Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  37 3798
Et sjanger nå som har blitt sånn noenlunde populært gjennom det siste året har dritmange festivaler, noen få i Norge til og med. Noen som har hørt om det?
En gruppe fra Norge - Da Tweekaz: http://m.youtube.com/watch?feature=r...&v=5dqqMp_hNEM
De mest kjente artistene er fra Nederland hvor av en eller annen grunn det er dritpopulært.
DEN mest kjente er vel Headhunterz som går vel så mainstream: http://m.youtube.com/watch?v=VaiHTvifGt0

Som jeg sa er det ti-talls av festivaler, f.eks.: Deqon. 1, 4K, Reverze, Hard Bass, QULT, Qapital, IQON, Qlimax, osv.

Og med artister som: Headhunterz, Da Tweekaz, Frontliner, Technoboy, Tuneboy, Yoji, Showtek (no more), Alphaverb, Wasted Penguinz, Yhimself, Coone, Noisecontrollers, Psyko Punkz, Outlander, og 100 mer.

Still gjerne til forslag, spørsmål o.l.
DayZ Proff
Benjy's Avatar
Hva spørr du om nå om vi har hørt hardstyle?
Hvem har ikke hørt om Hardstyle, 2000 all over again.
Et sjanger nå som har blitt sånn noenlunde populært gjennom det siste året
Vis hele sitatet...
hahahahahahahha
De fleste har vel hørt om hardstyle, men spørsmålet er vel heller hvem som hører på det?
Var det ikke nok med den gamle tråden du gravde frem?
Er en norsk en som dere burde sjekke ut

Yhimself, han har mye bra. Han lager også hardstyle tutorials i FL Studio.
Sist endret av Theoneandonly; 17. mars 2013 kl. 14:25.
Har hørt mye på hardstyle selv, vært på Qlimax, Hardstyle-DNA (Norge) og HardBass. Hører ikke like mye på det lenger, men det kommer alltids noen kule tracks som blir produsert av blant annet Wasted Penguinz. En sang jeg har hørt mye på i det siste er denne: http://www.youtube.com/watch?v=SPqwWKnU3yc Den har veldig kule lyrics
Trådstarter
15 0
Hahaha vet ikke hva jeg mente med denne linken. Men, men
Personlig vil jeg si dette er min favoritt musikksjanger, skal reise på en konsert nå i April i Amsterdam.
Så får vi vell egentlig se om intressen interessen av, eller hva det nå blir til.
Sist endret av Zherxyl; 17. mars 2013 kl. 21:51.
Har hørt på dette i en del år (typ fra 2005-ish?), og hørte omtrent bare på dèt av musikk, til et par år siden hvor blandt annet rawstylen begynte å komme, da ble jeg rett og slett lei, jeg føler ikke at jeg hører noe nytt når det kommer nye tracks, føles ut som jeg har hørt det meste før. Før så fikk jeg gåsehud av mange nye sanger, nå får jeg det kanskje på 1 av 20 sanger jeg hører. (Sist gang jeg fikk det så hørte jeg Live the Moment av JDX.)

Jeg pleier å sjekke hver eneste låt som blir gitt ut av de jeg har på listene mine (kjente og ukjente), så følger da med, og produserer det jo selv som jeg har gjort i noen år, så.
Trådstarter
15 0
Føler aldri at jeg får gåsehud av musikk, as. Tror jeg mangler noe i livet mitt xD
Søk etter selskaped Q-Dance! ;D Dette selskapet arrangerer mange forskjellige festivaler. Deres beste Festival er jo uten tvil Tomorrowland. Også har dem mange festivaler som går mest innafor sjangeren hardstyle som Defqon.1, Qlimax, Qapital og mange flere festivaler.

Headhunterz og DJ Coone er mine favoritter sålangt. Har fulgt dem lenge.
HeadHunterz sin nyeste singel er The Power Of Music
Dette er en live versjon fra konserten i Amsterdam Ziggo Dome. Bare må høre.
Den ene Norske HardStyle artisten jeg vet om (og sikkert beste) er Yhimself.

Fant ham i det han la ut et bilde på Artige.no, ja sant det. Da måtte æ bare søke ham opp, og det viste seg å være helt awesome det han holdt på med!

