Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 3856
Hei, for en stund siden ble det noe tull med varmen i bilen min. Jeg prøvde først selv å fikse dette men mine kunnskaper var ikke tilstrekkelig. Jeg ringte så mekonomen for å be dem om å diagnostisere feilen og gi meg beskjed om hvor mye det eventuelt skulle koste for å reparere.
De diagnostiserte feilen og det viste seg at kupevifta måtte bli byttet. Jeg syntes dette var merkelig siden jeg allerede hadde testa vifta ved å ta den ut av bilen og koble den direkte til en strømkilde og da gikk den som vanlig noe som tyder på at det ikke var noe galt med vifta.

Mekonomen ville ha kr 3500 for å bytte kupevifta, noe som jeg samtykket med. Dette skulle ta noen dager fordi de måtte bestille delen. Noen dager senere fikk jeg beskjed at de hadde bestilt feil del og at det skulle ta 2 uker å få tak i den riktige delen. Dette gikk greit med tanke på at dette var litt før jul og jeg regnet med at de bare begynte å jobbe igjen 2 januar.

Jeg ringte i går og de sa at de drev å installerte den nye vifta og at de skulle ringe når bilen var ferdig senere på dagen. Det er omtrent 30 timer siden jeg ringte og de har fortsatt ikke ringt. Jeg føler at de ikke finner feilen fordi ellers hadde de nok allerede ringt siden de sa det bare skulle ta en time når de har delen. Jeg sa hvis det viste seg at det ikke var kupevifta som var feilen at de bare måtte gi meg bilen tilbake og at jeg skulle betale for diagnosen osv.

Dette nektet de på siden de sa at det var uforsvarlig å kjøre uten varme siden vinduene dugger men det dugger bare hvis man ikke kjører med et vindu ned. Jeg trenger virkelig bilen min fordi jeg bor 15 km unna nærmeste busholde plass. Hva må jeg gjøre? ( kan hende jeg skriver litt rotete men jeg følgte dessverre aldri med i norsk timen på videregående. håper dere som leser det forstår hva jeg vil fram til. ) På forhånd takk
Sist endret av Maxinbror; 3. januar 2019 kl. 15:47.
Sitat av Maxinbror Vis innlegg
Dette nektet de på siden de sa at det var uforsvarlig å kjøre uten varme siden vinduene dugger men det dugger bare hvis man ikke kjører med et vindu ned.
Vis hele sitatet...
Lolwat? Dersom du ikke kan se ut gjennom vinduene vil politiet selvsagt bli arge når de stopper deg. Men så lenge du kan se ut, så driter de i hvordan du oppnår det. Om du vil kjøre med vinduet åpent og heller fryse baken av deg i vinterkulda er din sak. Det finnes krav om trafikksikkerhet, men ikke om kjørecomfort. Ring verkstedet tilbake og be om å få snakke med en edru voksen.
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Lolwat? Dersom du ikke kan se ut gjennom vinduene vil politiet selvsagt bli arge når de stopper deg. Men så lenge du kan se ut, så driter de i hvordan du oppnår det. Om du vil kjøre med vinduet åpent og heller fryse baken av deg i vinterkulda er din sak. Det finnes krav om trafikksikkerhet, men ikke om kjørecomfort. Ring verkstedet tilbake og be om å få snakke med en edru voksen.
Vis hele sitatet...
Skal ringe i morgen , får håpe det ordner seg
Limited edition
Moff's Avatar
... og selv om det skulle være uforsvarlig å kjøre med dette (hvilket det strengt tatt ikke er), så har ikke Mekonomen noen som helst myndighet til å beslaglegge bilen din. Hvis de nekter så er det bare å si at du kommer til å møte opp med politi for å hente den.
Sitat av SoppVandreren Vis innlegg
Hvordan gikk det?
Vis hele sitatet...
Ringte på fredag og da sa de at de skulle få inn delen senest på mandag og at bilen skulle være fikset senest på tirsdag. Mamma har sagt at hvis bilen ikke er ferdig innen tirsdag ( i morgen) så skal vi hente den.
Det å bytte denne vifta (med mindre du har et forferdelig klundrete oppsett), tar 15 minutter. De har nok klundra/tabba seg ut med logistikken og ikke påbegynt bilen din
Sitat av prick Vis innlegg
Det å bytte denne vifta (med mindre du har et forferdelig klundrete oppsett), tar 15 minutter. De har nok klundra/tabba seg ut med logistikken og ikke påbegynt bilen din
Vis hele sitatet...
Fikk melding i dag , etter nesten en måned er bilen ferdig
Den som bare er der
Sitat av prick Vis innlegg
Det å bytte denne vifta (med mindre du har et forferdelig klundrete oppsett), tar 15 minutter. De har nok klundra/tabba seg ut med logistikken og ikke påbegynt bilen din
Vis hele sitatet...
¨Noen kupevifter kan være helt jævlig å skifte og har brukt godt over 1 arbeidssdag på å skifte selv. Men det kan godt være sannsynlig det du sier ja.