Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1852
Heisann...vet at det her ikke er så veldig sannsynelig, men lurer på om det finnes en side der ute med lister over yrker, og lønn?

Vet at det varierer, men det er jo f.eks mulig å si at "En bilmekkaniker tjener 250 000 i året" ..ikke at jeg vet hvor mye en bilmekkaniker tjener, men dette var bare et eksempel.

Jeg tenker nå spessielt på yrker som har med elektro å gjøre, som f.eks elektrikker, servicelektronikker, bilelektrikker, automatiker osv osv ....takker for alle svar
Lærerassistent : 200.000
Dagbladet eller VG hadde en stor oversikt over dette i en papirutgave i 2003/2004, du kan jo prøve å finne den artikkelen. Var på førstesida btw
Du kan sjekke denne siden her:
Jobbfeber - gjennomsnittslønn

Ellers kan du på forsiden av jobbfeber.no klikke deg inn på et yrke, og det vil stå ca inntekt...
Trådstarter
tusen takk! ;D
tror det blir vansklig å finne igjen den artikkelen hvis det var i papirutgaven, men kom gjerne med flere linker om dere har ; ))
▼ ... noen uker senere ... ▼
Kommer helt ann på...

Jeg jobber i butikk og tjener brukbart , sett i forhold til andre som gjør det....
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
kommer ann på hvor du bor i landet og..
Innenfor elektrofagene er det etter mine erfaringer eletrikere og spesielt automatikere som tjener best. Dette forutsetter at du jobber i industrien som er rettet mot oljenæringen. Vanlige lønninger er på 300 000 til 500 000 alt etter hvor mye overtid en person jobber.
Sist endret av kjpuck; 26. januar 2006 kl. 00:58.
Lønn avhenger av veldig mange ting. Det er vanskelig å si - pølsemaker 200 000, renholder 120 000.

Lønn avhenger av kvalifikasjoner, erfaring, utdanning osv. Hvis du skal velge deg et yrke, anbefaler jeg deg å velge noe du virkelig har lyst til, ikke noe med masse penger. Det hjelper ikke å ha masse penger i lommeboka, hvis du mistrives med jobben din. Går ikke ann å kjøpe seg lykke
Nattevakt heltidsansatt ved 7-Eleven : 360.000kr/året