Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 9154
Okei, guys!

Igår gikk jeg fra 6 til 8mm hull i øret.
Dette gikk overraskende bra, og jeg kjente faktisk pent lite smerte under
"operasjonen".

Nå lurer jeg på, er det "safe" av meg å gnu inn 10mm idag, etter at jeg tok 8mm igår uten noen særlig smerte?

Takker for alle svar!
nei la det være der noen uke først! ellers kan det bli sprekker og lukte vondt noe som ikke er pentr og se på og lukter motbyderlig
Sitat av Awesome-O Vis innlegg
Okei, guys!

Igår gikk jeg fra 6 til 8mm hull i øret.
Dette gikk overraskende bra, og jeg kjente faktisk pent lite smerte under
"operasjonen".

Nå lurer jeg på, er det "safe" av meg å gnu inn 10mm idag, etter at jeg tok 8mm igår uten noen særlig smerte?

Takker for alle svar!
Vis hele sitatet...
I utgangspunktet ikke. Strekking av ører er en ganske påkjennende prosess for kroppen, og selv om det ikke gjør vond så er det ikke sikkert at øret ditt liker det.
Jeg ville anbefale å vente et par uker før du går til 10mm.
Eventuelt så kan du strekke på en annen måte som fungere veldig bra og er bedre for øret.
Stikk på kondomeriet å kjøp en rull med bondageteip (de har rød og svart) klipp den til og legg èn runde rundt smykket hver dag etter du har dusjet til du når riktig størrelse. Skal du strekke videre etterhver vil jeg anbefale at du strekker enda mer forsiktig.
Husk. Du skal ha ørene dine resten av livet. Lite poeng i å rushe det.
Siden du er kommet opp i 8mm bør du la det gå 2mnd (minst) mellom hver størrelse oppover på skalaen. Det er ikke smerten du skal tenke på heller, det er øret du skal passe på.
Sitat av Awesome-O Vis innlegg
Okei, guys!

Igår gikk jeg fra 6 til 8mm hull i øret.
Dette gikk overraskende bra, og jeg kjente faktisk pent lite smerte under
"operasjonen".

Nå lurer jeg på, er det "safe" av meg å gnu inn 10mm idag, etter at jeg tok 8mm igår uten noen særlig smerte?

Takker for alle svar!
Vis hele sitatet...
Værsegod og gjør det, men du som risikerer at øret ditt får varige skader og kan i verste fall revne Lykke til!

Les om strekking her
Okei, okei, jeg tar et hint, Sali! :P

Tusen takk for hjelpa, folkens!
Velger nok å vente til slutten av juli før jeg gjør noe mere!

Have a nice day!
Sitat av Awesome-O Vis innlegg
Okei, okei, jeg tar et hint, Sali! :P

Tusen takk for hjelpa, folkens!
Velger nok å vente til slutten av juli før jeg gjør noe mere!

Have a nice day!
Vis hele sitatet...
Vil bare ikke at du skal ødelegge øret ditt En kompis av meg revnet øreflippen pga strekking så :/

Lykke til!
lite spørsmål angående Industrial piercing, noen som har tatt det og kan beskrive det? hvordan det var osv...
Holder på å prøve å fikse en blowout på venstre øret etter jeg utvidet for fort (og fikk infeksjon i såret som oppstod).
Kan anbefale på det høyeste å ta god tid, la huden få roe seg ned med det hullet du har, før du fortsetter.

En god teknikk jeg har funnet for å vite at øret er klart for å utvide videre, er å gå uten noe i øret i 1-2dager, for så å sette i en plugg med rett størrelse. Om den glir rett på plass uten at du trenger å streve el. dra i huden, bør det være klart for å fortsette.
Sist endret av Lanjelin; 24. juni 2011 kl. 20:11.
Sitat av CookieY Vis innlegg
lite spørsmål angående Industrial piercing, noen som har tatt det og kan beskrive det? hvordan det var osv...
Vis hele sitatet...
Jeg har lenge hatt lyst på det, faktisk. Men samtlige piercere forteller at jeg har for mye brusk. Smykket vil bare gnage mot det, og skape infeksjon. Så det kommer vel helt an på øret ditt.

