Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  44 4929
Anonym bruker
"Uenig Hork"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Yo.. jeg lurer på om det er forsvarlig å kjøre bil på oxy? Spør før jeg skyter Har det ikke på resept. Har fått quetiapin å klarte fint å kjøre bil på det, men blir litt annerledes med oxy da. Er oxy 60mg. Tar to stk og har vel litt opioid toleranse, blir litt chilled når jeg kjører men synes selv det går helt fint. Broren min også. Har også kjørt bil på amf men da blir jeg bare flinkere til å kjøre...
Hva sier loven om å kjøre bil på oxycontin? Søkt men finner bare standard legeskriv. Takk for svar
Anonym bruker
"Villig Makrell"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det sier vell egentlig seg selv? Er rød trekant på det og bilkjøring på oxy høres latterlig ut, hva om du en dag er så rusa at du kjører på noen? Fysj, slike som deg skulle aldri hatt lappen.
Klin til så kanskje du ender opp som han i nyhetene i dag som kjørte ned og drepte 2 damer som gikk på fortauet. Han har det sikkert godt akkurat nå, lite visste de at den spaserturen skulle bli det siste de gjorde. Det hadde jeg ikke klart å leve med personlig.
Anonym bruker
"Rede Gris"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Eh nei, det er ikke forsvarlig å kjøre under påvirkning av noen rus, utenom koffein. Folk som deg skulle aldri kjørt bil.
Anonym bruker
"Glad Levitan"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kan du vær så snill og ikke kjøre rusa. Jeg var i 2016 2 meter unna og bli overkjørt pga ruskjøring .
Heldig vis stoppa bilen fort da den traff fjellsiden og Veltet. Der var det også 2 unger i bilen.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Yo.. jeg lurer på om det er forsvarlig å kjøre bil på oxy? Spør før jeg skyter Har det ikke på resept. Har fått quetiapin å klarte fint å kjøre bil på det, men blir litt annerledes med oxy da. Er oxy 60mg. Tar to stk og har vel litt opioid toleranse, blir litt chilled når jeg kjører men synes selv det går helt fint. Broren min også. Har også kjørt bil på amf men da blir jeg bare flinkere til å kjøre...
Hva sier loven om å kjøre bil på oxycontin? Søkt men finner bare standard legeskriv. Takk for svar
Vis hele sitatet...
Ifølge fastleger er det ikke noe problem å kjøre på morfin når kroppen har vendt seg til det. Bruker du visse typer benzo tar de lappen uansett om du har toleranse
Sist endret av englestøv; 29. desember 2018 kl. 14:19.
Anonym bruker
"Urolig Piggvar"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Nei. Ingen bil på deg, heller ikke førerkort. Pga. en bilulykke er jeg nå intravenøs rusavhengig, det trengs ikke flere som meg!
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Nei. Ingen bil på deg, heller ikke førerkort. Pga. en bilulykke er jeg nå intravenøs rusavhengig, det trengs ikke flere som meg!
Vis hele sitatet...
Trist å høre. Kjørte du ruset eller ble du skadet av en ruskjører?.

Så lenge TS venter x antall timer før bilkjøring er dette uproblematisk iflg Norske lover. At du og andre over her ikke har kunnskap om trafikk foreskriftene når det kommer til bruk av opiater forventer jeg ikke, men ikke blås ut som dere gjør bare fordi du/dere ikke liker ordene opiat + bilkjøring.

Hvorfor skal ikke opiatbrukere ha bil sertifikat? Fylkeslegen og politikere sier at de skal ha det.
TS har ikke fått det fra lege. TS tar ikke pillene oralt, men kjører det rett i åra.

TS kjører mens han er påvirket av amfetamin. TS spør på om det er ok kjøre påvirket av opiater, ikke etter.

Da er det vel strengt tatt ikke OK, englestøv?
Sitte å nodde mens du kjører bil høres faen ikke noe bra ut TS
Ukas mest patetiske spørsmål. Fatter ikke at du en gang kan innbille deg at dette skal være ok.
Sitat av Tilbaketrukket. Vis innlegg
TS har ikke fått det fra lege. TS tar ikke pillene oralt, men kjører det rett i åra.

