Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 1057
Hei folkens.

I lengre tid har min eks brukt en hendelse som skjedde for ett års tid siden imot meg.

For å gjøre en lang historie kort, vi hadde en stor krangel og dette utartet seg såpass at jeg ved bruk av vold kastet henne ut av min bolig. Jeg har i ettertid hatt det vanskelig med skyldfølelse etc fordi jeg vet jeg utagerte for kraftig, men det regelrett svartnet for meg og hun nektet å forlate huset mitt til tross for gjentatte beskjeder om å gjøre nettopp dette.

Vi har barn sammen, og i etterkant av denne episoden har hun truet med å politianmelde meg hvis jeg ikke gjør ditt og datt for henne, ofte imot min vilje. Jeg må tidvis endre mine planer for å ta barna på kort varsel for å unngå anmeldelse. Jeg må hjelpe henne imot min vilje for å unngå anmeldelse. Hvis vi krangler sier hun at hun skal anmelde meg. Tidvis sender hun meg bilder av blåmerker hun pådro seg bare for å minne meg på at hun har bildebevis.

På ett tidspunkt skrev hun en SMS til meg og beklaget for at hun holdt på slik og bekreftet at hun bare skrev hun skulle anmelde meg fordi hun var sint.

Spørsmålet er: Er hva hun gjør mot meg ulovlig? Hun har ett overtak på meg da jeg ikke ønsker å bli anmeldt, men å leve under dette presset blir for mye nå som dette har pågått i ett års tid.

Hjelp
1. Snakk med en advokat. Alt annet blir egentlig bare synsing.

2. Utpressing er ikke lov nei. Spar på alt av kommunikasjon så du har beviser på det ihvertfall.

3. Hvis hun faktisk anmelder deg så er det ekstra viktig at du sparer på alt. Siden hun fortsetter å oppsøke deg, ber deg (på eget initiativ) ta ungene osv. så er hun tydeligvis ikke redd for at du er ekstremt farlig. Slike ting teller også inn så dokumenter alt.

4. Igjen; advokat.
Spør advokat som nevnt over

Hvis boligen var din hun oppholdt seg der mot din vilje så har du rett til og kaste henne ut.