Bare noen ord fra en Hardstyle entusiast!
noen som skal på blackout i gøteborg den 22 mars eller? xD
http://www.facebook.com/events/566103950068958/?ref=22
Dette er en hardstyle sang jeg fikk gåsehud av sist gang.

The Nasty Boyz - Angel

http://www.youtube.com/watch?v=jURD51EBVoA

Er ikke sikker på når den ble gitt ut, men tiper 2007-08 kanskje. Siden den tid så har det for min del gått nedover i kvaliteten på sanger. Men man finner jo alltids noen som skiller seg ut
Ah, husker den selv ja! Husker jeg fikk det selv når jeg hørte den for første gang!

Husker jeg ble veldig glad i Zany meets The Beholder - Annihilating, når den kom ut i 2007 eller noe, hehe. http://www.youtube.com/watch?v=0r0QNqZ1yCE
Sist endret av Bruskork1; 18. mars 2013 kl. 15:02.
Sitat av Zherxyl Vis innlegg
Personlig vil jeg si dette er min favoritt musikksjanger, skal reise på en konsert nå i April i Amsterdam.
Så får vi vell egentlig se om intressen interessen av, eller hva det nå blir til.
Vis hele sitatet...
Hvordan konsert snakker du om da?
▼ ... noen uker senere ... ▼
Har nettopp begynt å digge Hardstyle-musikk, og jeg er 19 år gammel. Altså rett før russetiden, noe som passer perfekt!
Har tidligere kun hørt på Metall, rock, og i senere tid begynt å like mer Hip Hop og Reggea. Da jeg tok MDMA for noen uker siden ble det nesten bare spilt hardstyle, som gjorde at jeg virkelig fikk en wake up-call, sånn musikk er jo utrolig fett!

Det jeg lurer på er om noen kan anbefale noen spesifikke låter med heftige melodier som setter seg på hjernen? De må også inneholde a good amount of bass!
Er ute etter låter som de jeg har listet opp under. Noen beveger seg kanskje utenfor hardstyle-sjangeren, men som sagt har jeg nettopp begynt å høre på slik musikk:

Wildstylez - Lose My Mind
Hørte den på MDMA-partyet, og fy faen... får fortsatt frysninger av å høre den. Helt vanvittig!
Dimitri Vegas - Madness
Den her er helt rå, vil gjerne høre mer musikk i denne gaten!
Da Tweekas - DNA
Heftig bass på den her, liker den godt
Wasted Penguinz (for et navn) - Melancholia
Denne er også helt syk. Mektig!!

Noen med forslag til enkeltlåter som dere digger? Ser at dere nevner spesifikke artister, men det er jo så stress å gå igjennom hele diskograrien til artistene, jeg vil heller høre hva deres favoritt hardstyle-låter er som dere tror jeg kan like!

Tusen takk for all hjelp!
Sist endret av Tænman; 9. april 2013 kl. 15:26.
Du kan jo sjekke ut FearFM sin "Top 40" som kom (kommer det enda, i og med at FearFM måtte slutte? Har ikke sjekket på en stund.) hver mnd.

Der hadde samla greie låter. Ellers så har du The Magic Show, som relativt ofte har en ny podcast på youtube, der spilles det også mye bra!
Sitat av Bruskork1 Vis innlegg
Du kan jo sjekke ut FearFM sin "Top 40" som kom (kommer det enda, i og med at FearFM måtte slutte? Har ikke sjekket på en stund.) hver mnd.

Der hadde samla greie låter. Ellers så har du The Magic Show, som relativt ofte har en ny podcast på youtube, der spilles det også mye bra!
Vis hele sitatet...
Nå veit jeg ikke om det var et svar til meg eller trådstarter. Men jeg hører ihvertfall gjennom lista nå og takker for svar!

