Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 408
Hei, jeg lurer på hva som er den beste måten å tørke mycel kakene på etter bruk, sånn at du kan bruke de igjen for å få neste flush.

Jeg la mine kaker på kjøkkenbenken med sølvfolie, og de ble blå og illeluktende.
Hei.
Jeg skjønner ikke helt hva du mener? Mellom "flushene" så tørker man ikke kaka så vidt jeg vet, man legger dem i vann så det blir litt mer fuktighet inne i der. Du får rundt 3 - 4 flush pr kaka så er den "tom". Du kan ta den "tomme" kaka, tørke den og bruke den som "spawn" til f.eks en monotub osv.. er det dette du mener?
Trådstarter
3 0
Det kan være jeg har misforstått, men dette står i guiden:

REUSING THE SUBSTRATE
After your first flush, the same cakes can be re-used up to three times. Simply dry them out for a few days and repeat Step 5.2 (dunking). But don’t roll them in the vermiculite; just place them back in the grow chamber and mist and fan as before. When you start to see contaminants (usually around the third re-use), drench the cakes with the mister spray and dispose of them outside in a secure bag.

Kan være dunk and roll er det du mener med å legge i vann, eventuelt hvor lenge skal det ligge i vann, og skal vannet være lunket?

Takk for svar
Humm.. mange forskjellige måter å gjøre ting på. Jeg har aldri tørket kakene mine etter en flush ihvertfall, tenker de blir tørre nok som det er av å ha stått i frukting i kammeret. Jeg legger dem bare i kaldt vann i kjøleskapet ca 12 timer før jeg setter dem inn igjen i kammeret. Det har holdt fint for meg ihvetfall, om du er usikker kan du jo prøve en du tørker og en du bare "dunker" med engang å se om den ene blir noe bedre enn den andre? gjerne oppdater resultatet her inne =)