TS kjører mens han er påvirket av amfetamin. TS spør på om det er ok kjøre påvirket av opiater, ikke etter.

Da er det vel strengt tatt ikke OK, englestøv?
Vis hele sitatet...
Nå spør jo TS spesifikkt hva loven sier om å kjøre på oxy. Og iflg Norsk regler er jo det ok å kjøre på oxy. Etisk sett er jeg helt enig med deg i at TS ikke burde kjøre bil da han sikkert ikke ville ventet mange nok timer før han satte seg bak rattet, pluss at han har diverse andre problemstillinger som ikke er forenelig med bilkjøring. Det virket bare som at flertallet i tråden her ikke var klar over at bilkjøring med opiater i blodet er lovelig så lenge man følger legens anbefaling.
vegtrafikkloven. § 22. Ruspåvirkning av motorvognfører
Ingen må føre motorvogn når han er påvirket av alkohol eller annet berusende eller bedøvende middel.

Har han større alkoholkonsentrasjon i blodet enn 0,2 promille eller en alkoholmengde i kroppen som kan føre til så stor alkoholkonsentrasjon i blodet, eller større alkoholkonsentrasjon i utåndingsluften enn 0,1 milligram per liter luft, regnes han i alle tilfeller for påvirket av alkohol i henhold til bestemmelsene i loven.

Overstiger konsentrasjon i blodet av annet berusende eller bedøvende middel grenser fastsatt i forskrift gitt med hjemmel i loven, eller en mengde slikt middel i kroppen som kan føre til så stor konsentrasjon av slikt middel i blodet, regnes han i alle tilfeller for påvirket i forhold til bestemmelsene i loven. Dette gjelder likevel ikke hvor overskridelsen skyldes legemiddel inntatt i henhold til gjeldende forskrivning fra lege eller tannlege.

§ 24. Den som skal få førerkort må være edruelig.

det og sitte og skyte oxy kaller jeg ikke edrulig.

Så NEI, Ts har ikke lov og kjøre.
Sist endret av Sterol91; 29. desember 2018 kl. 18:30.
Anonym bruker
"Uenig Hork"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Tilbaketrukket. Vis innlegg
TS har ikke fått det fra lege. TS tar ikke pillene oralt, men kjører det rett i åra.

TS kjører mens han er påvirket av amfetamin. TS spør på om det er ok kjøre påvirket av opiater, ikke etter.