Av det jeg har hørt hittil har det vært noe bra, men kanskje ikke helt det jeg var ute etter. Høres ut som noe hardstyle fans virkelig liker, men jeg trenger en "smooth" overgang til å bli mer glad i musikken. Altså er jeg i utgangspunktet mest interessert i å finne "de aller beste" hardstyle-sangene, de som er mest populære innenfor hardstyle-miljøet. Sånn som The Number of the Beast, Ace of Spades og Battery er i metall-miljøet

Beklager hvis det var litt dårlig formulert. Men jeg er ikke helt i form i dag, hehe!
Rather exquisite
insistens's Avatar
66 8
Sitat av fth Vis innlegg
Har hørt mye på hardstyle selv, vært på Qlimax, Hardstyle-DNA (Norge) og HardBass. Hører ikke like mye på det lenger, men det kommer alltids noen kule tracks som blir produsert av blant annet Wasted Penguinz. En sang jeg har hørt mye på i det siste er denne: http://www.youtube.com/watch?v=SPqwWKnU3yc Den har veldig kule lyrics
Vis hele sitatet...
Den hadde ufattelig kule lyrics! Likte delen hvor den gikk "boom boom boom boom boom boom boom boom"
Sitat av insistens Vis innlegg
Den hadde ufattelig kule lyrics! Likte delen hvor den gikk "boom boom boom boom boom boom boom boom"
Vis hele sitatet...
Like bra kommentar som å si at "metall er bare skriking", "pop-musikk er simpelt", "Klassisk musikk er kjedelig".

I hver musikksjanger er det forskjellige aspekter ved musikken som er viktigere enn andre. Hvis alle sjangerene hadde vært sånn som du liker best, ville utvalget vært svært snevert. Samtidig vedder jeg på at ikke alle digger den musikken du spiller heller, respekter at alle har forskjellig smak og ser på musikk og harmoni fra forskjellige perspektiver!
Sitat av Tænman Vis innlegg
Nå veit jeg ikke om det var et svar til meg eller trådstarter. Men jeg hører ihvertfall gjennom lista nå og takker for svar!

Av det jeg har hørt hittil har det vært noe bra, men kanskje ikke helt det jeg var ute etter. Høres ut som noe hardstyle fans virkelig liker, men jeg trenger en "smooth" overgang til å bli mer glad i musikken. Altså er jeg i utgangspunktet mest interessert i å finne "de aller beste" hardstyle-sangene, de som er mest populære innenfor hardstyle-miljøet. Sånn som The Number of the Beast, Ace of Spades og Battery er i metall-miljøet

Beklager hvis det var litt dårlig formulert. Men jeg er ikke helt i form i dag, hehe!
Vis hele sitatet...
Det var ment til deg!

Vel, top40 hos FearFM er jo de som er mest "voted", går jeg ut i fra, og The Magic Show har av og til med noen klassikere.

Ellers kan du gå for Headhunterz (Ca$hhunterz, hehe.) sin Hard With Style-serie, som tar for seg nye og populære tracks.
" DJ Broiler - sett på no hardstyle a' "
Sitat av Bruskork1 Vis innlegg
Det var ment til deg!

Vel, top40 hos FearFM er jo de som er mest "voted", går jeg ut i fra, og The Magic Show har av og til med noen klassikere.

Ellers kan du gå for Headhunterz (Ca$hhunterz, hehe.) sin Hard With Style-serie, som tar for seg nye og populære tracks.
Vis hele sitatet...
Haha ok, tar den på min kappe!
Får gi lista en ny sjanse. Likte jo et par av låtene. Kanskje det er noen flere der jeg finner fengende.

Headhunterz har jeg blitt anbefalt av de fleste, synes det egentlig var midt i blinken. Ja, jeg hører at de har hentet mye fra andre sjangere, i The Sacrifice spiller de jo melodien til "the ice cream man" av Tom Waits, som forøvrig også blir brukt i Svever Evig - Cracklab & Onkl P (for de som liker hip hop)
Headhunterz digga jeg veldig!
Sitat av Tænman Vis innlegg
Har nettopp begynt å digge Hardstyle-musikk, og jeg er 19 år gammel. Altså rett før russetiden, noe som passer perfekt!
Har tidligere kun hørt på Metall, rock, og i senere tid begynt å like mer Hip Hop og Reggea. Da jeg tok MDMA for noen uker siden ble det nesten bare spilt hardstyle, som gjorde at jeg virkelig fikk en wake up-call, sånn musikk er jo utrolig fett!