Og til trådstarter. Det er lurt av deg å vente litt. Med mindre du vil ha en hoven, gretten øreflipp.
Sitat av CookieY Vis innlegg
lite spørsmål angående Industrial piercing, noen som har tatt det og kan beskrive det? hvordan det var osv...
Vis hele sitatet...
Ifølge madammen var det ikke vondt å ta industrial piercing, men det var rimelig vondt noen uker etterpå. Kunne ikke sove på det øret. Men det ser jævlig bra ut, og hun mener det var verdt det
Hei alle freaker.
Dette blir jomfru innlegget. Jeg har både Industrial og 13mm hull i ørene.

lite spørsmål angående Industrial piercing, noen som har tatt det og kan beskrive det? hvordan det var osv...
Vis hele sitatet...
Det er viktig at du går til flink og seriøse piercing artister, alltid. Når det er sagt, så er ikke Industrial noe særegent over, med unntak av at du piercer gjennom brusk. Brusk bruker litt lengre tid på å lege seg, men hudlaget utenpå vil danne seg i samme tempe som vanlige piercinger. Hvis du tenker på smerte så er det helt individuelt, men no pain no gain. Husk bare å alltid rense hundre prosent, dvs. sørg for å få renset inne i hullet også. Som Nekran sier, vær forsikt med å sove på såret, bruke headset og lignende. Det er viktig for slutt resultatet at såret får mest mulig fre til å gro. Så forutenom rensingen så bør det være minst mulig kontakt.

Okei, guys!

Igår gikk jeg fra 6 til 8mm hull i øret.
Dette gikk overraskende bra, og jeg kjente faktisk pent lite smerte under
"operasjonen".

Nå lurer jeg på, er det "safe" av meg å gnu inn 10mm idag, etter at jeg tok 8mm igår uten noen særlig smerte?

Takker for alle svar!
Vis hele sitatet...
Det er kult med store hull i ørene! Siden du gikk opp 2mm igår, bør du vente noen uker, 4...+... Hvis du vil ha mindre ventetid, og mindre sjangs for at du sprekker, kan du utvide 1 mm hver 2-3 uke. Skulle du være så uheldig å sprekke, er det lurt å ta i den størrelsen du hadde opprinnelig, og la såret gro skikkelig rundt det. Jeg sprakk flere ganger, blør mye og er ett set-back i forhold til progress planen din.
Håper det ble ett ok første innlegg
▼ ... flere år senere ... ▼
Jeg velger å gjenopplive denne tråden for å stille et spørsmål!
Jeg var innom pinpont piercing i oslo her om dagen, han sa at det var fult mulig (og å foretrekke) å få inn 4mm med en gang. Jeg lurer på hvordan den prosessen er vs det som er mest vanlig (1,6mm?) Flere forum og folk jeg har snakket med var ikke klar over at det var mulig.

Jeg regner med at det er snakk om et snitt med skalpell, hvordan leges dette? Vil det fortsatt kunne gro"helt"sammen? Andre pro's og cons? Jeg kommer naturligvis til å stille spørsmål der også, men er greit å vite litt mer på forrhånd ¨
Takk!
EpicSnusBox: Tror vanlig stretching er å foretrekke. Tanken bak er at vevet skal få venne seg til sin nye form. Tror kanskje at de skyter hullet med pistol og ikke skalpell(?), som ødelegger vevet mer om du heller tøyer ditt elastiske øre til ønsket form.
Angående revning kan jeg skrive under på at det er jævlig. Har dog en kompis som revna hullet helt (splitta øret), så skal ikke klage. Industrial er definitivt ikke godt, men man overlever. Mitt tips er å ikke ta industrial samtiding som man stretcher, ettersom du da vil få problemer med å finne gode sovestillinger. Du vil IKKE sove på siden du nettopp har stretcha/pierca. Lykke til EpicSnusBox!
Sitat av TheDarkKnight Vis innlegg
EpicSnusBox: Tror vanlig stretching er å foretrekke. Tanken bak er at vevet skal få venne seg til sin nye form. Tror kanskje at de skyter hullet med pistol og ikke skalpell(?), som ødelegger vevet mer om du heller tøyer ditt elastiske øre til ønsket form.
Vis hele sitatet...