Da er det vel strengt tatt ikke OK, englestøv?
Vis hele sitatet...
Ts tar dem ikke oralt men rett i åra. Går det bra med deg eller? Jeg knuser de og svelger i rizzla. Vel kjørte bil idag og det gikk helt ok. Lettere på pepper som sagt. Mye idiotiske svar her
Anonym bruker
"Selvforsynt Rødmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ts tar dem ikke oralt men rett i åra. Går det bra med deg eller? Jeg knuser de og svelger i rizzla. Vel kjørte bil idag og det gikk helt ok. Lettere på pepper som sagt. Mye idiotiske svar her
Vis hele sitatet...
"spør før jeg skyter" var dine ord om du leser den første posten din, sist jeg sjekket betyr skyte og injisere. Det spiller forsåvidt ingen rolle om du mener det gikk bra eller ikke, juridisk sett har du ikke lov å sette deg bak rattet med oxy innabords som ikke er foreskrevet av en lege. Sånn moralsk sett så er det også helt forkastelig og ta sjansen på utsette andre for fare bare fordi du ikke kan holde deg unna bilkjøring når du skal innta rusmidler..men det virker det jo ut som om du driter fullstendig i...
Det er godt mulig at du helt fint kan kjøre etter å ha tatt dem, kanskje det bare er som å kjøre når du har sovet for lite? Uansett så er dette noe en ikke bør gjøre da det øker sjansene for å havne i et trafikkuhell. En bør heller ikke kjøre når en har sovet for lite, men noen ganger kan dette være nærmest en nødvendighet hvis du er avhengig av bil for å komme deg til jobb. Det er derimot omtrent aldri en nødvendighet å kjøre når du er ruset på opiater, så det vil forbli en prinsippsak av at du skal etter beste evne (innenfor rimelighetens grenser) forsøke å begrense din sannsynlighet til å havne i et trafikkuhell. En viktig del av dette prinsippet er den av at det er andres liv enn ditt eget som kommer i fare. Hvis du spør hva som er innafor eller ikke, så må svaret være at nei, det er egoistisk og dumt å velge å spise opiater før en kjører bil, da dette vil øke sannsynlighetene for å havne i et trafikkuhell. I hvor stor grad det vil øke sannsynlighetene er med andre ord ganske irrelevant, men også her er det snakk om opiater som trolig vil ha en betydelig effekt på oppmerksomheten.
Anonym bruker
"Uenig Hork"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
"spør før jeg skyter" var dine ord om du leser den første posten din, sist jeg sjekket betyr skyte og injisere. Det spiller forsåvidt ingen rolle om du mener det gikk bra eller ikke, juridisk sett har du ikke lov å sette deg bak rattet med oxy innabords som ikke er foreskrevet av en lege. Sånn moralsk sett så er det også helt forkastelig og ta sjansen på utsette andre for fare bare fordi du ikke kan holde deg unna bilkjøring når du skal innta rusmidler..men det virker det jo ut som om du driter fullstendig i...
Vis hele sitatet...
Det er ett jævla ordtak som heter «Skyt først, spør etterpå» men greit, da skjønner jeg du misforstod meg. Herregud er du kristen eller? Kjørt i 200 og kjørt fra politiet mange ganger så å chillen i fartsgrensa pga politinoia på oxy tror jeg er mye safere. Holder du to hender på rattet også du eller? Faen så provosert jeg blir
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ts tar dem ikke oralt men rett i åra. Går det bra med deg eller? Jeg knuser de og svelger i rizzla. Vel kjørte bil idag og det gikk helt ok. Lettere på pepper som sagt. Mye idiotiske svar her
Vis hele sitatet...
Jeg håper i hvert fall at når du kommer til å krasje, så blir dette mot et vogntog og ikke en personbil.
At du er villig å gamle med andre sine liv, bare på grunn av rus det finner jeg kraftig provoserende.
Hva du gjør mot deg selv innenfor dine fire vegger bryr jeg meg ikke om, men ikke gjør dette når du skal kjøre bil.
Sist endret av UrbanFreak86; 29. desember 2018 kl. 22:16.
Anonym bruker
"Villig Makrell"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Fyfaen ser at det er mange som skulle vært uten lappen. Håper dere blir tatt, ufattelig egoistisk å kjøre rusa. Hvordan hadde dere taklet å ha et liv på samvittigheten?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det er ett jævla ordtak som heter «Skyt først, spør etterpå» men greit, da skjønner jeg du misforstod meg. Herregud er du kristen eller? Kjørt i 200 og kjørt fra politiet mange ganger så å chillen i fartsgrensa pga politinoia på oxy tror jeg er mye safere. Holder du to hender på rattet også du eller? Faen så provosert jeg blir
Vis hele sitatet...

Syns du det er ok å sette andre menneskers liv i fare bare fordi du har rusproblemer?
Skjønner at du ikke har mental/moralsk kapasitet til å bry deg om det når du braser fram med den tenåringsattituden, men seriøst.

Sett deg ned og tenk litt, din hovne egoist. Tanken på at sånne som deg potensielt skal frarøve andre mennesker sine nærmeste gjør meg kvalm.

Det er noe som kalles hybris - google it før det biter deg i ræva.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det er ett jævla ordtak som heter «Skyt først, spør etterpå» men greit, da skjønner jeg du misforstod meg. Herregud er du kristen eller? Kjørt i 200 og kjørt fra politiet mange ganger så å chillen i fartsgrensa pga politinoia på oxy tror jeg er mye safere. Holder du to hender på rattet også du eller? Faen så provosert jeg blir
Vis hele sitatet...
Håper virkelig at du greier å ta deg sammen en dag TS, en dag så sitter du der å har tatt et liv. Men det er vel ikke så farlig, så lenge det var litt spenning i å kjøre ruset, ikke sant? Spiller egentlig ikke så jævlig stor rolle hvor god sjåfør du er, er alltid mye annet som kan gå galt og i alle tilfeller vil rus gjøre vondt til verre i trafikken. Et barn hopper ut i veien, en elg, en annen som er uoppmerksom/får ett illebefinnende og svinger ut i filen din?