Det jeg lurer på er om noen kan anbefale noen spesifikke låter med heftige melodier som setter seg på hjernen? De må også inneholde a good amount of bass!
Er ute etter låter som de jeg har listet opp under. Noen beveger seg kanskje utenfor hardstyle-sjangeren, men som sagt har jeg nettopp begynt å høre på slik musikk:

Wildstylez - Lose My Mind
Hørte den på MDMA-partyet, og fy faen... får fortsatt frysninger av å høre den. Helt vanvittig!
Dimitri Vegas - Madness
Den her er helt rå, vil gjerne høre mer musikk i denne gaten!
Da Tweekas - DNA
Heftig bass på den her, liker den godt
Wasted Penguinz (for et navn) - Melancholia
Denne er også helt syk. Mektig!!

Noen med forslag til enkeltlåter som dere digger? Ser at dere nevner spesifikke artister, men det er jo så stress å gå igjennom hele diskograrien til artistene, jeg vil heller høre hva deres favoritt hardstyle-låter er som dere tror jeg kan like!

Tusen takk for all hjelp!
Vis hele sitatet...
Jeg liker veldig godt Damp tog (steam train) av Technoboy og Activator Check it out! Steam Train

Det er ikke så mye melodi, men bassen er sjuk as!!
Morroa begynner etter 1:50

Å ja! denna også! denna e sjukt bra! ;D
Gunz for hire - Bolivia
Sist endret av Ghostskull_96; 9. april 2013 kl. 17:33. Grunn: Ja man kommer på flere låter! ;D
Rather exquisite
insistens's Avatar
66 8
Sitat av Tænman Vis innlegg
Like bra kommentar som å si at "metall er bare skriking", "pop-musikk er simpelt", "Klassisk musikk er kjedelig".

I hver musikksjanger er det forskjellige aspekter ved musikken som er viktigere enn andre. Hvis alle sjangerene hadde vært sånn som du liker best, ville utvalget vært svært snevert. Samtidig vedder jeg på at ikke alle digger den musikken du spiller heller, respekter at alle har forskjellig smak og ser på musikk og harmoni fra forskjellige perspektiver!
Vis hele sitatet...
Ser i ettertid at min kommentar var ufattelig lavmål, og barnslig. Tar det tilbake!
Sitat av insistens Vis innlegg
Ser i ettertid at min kommentar var ufattelig lavmål, og barnslig. Tar det tilbake!
Vis hele sitatet...
KP for at du viser storhet!

Sitat av Ghostskull_96 Vis innlegg
Jeg liker veldig godt Damp tog (steam train) av Technoboy og Activator Check it out! Steam Train

Det er ikke så mye melodi, men bassen er sjuk as!!
Morroa begynner etter 1:50

Å ja! denna også! denna e sjukt bra! ;D
Gunz for hire - Bolivia
Vis hele sitatet...
Technoboy-låta var massiv! likte spesielt det som kom etter 2:00, heftig beat!

Den bolivia-sangen, den var bare helt vanvittig akkurat sånn musikk jeg er ute etter, thanks m8<3

Må forresten anbefale en låt, deilig som bare det!
Black Identity - Blckr Thn Blck
Sitat av Tænman Vis innlegg
KP for at du viser storhet!


Technoboy-låta var massiv! likte spesielt det som kom etter 2:00, heftig beat!

Den bolivia-sangen, den var bare helt vanvittig akkurat sånn musikk jeg er ute etter, thanks m8<3

Må forresten anbefale en låt, deilig som bare det!
Black Identity - Blckr Thn Blck
Vis hele sitatet...
Åh takk for anbefalningen den hva digg ;D Skal ha den med mæ på Narvik turn imorra!

Har en til her med 3 kjente dj'er "Skrillex & Damian M. and Coone" remix
Make it bun dem

Bare må høres!
Kan jeg spørre når Damian Marley ble en DJ?
Noen som var på Qapital nå forrige lørdag? AAAOOOOO så sykt det var haha
Sitat av Mysteri-O Vis innlegg
Noen som var på Qapital nå forrige lørdag? AAAOOOOO så sykt det var haha
Vis hele sitatet...

Qapital! _O_ SKulle gjerne dratt, men gjorde ikke så..
Anyhow, sjekk ut Delete og
Killaheadz - Fix Your Speakerz (Delete Remix)
Raww...
Sitat av Mysteri-O Vis innlegg
Noen som var på Qapital nå forrige lørdag? AAAOOOOO så sykt det var haha
Vis hele sitatet...
Jeg var! Utrolig kult, skal definitivt ta turen flere ganger
litt offtopic men

har ett par billetter til defqon 1 som jeg ikke får brukt alikavel. er fra fredag til søndag. selges for selvkost 1600kr ta kontakt på PM
Sitat av fth Vis innlegg
Dette er en hardstyle sang jeg fikk gåsehud av sist gang.