La meg bare påpeke at de garantert ikke bruker pistol på noens ører (eller noe annet) på PinPoint eller andre seriøse studio. Les forøvrig følgende relativt ferske artikkel hvor eieren av PinPoint har forklart seg på det temaet: http://www.mammanett.no/baby/onsker-...pa-sma-smabarn

Hvorvidt det er å foretrekke med kanyle eller dermal punch når man skal pierce 4mm er nok individuelt, men jeg er helt sikker på at gjengen på PP vet hva som er best. Uansett hva man ender opp med så er riktig stell og tålmodighet alfa omega for å få en piercing til å gro.
Jeg strakk helt opp til 18mm uten problemer. Ventet alltid en måned før jeg gikk opp en størrelse og byttet fra spiraler til plugs ca. en uke etter jeg strekte. Brukte mye aloe vera og var veldig forsiktig. Etter noen måneder tok jeg ut smykkene og lot ørene gro, de krympet tilbake til den originale størrelsen..
Sist endret av tictacacid; 25. juni 2015 kl. 00:04.
Jeg har hittil strukket ørene "naturlig" i flere år, krympa dem helt ned igjen fra ~18mm, deretter puncha rett opp til 12 og strukket videre til 22, krympa dem ned til 12 for så å skalpellere og strekke opp til 25mm. Ørene mine holder koken som bare juling og jeg kunne nok fint ha strukket mer, men jeg har nok stoppet for en stund, og jeg har hatt flaks. Mildt sagt.

Det er ikke sånn at én metode funker for alle, og det er heller ikke sånn at huden gror på samme måte for alle. Jeg har gjort omtrent alt man kan gjøre med øreflipper, og jeg har lært på den harde måten at man bør ta seg GOD tid mellom hver strekk.
Selv om øret ser fint ut og man ikke har vondt så er det ikke dermed sagt at vevet ikke har blitt belasta på innsida. Nystrukkede piercinger skal behandles som andre nye piercinger, og en gjør veldig lurt i å vente to måneder mellom hver gang, og åpenbart mer hvis det er snakk om punching eller skalpellering. Desto mer belastning flippene får, desto større sjanse for blowouts, rifter, at det ikke går å strekke eller krympe videre, eller hvis man er heldig: at flippene ikke orker mer og dør, rett og slett.

Vær forsiktig, folkens!
Hei.
Er det noen som kjenner til noen butikker i området rundt Göteborg som selger utvidelser til øret? Etter gjentatte forsøk på å finne ut dette, ser jeg meg nå nødt til å spørre etter hjelp fra andre hold.
Jeg har nå reist på en ferietur som antas å ta en ukes tid, og la samtidig igjen utvidelsen min hjemme. Dette fant jeg ikke ut av før jeg var for langt unna til å snu, og trenger derfor en nødløsning - altså en ny utvidelse.
Du sikter altså til smykker? Lite kjent i området der selv, men om du ikke finner rene piercingstudio så kan ett tips være tatoveringssjapper, samt alternative klesbutikker. Inntil du får tak i nye smykker kan du f.eks massere ørene for hånd, og tøye ørene litt på den måten. Jeg regner med at hullene er grodd siden du går uten smykker, og det er uansett begrensa hvor mye de kan krympe på en uke.
▼ ... over et år senere ... ▼
Jeg har drivd å utvida øra i noen år nå, og nå har jeg skikkelig panikk for høyre øreflippen har revna og jeg har ikke vært borti det før så aner ikke hva jeg skal gjøre.. Hjelper det å la det være sånn det er eller må jeg ut med masse penger for å sy igjen? 😱
Sitat av Monicasixx Vis innlegg
Jeg har drivd å utvida øra i noen år nå, og nå har jeg skikkelig panikk for høyre øreflippen har revna og jeg har ikke vært borti det før så aner ikke hva jeg skal gjøre.. Hjelper det å la det være sånn det er eller må jeg ut med masse penger for å sy igjen? 😱
Vis hele sitatet...
Du går til legen og får de til å se på det. Dersom øret har revna er ikke det noe som går over av seg selv - ødelagte ekstremiteter regenerers kanskje hos krabber og sjøstjerner, men normalt ikke hos pattedyr. Hvis du venter med å oppsøke hjelp risikerer du bare at det blir vanskeligere å fikse fordi det gror sammen på feil måte, eller at det oppstår kompliaksjoner fordi det ikke gror i det hele tatt. Egenandelen for en konsultasjon hos fastlegen er høyst overkommelig. Hva som skjer videre avhenger av legens faglige vurdering. Unødvendige kosmetiske inngrep må man gjerne betale for selv, men jevnt over er helsetjenesstene i dette landet fortsatt gratis - og jeg tror ikke at å sy sammen et revna øre regnes som unødvendig. Uansett, om det så koster penger, å lappe sammen kroppen er vel oftes å betrakte som en fornuftig investering?