Tror ikke du skal snakke så mye om hva som er provoserende, det som faktisk er provoserende er at en tosk som deg noen gang fikk lappen og er ute i trafikken, ferdig med den saken.

Edit; er ikke så sikker på at TS har tatt et trafikalt grunnkurs engang.
Sist endret av Marriese; 29. desember 2018 kl. 22:58.
Anonym bruker
"Selvforsynt Rødmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det er ett jævla ordtak som heter «Skyt først, spør etterpå» men greit, da skjønner jeg du misforstod meg. Herregud er du kristen eller? Kjørt i 200 og kjørt fra politiet mange ganger så å chillen i fartsgrensa pga politinoia på oxy tror jeg er mye safere. Holder du to hender på rattet også du eller? Faen så provosert jeg blir
Vis hele sitatet...
Å så jææævlig kuul du er, jeg blir helt missunelig jeg altså, kjøre fra purken og kjøre i 200, skulle ønske jeg var like kul som deg altså

Hvorfor i helvete spør du et så jævla dumt spørsmål når du gir faen uansett? Trengte du bare litt bekreftelse for hvor jævla tøff og kul og bad boy du er?? Get a fucking life
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det er ett jævla ordtak som heter «Skyt først, spør etterpå» men greit, da skjønner jeg du misforstod meg. Herregud er du kristen eller? Kjørt i 200 og kjørt fra politiet mange ganger så å chillen i fartsgrensa pga politinoia på oxy tror jeg er mye safere. Holder du to hender på rattet også du eller? Faen så provosert jeg blir
Vis hele sitatet...
Å poengtere at du bør prioritere trafikksikkerhet (om ikke for din egen del, så for alle andre rundt deg) er jo forbeholdt den kristne tro

Du må jo endelig bare prøve å rasjonalisere din egen destruktive atferd. Siden du cruiset rundt i 200 fra politiet som om du lever i et GTA-spill er det jo en downgrade å kjøre i litt oxy-rus, ja. Pytt pytt, eller? Kan jo bare hende du skader eller tar livet av deg selv og andre.

Hvis det er noe du burde bli provosert av her så er det din egen oppførsel. Vi gjør alle feil her i livet, men du burde vel virkelig ha lært nå at du må ta ansvar og kjøre rusfritt eller slutte å kjøre bil.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Å så jææævlig kuul du er, jeg blir helt missunelig jeg altså, kjøre fra purken og kjøre i 200, skulle ønske jeg var like kul som deg altså

Hvorfor i helvete spør du et så jævla dumt spørsmål når du gir faen uansett? Trengte du bare litt bekreftelse for hvor jævla tøff og kul og bad boy du er?? Get a fucking life
Vis hele sitatet...
Eneste vi kan håpe på er at trådstarter er ett troll egentlig, det ville gitt litt mer mening
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Herregud er du kristen eller? Kjørt i 200 og kjørt fra politiet mange ganger så å chillen i fartsgrensa pga politinoia på oxy tror jeg er mye safere. Holder du to hender på rattet også du eller? Faen så provosert jeg blir
Vis hele sitatet...
At du har utsatt andre for fare i større grad tidligere er ikke et frikort for at du har mer rett til å sette andre i fare senere, selv om faren er mindre.