The Nasty Boyz - Angel

http://www.youtube.com/watch?v=jURD51EBVoA

Er ikke sikker på når den ble gitt ut, men tiper 2007-08 kanskje. Siden den tid så har det for min del gått nedover i kvaliteten på sanger. Men man finner jo alltids noen som skiller seg ut
Vis hele sitatet...
Lol det var faktisk "vår låt" til meg og exen XP

Forøvrig syns jeg hardstyle har blitt rimelig ræva men hadde en periode rundt 2008-2009 og var på sensation black i amsterdam det var rimelig awesomt jeg har en haug med favoritter du kan jo sjekke ut denne mixen jeg laga for end stund sia:

http://www.mixcloud.com/steinarflate...08-mr-niceguy/

tracklist:

1. D-Block & S-Te-Fan - War Coz Am Hard
2. Girls From Hardasia - Hardasia (Mix 1)
3. Dozer - The Church Of The Darkside
4. Tatact - Suck My Style
5. Tatanka - Let's Rock (Zanza Labs Mix)
6. Showtek Ft. Emc's & Mr. Puta - The Puta Raver Story (Robboz Remix)
7. Wildstylez - Kyhu
8. Scope DJ - Final Destination
9. Headhunterz - Rock Civilization
10. Noisecontrollers - Aliens
11. Headhunterz - The Power Of The Mind (Qlimax Anthem 2007)
Sist endret av Mr. Niceguy; 24. april 2013 kl. 14:35.
Sitat av Tænman Vis innlegg
Har nettopp begynt å digge Hardstyle-musikk, og jeg er 19 år gammel. Altså rett før russetiden, noe som passer perfekt!
Har tidligere kun hørt på Metall, rock, og i senere tid begynt å like mer Hip Hop og Reggea. Da jeg tok MDMA for noen uker siden ble det nesten bare spilt hardstyle, som gjorde at jeg virkelig fikk en wake up-call, sånn musikk er jo utrolig fett!

Det jeg lurer på er om noen kan anbefale noen spesifikke låter med heftige melodier som setter seg på hjernen? De må også inneholde a good amount of bass!
Er ute etter låter som de jeg har listet opp under. Noen beveger seg kanskje utenfor hardstyle-sjangeren, men som sagt har jeg nettopp begynt å høre på slik musikk:

Wildstylez - Lose My Mind
Hørte den på MDMA-partyet, og fy faen... får fortsatt frysninger av å høre den. Helt vanvittig!
Dimitri Vegas - Madness
Den her er helt rå, vil gjerne høre mer musikk i denne gaten!
Da Tweekas - DNA
Heftig bass på den her, liker den godt
Wasted Penguinz (for et navn) - Melancholia
Denne er også helt syk. Mektig!!

Noen med forslag til enkeltlåter som dere digger? Ser at dere nevner spesifikke artister, men det er jo så stress å gå igjennom hele diskograrien til artistene, jeg vil heller høre hva deres favoritt hardstyle-låter er som dere tror jeg kan like!

Tusen takk for all hjelp!
Vis hele sitatet...
Wasted penguinz går det mest på her.

Wasted Penguinz Feat. MC Nolz - Let's Get Wasted

Wasted Penguinz - Within

Mange fler som er drit digge, du burde bare sjekke gjennom låtene til Wasted Penguinz for deg selv, du kommer til å falle for mange av dem vil jeg tro.

Men kan også legge til denne.

¨Wildstylez - Year Of Summer
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av Mysteri-O Vis innlegg
Noen som var på Qapital nå forrige lørdag? AAAOOOOO så sykt det var haha
Vis hele sitatet...
Qapital var helt sjukt! Veldig lite lokale for et Q-Dance event, men det gjorde det bare til en mer unik fest!

10/10 - would go again!

Also, Crypsis, Guns 4 Hire, Psyko Punkz, Angerfist, Dj Scope, Audiofreaq er ikke feil musikk å høre på heller!
Sist endret av RandomiZed; 7. juni 2013 kl. 07:48.