Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1604
bruker div fjernkontroller til porter via jobb og veldig ugunstig å ha 4 stk i beltet, alle sender på 433mhz. er det mulig å skaffe EN til alle portene? forskjellige merker på åpnerne dog.. og kan ikke skifte heller pga det er div firmaer som har de.
sbaret er nei *titegn*


ganske selvsagt siden portåpneren også fungerer som nøkkel - Tror naboen hadde blitt sur dersom hvem som helst kunne åpne hans port og spasert inn og forsynt seg fra hjemmebrenntsapparatet som står der og putrer.
fikk et annet svar på et annet forum gjelder bare å ha de riktige kodene skal hive meg rundt med scanner
Sitat av PederAas Vis innlegg
sbaret er nei *titegn*


ganske selvsagt siden portåpneren også fungerer som nøkkel - Tror naboen hadde blitt sur dersom hvem som helst kunne åpne hans port og spasert inn og forsynt seg fra hjemmebrenntsapparatet som står der og putrer.
Vis hele sitatet...
Vell, noen/mange (Merk; Ikke alle) skal det være mulig og bruke felles kontroll på.
Vet ikke om det går på modell, merke, mekanisme eller hva det gjør, men det skal være mulig.
Sist endret av Klistermerke123; 9. februar 2013 kl. 06:51.
har fikset problemet må scanne frek... og kodene avslører ikke alt he he
Sitat av Mozilla Vis innlegg
Vell, noen/mange (Merk; Ikke alle) skal det være mulig og bruke felles kontroll på.
Vet ikke om det går på modell, merke, mekanisme eller hva det gjør, men det skal være mulig.
Vis hele sitatet...
man kan programmere hver enkelt portåpner opp mot en bestemt fjernkontroll da.

Kan kanskje hackes og men ser ikke helt hvordan man skal kunne omprogramere fjernkontrollene uten ekstrautstyr.
Henger meg på med et spørsmål: Min gamle fjernkontroll begynner å vise preg av at den er utdatert.. Noen som har link til en NY mottaker og fjernkontroll? Med et minstemål av rekkevidde og sikkerhet! Jeg har 12V og 220V tilgjengelig..
Trådstarter
woff ta kontakt med nermest byggmakker feks de kan ha liggende flere modeller
Min far jobbet med industiporter for en del år siden, han har i allefall en slik universell kontroll. Er dog programmerbar.
Geek på deltid
SteInMetz's Avatar
Gamle porter er ofte styrt av en fjernkontroll med DIP switch inne i den. Da er det bare å ha stilt inn DIP switch rett og porten åpner seg.

Svaret til TS er vel at det er nok mulig, det kommer helt an på type og eventuell kryptering.