Du gjør det veldig klart at du ikke lurer på hvorvidt du bør gjennomføre ruskjøringen i dette innlegget. Du gjør det også klart at du mangler impulskontroll. Om ikke for andres, så for din egen del: kanskje du ikke burde ha førerkort?
Sist endret av Relevant; 30. desember 2018 kl. 00:02. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Grønn Bakkhest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
For å svare på spørsmålet, en såpass høy dose oxy blir det nok definitivt ubetinget fengsel hvis du blir stoppet.
Hvis du krasjer i noen kan du fort bli gjeldsslave resten av livet, da forsikring ikke gjelder når du er påvirket.
Toleranse har ingenting å si når det kommer til straff, det er mengden virkestoff i blodet som er avgjørende når det kommer til preparater som oxy. Er ikke lov å kjøre bil selv etter paralgin forte.
Utifra det TS skriver om egen oppførsel og hans svar på kritikk av dette er det vel bare et tidsspørsmål før lovens lange arm får tak i han på en eller annen måte uansett.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
For å svare på spørsmålet, en såpass høy dose oxy blir det nok definitivt ubetinget fengsel hvis du blir stoppet.
Hvis du krasjer i noen kan du fort bli gjeldsslave resten av livet, da forsikring ikke gjelder når du er påvirket.
Toleranse har ingenting å si når det kommer til straff, det er mengden virkestoff i blodet som er avgjørende når det kommer til preparater som oxy. Er ikke lov å kjøre bil selv etter paralgin forte.
Vis hele sitatet...
Du har rett i mye, men ikke helt rett i det siste. Under legebehandling vil opiodtoleranse medberegnes og en pasient med toleranse kan benytte seg av opiater bak rattet på en måte som andre ikke kan. Dette er riktignok hos legen, og jeg tror ikke det gjelder når det kommer til udokumentert misbruk.
Bitter og sur.
Hydra's Avatar
Er ikke stort mer å tilføye enn det de andre i tråden har sagt.

[quote=Har også kjørt bil på amf men da blir jeg bare flinkere til å kjøre...[/QUOTE]

Dette er forøvrig min favoritt del.

Sitat av Hydra Vis innlegg
Er ikke stort mer å tilføye enn det de andre i tråden har sagt.



Dette er forøvrig min favoritt del.
Vis hele sitatet...
Edit: Når jeg ikke engang klarer å sitere burde jeg tenkte meg om to ganger før jeg besøker freak etter byen.
Sist endret av Hydra; 30. desember 2018 kl. 04:29. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Dette er et prakt eksempel på hvorfor Norge har så streng narkotikapolitikk, idioter som deg ødelegger moroa for resten av oss.
Anonym bruker
"Selvforsynt Rødmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Så lenge det ikke er foreskrevet av en lege mister man lappen uansett, foreskrivningen må selvfølgelig dokumenteres.
Anonym bruker
"Halvfylt Rødrev"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ikke vær en dust, du leker med eget og ikke minst andres liv.
Er en grunn til at preparatet har rød varseltrekant.
Du får faen meg være mann nok til å sitte hjemme å ruse deg.
Anonym bruker
"Uenig Hork"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Jeg legger kjøreplanene med oxy i blodet på hylla, fikk en liten støkker da jeg møtte elg den dagen... kanskje det er på tide å modne seg..
men takk for alle innspill.
Det er definitivt for å modne seg.

Bra du begynner å modnes nok til å se det selv
Har selv kjørt på mye forskjellig, og synes alkohol er noe av det værste. Det jævligste jeg har kjørt på var rivotril, hjemmebrent og amf. Sovna 2 ganger og våkna av at jeg kjørte seint i grøfta. TO ganger! Gikk bra heldigvis men har en annen gang kjørt på kodein, xanax, kokain og rivotril. Da holdt jeg på å krasje flere ganger med en kompis i bilen til slutt kjørte jeg 80kmt rett over en rundkjøring, midt på lyse dagen i sentrum. Jeg har aldri blitt tatt rusa men har heller ikke siden den gang for snart to år siden, kjørt på noe annet enn hasj.

Vil tro Benzo er værre en Opiater, men dropp det uansett. Har også kjørt veldig mye på pepper og kola men man blir ikke bedre. Det er virkelig bare noe man tror, pga dopamin utløsning av stimulanter
Sist endret av Myoxocephalus; 30. desember 2018 kl. 18:41. Grunn: dobbeltpost
Det anbefales ikke å kjøre bil på rusmidler. Du kan kvitte deg med førerkortet hvis du blir fanget av politiet...
Sitat av henkefriden Vis innlegg
Det anbefales ikke å kjøre bil på rusmidler. Du kan kvitte deg med førerkortet hvis du blir fanget av politiet...
Vis hele sitatet...
ja eller drepe uskyldige fordi han er så nedsnødd at han totalt driter i andres ve og vel
TS: hva forventer du med en sånn tråd? Skjønner du ikke at folk blir provosert?

