Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 3976
hei

Jeg lurer på om noen her kunne forklart meg hva " Orfidal 1mg comprimidos produsent: wyeth er for noe?
Jeg fikk dette av lege i spania for å få til såve, men jeg lurer på hvordan dette er i forhold til zopiclone? altså effektmessigt og med tanke på birvikninger.
Fikk 50 stykk av disse, men siden legen kunne så godt som null engelsk, slet jeg med å forstå hva de gjør å hvilke effekter de har.

Setter pris på svar, men om denne er feilplasert gjerne bytt plass isteden for å slette.

(ja har prøvd å google men fant kun på engelsk og jeg ønsker helst norske svar, og gjerne fra folk her med erfaring så kommentarer om "google it" kan visse folk spare seg for )

Lurer også på hvordan det vil vær å ta med disse til norge fra spania. Vil det være lovlig eller ulovlig? og eventuelt straff for dette?
Orfidal inneholder lorazepam, et potent benzodiazepin som har alle de typiske effektene til benzodiazepinene: det virker hypnotisk (sederende), anksiolytisk (angstdempende), muskelavslappende og antiepileptisk. Bivirkninger og avhengighetspotensial med abstinenser er tilsvarende andre benzodiazepiner og z-hypnotika (zopiklon, zolpidem, zaleplon). Det har imidlertid relativt kort virkningstid, med halveringstid på 9-16 timer, og egner seg derfor som sovemiddel fremfor langtvirkende benzoer.
the_dj's Avatar
Trådstarter
Sitat av exocytose Vis innlegg
Orfidal inneholder lorazepam, et potent benzodiazepin som har alle de typiske effektene til benzodiazepinene: det virker hypnotisk (sederende), anksiolytisk (angstdempende), muskelavslappende og antiepileptisk. Bivirkninger og avhengighetspotensial med abstinenser er tilsvarende andre benzodiazepiner og z-hypnotika (zopiklon, zolpidem, zaleplon). Det har imidlertid relativt kort virkningstid, med halveringstid på 9-16 timer, og egner seg derfor som sovemiddel fremfor langtvirkende benzoer.
Vis hele sitatet...
Strålende svar! Akkurat av slik kvalitet jeg håpet på Nå vet jeg ikke om du har personlig erfaring med denne type medisin, men kan du eller om noen andre har erfaring forklare hva som skjer fysisk ved inntak av disse altså er det slik du bare slokkner eller føler du deg helt slakk å rar? sammenlignet med zopiclone er dette sterkere eller svakere?

har noen tillegspørsmål:
1. hvilket preperat er dette ? a,b,c?
2. er det ulovlig å ta disse med til norge? (som nevnt i første post)

Ingen som kunne vært så grei å svare? vet det er
mye flinke folk her og en god del folk med erfaring
Se på deg selv som heldig for å ha fått hele 50 stk av disse! Lorazepamum står oppført på narkotikalisten og er derfor strengt forbudt og ta med seg inn til Norge. Det hjelper ikke om du har anskaffet det lovlig nei.

Vanlig anbefalt dose av Lorazepam er 0,5-1,0mg. Vanlig dose anbefalt av Zopiclone er 5,0-7,5mg.

Men hvis du skal ha sedasjonseffekten likestilt er det 1mg Lorazepam og 15mg Zopiclone. Det vil gi tilnærmet lik sedasjon.

= Lorazepam er 15 ganger mer potent enn Zopiclone
Sist endret av Totskalle; 28. juni 2010 kl. 00:12.
the_dj's Avatar
Trådstarter
ojda.. bra jeg ikke ble stoppet takker for svar totskalle