Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1845
Anonym bruker
"Syk Hai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Heisann! Har fått to 20mg ritalin tabletter av en kompis
Burde jeg ta begge på en gang eller bare en?
Har ikke noe erfaring med dette
DiSaPPoInTeD HoRsE
Cappy's Avatar
Siden du tar dette for første gang vil 10 mg være nok. Dette gjelder for aktiviteter edru og under påvirket tilstand. Noen kan oppleve en følelse av angst når de tar for mye ritalin, derfor er det bedre å begynne med for lite enn for mye. Husk at effekten er tilnærmet lik amfetamin og bør behandles med respekt. Har sett altfor mange som har fucka opp med denne type rusmidler.
Anonym bruker
"Rask Katt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Tok 20mg første gang jeg prøvde ritalin og merka nesten ikke noe. Seinere tok jeg 1 ritalin på 20mg og conserta på 30mg. Ville sagt det var en kjedelig rus men merket det hvertfall den andre gangen.
Jeg blir godt speedet av 20 mg ritalin, da knuser jeg kulene i kapselen og snorter det. Første gang jeg testet det tok jeg 40 mg, dette ble for mye som førte til kjip kveld med en angstfølelse slik som Cappy beskriver. Har inntrykk at at det er svært forskjellig hvordan ritalin fungerer på folk, for min del blir jeg bra i formen (kan sammelignes med amfetaminrus, med en litt ubehagelig edge). Andre merker derimot ikke det store av ritalin.

Skal sies at jeg alltid har tatt det sammen med alkohol. Det foretrekker også de fleste jeg kjenner, siden alkohol er med å fjerner den "edgen", eller de ubehagelige delene av ritalin rusen.
Anonym bruker
"Misunnelig Ekorn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Spørs hva formålet er, om du skal på byen og mikse med alkohol, eller skal jobbe med skole/diverse.
Å "ruse" seg på ritalin uten er formål er en dårlig ide og vil ikke gi deg noen form for bra rus, du vil føle deg rastløs og ikke særlig komfortabel. Mange for også depressive tanker og kan virke som en skikkelig "downer". Anbefales ikke!

Tar utgangspunkt i at du skal jobbe med skole feks, da kan 10 mg være en bra start, og deretter øke i dose ettersom du kjenner på bivirkningene. Husk at ofte vil folk kjenne på vanskeligheter når det kommer til å sove, så skal man ta ritalin/concerta/adderall osv bør man gjøre det tidlig på dagen.
Når det kommer til å blande alkohol inn i bildet kan dette gi en fin følelse, kanskje noe som minner om en mdma-rus, så 20mg bør være en bra plass å starte (drikk da med måte )Kjøp deg en pakke tyggis også!
Snorte ritalin er ikke akkurat noe jeg vil anbefale, det inneholder så mye rart som nesa/kroppen din ikke verdsetter.
Nå tar jeg det til daglig så jeg har hatt relativt fri tilgang til utprøving og delt litt med enkelte av mine venner.
Det virker som en generell konsensus at det må mer en 20 mg til for å gi noen slags effekt.
Som den anonyme brukeren som er et "misunnelig ekorn" skriver er det dog ikke verdens beste "gladdop".
Om du tenker du bare skal prøve og ikke har en kjent hjertefeil er det jo helt ok å starte med 20 og så ta 20 til?
Siden Ritalin tabletter bare kommer i styrke 10mg regner jeg med det er snakk om kapsler. Disse kapslene er i prinsippet to 10mg tabletter hvor de første 10mg virker fra start, mens de 10 siste begynner å virke ca 4 timer senere.

Så en slik kapsel vil være det samme som å starte med 10mg. Men det er jo litt dritt dersom du ikke liker virkningen for den neste runden kommer noen timer senere enten du vil eller ikke. Tenk også varighet når det kommer til søvn.

Alternativet er å åpne kapslene, ta ut de små kulene og knuse dem til fint pulver. Halvparten av pulveret i en slik kapsel vil da tilsvare en stk 10mg instant release-tablett.

Om du skal ha 10 eller 20mg er så individuelt at det er nesten umulig å gi noe godt råd om. Derfor bruker man normalt å begynne på det laveste alternativet. Nedturen fra Ritalin kan være helt jævlig ved store doser (angst og depressive tanker), men selv i terapeutiske doser (10-30mg) kan det bli merkbart mørkere når den setter inn.

Til det at det er en «generell konsensus» om at det må mer enn 20mg for å gi «noen slags effekt» (forrige poster), så er det tull. Det kommer an på hva målet ditt er og det kommer an på hvordan du reagerer på stoffet. Men klart, du blir ikke hyperspeeda av 10mg og 20mg er trygt om du er frisk ellers. Ritalin er omtrent like potent som amfetamin mg for mg, det er ikke turbo-kaffe eller noe slikt som enkelte skal ha folk til å tro.
Viste til ar blant mine venner var det generell konsensus.
Og jeg prøvet heller ikke å melde at stoffet ikke var potent. Meg bekjent er 10mg meget lite både for erfarende og uerfarende, men det er åpenbart en sjans at noen ikke tåler det samme etc.
Anonym bruker
"Lett Havert"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er det farlig å blande med benzoer da?
Det er tvilsomt spesielt sunt?
Anonym bruker
"Trygg Abbor"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kastet i meg 40mg på likt, men det eneste jeg kjente var kanskje at jeg var litt mere våken i en time eller to før jeg ble veldig trøtt igjen. Er dette normalt? Skal sies at jeg hadde litt benzo hangover fra kvelden før
Sitat av lidran Vis innlegg
Alternativet er å åpne kapslene, ta ut de små kulene og knuse dem til fint pulver. Halvparten av pulveret i en slik kapsel vil da tilsvare en stk 10mg instant release-tablett.
Vis hele sitatet...
Har du erfaring med dette selv? Jeg har nemlig prøvd meg litt frem, men ikke funnet en god måte å gjøre det på. Har prøvd å knuse med en hammer (men ble ikke veldig fint pulver, burde jeg bruke en ordentlig morter?), men som regel bare tygger jeg dem, kule for kule med fortennene. Likevel synes jeg effekten er ujevn og ikke til å stole på, kommer sent likevel.
Sitat av Chronic420 Vis innlegg
Har du erfaring med dette selv? Jeg har nemlig prøvd meg litt frem, men ikke funnet en god måte å gjøre det på. Har prøvd å knuse med en hammer (men ble ikke veldig fint pulver, burde jeg bruke en ordentlig morter?), men som regel bare tygger jeg dem, kule for kule med fortennene. Likevel synes jeg effekten er ujevn og ikke til å stole på, kommer sent likevel.
Vis hele sitatet...
De gangene jeg har gjort dette legger jeg kulene på et fat, så gnir jeg et kort over kulene (flatsiden på kortet) slik at det blir løst opp til fint pulver. Dette funker fint.