Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1909
Hei,
jeg har en Pioneer leie parabol fra CanalDigital, med Entertain pakken. Men jeg ønsker i tillegg å se de svenske kanalene SVT1, SVT2, TV4 og Kanal 5 så jeg kjøpte et CanalDigital kort i Sverige med kun Lokalpakken.

Jeg får opp TV4(to forskjellige versjoner), og kanal 5 men jeg finner ikke i det hele tatt SVT1 og SVT2, de står ikke en gang i listen over kanaler. Jeg har forsøkt å søke nye kanaler og tilog med hente alle kanalene på nytt med det svenske kortet. Da byttet den ut rekkefølgen på kanalene med TV4 og kanal 5 ca. øverst på kanallisten. Men det merkelige er at kanal 1 og 2 er blanke... mest sansynlig der SVT1 og SVT2 skulle være?!?!

Er det noen som har noen tips eller råd til hvordan jeg kan få inn kanalene?
Dersom det ikke er mulig med den parabolen jeg har i dag, er det mulig å kjøpe en ny parabol som kan ta inn kanalene? I så fall, er det noen som har noen råd til hvilken parabol jeg burde kjøpe. Det beste ville jo selvfølgelig være om jeg kunne bruke den parabolen jeg har, slik at jeg slipper å kjøpe ny parabol.

Setter stor pris på alle tips og råd!
SVT kanalene tror jeg ligger under viasat. Jeg har faktisk SVT1, men den står som tv3 latvia vist jeg husker rett på sattelitten.
Sist endret av nidaroz; 24. september 2003 kl. 19:15.
Trådstarter
17 0
Det står på både i brysjoren jeg fikk med kortet og på hjemmesidene til canaldigital.se at SVT1 og SVT2 skal være på Canal Digital.
Er ikke sikker, men kan det ha noe med at når man stiller inn tuneren så velger man Norsk i menyene, og at da tuneren filtrerer bort kanalene som bare skal være i CD sveriges pakke??
SVT kanalene ligger på Sirius satellittene på 5 grader øst. Så du får skaffe deg en ekstra lnb og en diseq switch.
SVT ligger også i Thor.
Ja, men CD Sverige bruker dem på Sirius. De på Thor er det bare Telenor Avidi og andre kabelselskaper som bruker.