Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 4124
Hei. Lurer på om det er noen som har erfaring med bruk av Cannabis når man går på Lamictal daglig?
Sitat av Hverdagsninja Vis innlegg
Hei. Lurer på om det er noen som har erfaring med bruk av Cannabis når man går på Lamictal daglig?
Vis hele sitatet...
For det første kan det være greit å informere om hva slags medisin Lamictal er, så man slipper å slå det opp. For det andre kan det være greit å forklare hvorfor du tar medisinen. I dette tilfellet er det vel sansynligvis epilepsi, eventuelt bipolar lidelse?
Felix_Poker:

"Lamotrigin er et av de mest brukte antiepileptika. Hos barn brukes det bare som tilleggsmedikasjon ved epilepsi. De senere årene har lamotrigin i stadig økende grad blitt bruk ved bipolar lidelse, særlig forebygge depressive episoder. Lamotrigin markedsføres som Lamictal i Norge."

Bra nå?

Grunnen til at jeg ikke skrev dette var fordi jeg regna med at de som har erfaring med dette vet åssen type medisin Lamictal er.

Det skal brukes mot bipolar lidelse.
Meget bedre, Hverdagsninja

Så vidt meg bekjent er det ingen kjente interaksjoner mellom cannabis og dette legemiddelet. Jeg fant heller ikke noen ved et raskt søk. Det tryggeste er alikevel å spørre legen din. Husk at legen har taushetsplikt!

Det må også nevnes at det neppe er særlig smart å bruke cannabis i det hele tatt, når man har bipolar lidelse.
Prata med psykiater om det men fikk ikke noe konkret svar så jeg regner med at han ikke er kjent med kombinasjonen.

Kjenner til bruk av diverse rusmidler når man har bipolar lidelse så det er ikke noe problem. heh.
Jeg merket ingenting da jeg gikk på lamictal og røyka hasj samtidig.

Men så merket ikke jeg noe av Lamictal i det hele tatt da.
Sitat av Hverdagsninja Vis innlegg
Prata med psykiater om det men fikk ikke noe konkret svar så jeg regner med at han ikke er kjent med kombinasjonen.
Vis hele sitatet...
Som sagt, det ser ikke ut til å være noen kjente interaksjoner. Det kan godt være grunnen til at du fikk et litt "ullent" svar. Mange leger og psykiatere har nok vanskelig for å si "det er bare å røyke, kombinasjonen er ufarlig" til sine pasienter, både med tanke på pasientenes helse, yrkesmoral og faren for å miste jobben/lisensen.
Sitat av Hverdagsninja Vis innlegg
Kjenner til bruk av diverse rusmidler når man har bipolar lidelse så det er ikke noe problem.
Vis hele sitatet...
Det er et godt stykke fra å kjenne til fenomenet, til at det ikke er noe problem.