med 1 7,5mg tablett og merket det var helt jævlig og sove pga den ekle smaken som sitter igjen i munn.. Prøvde å skylle den flere ganger men smaken satt seg bare i alt jeg drakk og spiste.
Våknet opp dagen etter og tar meg et glass vann og der sitter smaken fortsatt, den satt hele jævla dagen jo. Hjalp jo ikke pusse tenner, munnskyll og alt mulig. Bestemte meg for å legg disse pillene så langt vekk som mulig.

Par uker senere sleit jeg igjen med å sove og siden jeg er ganske idiot tenkte jeg at jeg muligens bare overdrev over hvor jævlig smaken var så jeg prøvde en tablett og la meg. Etter 15 minutter tenkte jeg at det her var no piss føler meg verken trøtt, rusa eller avslappet. Tok 1 til og sovnet.

Våknet dagen derpå med kuksmak i kjeften - elendig hodepine og det rareste hukommelsestapet jeg kan huske å hatt. Hukommelsen var helt borte vekke og enkle ord som jeg sier sikkert 100 ganger om dagen ble et helvete å huske.
Men nå var det liksom gjort - nå ble det en slags rutine og pine seg igjenom 2 tabs hver kveld for å sove.
Endte til slutt opp med 3x 7,5mg per kveld de siste dagene og føler meg ganske ape. Heldigvis har jeg brukt opp alle og kommer aldri til å bruke det igjen. Ikke fikk jeg noen merkverdig rus på dem heller. (Tok siste 2 klokken 23:00 i dag og en til klokken 02:00) og er verken rusa eller trøtt.

Skjedde aldri på stilnoct og aldri måtte jeg øke doseringene så fort på stilnoct heller.

En annen ting er jo det ble plutselig veldig vanskelig å ikke gjøre skrivefeiler.
Sist endret av torpedojens; 31. januar 2015 kl. 04:45. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
For noen måneder siden, hvor rusmidler var en stor del av hverdagen min, fikk jeg også utskrevet ut zopiklone av legen. Hadde tatt det en god del ganger før og trodde jeg visste hva jeg kunne forvente av medisinen.

Det startet med at jeg hivde i meg et brett og koste meg med masse puter og pledd på stuegulvet. Jeg hørte psytrance og skrev litt i "dopboka" mi. Det gikk vel snaue 30 minutter før alt ble svart.

Den kvelden hadde jeg klart å hive i meg alle tre brettene. Husker nesten ingenting fram til neste morgen, da jeg endelig klarte å stå på bena igjen. Jeg kledde på meg litt klær og dro ned på en restaurant hvor jeg kjente bartenderen og fikk servert fire halvlitere med pils. Jeg så mennesker komme inn og ut av restauranten, så dem bestille mat og så dem smile og le mot hverandre. Bartenderen kunne fortelle meg at det ikke var flere personer enn oss i lokalet.

Etter litt om og men, fortsatt blodrusa på både piller og alkohol, fikk jeg en telefon av en kompis som hadde fått en veldig merkelig melding av meg kvelden før. Han kom for å møte meg og jeg ble med ham hjem. Siden jeg var så vrengt og nesten ikke kunne gjøre rede på meg selv, tenkte kompisen min at en linje med makka kunne hjelpe på.

Er ikke sikker på om jeg var våken eller ikke, men den kvelden opplevde jeg alle mine verste mareritt. Det var som om jeg trippa balls på noe kraftige greier, fikk for meg at alle som var på besøk hos kompisen min hatet meg, snakket om meg og prøvde å lure ut av meg alle hemmelighetene mine, jeg har aldri vært så paranoid før. Husker jeg så meg selv lage mat med venninna mi og ga henne passordet på telefonen min, husker jeg så meg selv ligge i ei seng med to menn stående over meg som lo og spurte om bh-størrelsen min, jeg så meg selv ligge på gulvet gråtende og ba om at alt skulle ta slutt, jeg så svarte skygger rundt meg hele tiden. Jeg husker også en hel del andre ting, men disse tingene er hva angsten min virkelig består av og egner seg ikke andre steder enn hos psykologen. (Fikk avbekreftet alle "minnene" fra den kvelden noen dager senere.)

Ca. to døgn etter jeg hadde spist alle pillene, begynte jeg å lande. Jeg ble brått revet ut av mine egne tanker når tre makkatente karer skjøt med luftgevær på en parkert bil ut ruta. Skremt som bare pokker, takket jeg kompisen min for å ha tatt vare på meg og dro hjemover.

Da jeg kom inn døra hos meg selv, bevegde gulvet på seg, det var ekkelt å tråkke på og jeg fikk for meg at det var ansikt som bodde der. Jeg satte meg i sofaen men spratt fort opp igjen, det kjentes ut som om noe kravlet under meg og det så ut som om det kom ut makk fra sømmene. Utenfor vinduet mitt gikk det en svær trekjempe og jeg så en flyvende drage. Til slutt sovna jeg på badet mitt, den eneste plassen uten makk og ansikter som prøvde å snakke til meg på gulvet.


Vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegget, er rimelig rusa på ritalin og ble litt revet med når jeg først begynte å skrive. Unnskyld for at det ble litt rotete, er fortsatt usikker på om noe er virkelig eller ikke.
Jeg sliter selv med søvn, har gjort det i 30 år og har prøvd mye forskjellig å sove på, alt fra Tolvon, valargan, Imovane, Zopiklon, Stesolid, Valium,alkohol, hajs og pot (best effekt men for dyrt) og det så ut som Imovane kom best ut. Tar 2-7,5 og det har funka greit,( enig i den jævlige smaken, men heller det enn å ligge våken natt etter natt)
De siste nettene har jeg ikke klart å sovne på 15mg, men ønsker ikke å øke dosen heller, så er det noen som har noen tips til meg så blir jeg glad.
Sliter også med dagsformen av div grunner, så en opptur av noe slag tas også imot med takk.
Prøv og kombiner zopiklon og valium. Det gir ofte en fin effekt sammen. Det er noe dritt og ikke få sove og alt hva man sliter med blir mye verre uten søvn.
Fikk Zopiklon for søvnproblemer for noen år siden, Og en kveld Der det ble for mange tok jeg med selv i og ha en full samtale med 4-5 mennesker som ikke var der. satt i senga og snakka. etter det slutta jeg meg de.
225 mg er ca 30 x 7.5 mg tabletter. Ikke farlig når det gjelder og dø av overdose..hva som kan være veldig farlig er at du ikke vet hva du gjør og feks setter deg i bilen og krasjer eller noe..
Brukte Imovane,Zolpidem (Stilnoct) og Apodorm i en femtenårsperiode,og har nå kuttet ut alt sammen.Forstår ikke hvorfor så mange klager på den metalliske smaken fra Imovane når man får sove bedre.Problemet er heller det at man må etter en stund øke dosen for å få ønsket effekt.Dette er det få leger som har forstått.Merket liten ruseffekt av Imovane,men husker jeg heiv innpå 8-9 Zolpidem og bare sjanglet rundt da jeg skulle ut og handle.
Flere gamle i min familie har spist imovane hver dag i flere tiår - de funker like bra i dag sier de.