Sikkert mange som klarer å kjøre bil i en rusa tilstand, men det er jo jævlig unødvendig og egoistisk da?!

Å ha førerkort og bil er et privilegium som de fleste setter pris på og trenger. De fleste syns nok også at trafikken er tryggere når folk respekterer visse trafikkregler. Når bilene veier i overkant av et tonn og kommer i fart så kan uhell og ulykker lett skje selv om man er dønn edru. Ofte blir det fatalt også med slike krefter i sving.

Jeg skjønner at du ikke vil ha moraliserende svar, men det er vanskelig å unngå med sånne spørsmål. Mange setter pris på livet sitt og livene til sine kjære. Det burde faktisk respekteres!

Håper dere freakere har en fin søndag.
Sitat av Taxidriver Vis innlegg
TS: hva forventer du med en sånn tråd? Skjønner du ikke at folk blir provosert?

Sikkert mange som klarer å kjøre bil i en rusa tilstand, men det er jo jævlig unødvendig og egoistisk da?!

Å ha førerkort og bil er et privilegium som de fleste setter pris på og trenger. De fleste syns nok også at trafikken er tryggere når folk respekterer visse trafikkregler. Når bilene veier i overkant av et tonn og kommer i fart så kan uhell og ulykker lett skje selv om man er dønn edru. Ofte blir det fatalt også med slike krefter i sving.

Jeg skjønner at du ikke vil ha moraliserende svar, men det er vanskelig å unngå med sånne spørsmål. Mange setter pris på livet sitt og livene til sine kjære. Det burde faktisk respekteres!

Håper dere freakere har en fin søndag.
Vis hele sitatet...
Absolutt ikke noe galt i å moralisere her, vi vet jo ikke hvem TS er eller hvor han bor. Han kan bo i samme gate som en eller flere av oss, det kan være hvilken som helst sin familie han setter i fare. Tar du livet av deg selv er det en ting, men når du begynner å sette andre sine liv i fare og så er det faen ikke greit. Han nevnte over her at han legger tanken på hylla, men gjør man det en gang kan man gjøre det flere ganger, så jeg vet ikke helt. Er noe med holdningen han har vist også som sier at han ikke burde ha lappen uansett.
Nei. Svaret er nei.
Har noe å tilføre, legen i min familie sier at vi ikke kan ta paralgin forte eller kodein før vi kjører. (Så jeg kan kun ta kodein når jeg vet jeg ikke skal kjøre resten av dagen, og dermed kun kjøre i store smerter)

Det er jo også opiater.

Kan ikke tenke meg en lege som sier "Okay, kjør på oxy my friend"

Mye av dette er pga ny lov, du kan ikke kjøre med benzoer i det hele tatt, og ikke opiater. (Men du kan få de skrevet ut så lenge du ikke bruker de før du kan kjøre, toleranse eller ikke)

Håper du mister lappen før du tar livet av noen OP.
Sist endret av TheSnowySapmi; 31. desember 2018 kl. 02:22. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Uenig Hork"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av TheSnowySapmi Vis innlegg
Har noe å tilføre, legen i min familie sier at vi ikke kan ta paralgin forte eller kodein før vi kjører. (Så jeg kan kun ta kodein når jeg vet jeg ikke skal kjøre resten av dagen, og dermed kun kjøre i store smerter)

Det er jo også opiater.

Kan ikke tenke meg en lege som sier "Okay, kjør på oxy my friend"

Mye av dette er pga ny lov, du kan ikke kjøre med benzoer i det hele tatt, og ikke opiater. (Men du kan få de skrevet ut så lenge du ikke bruker de før du kan kjøre, toleranse eller ikke)

Håper du mister lappen før du tar livet av noen OP.
Vis hele sitatet...
Ga faen i å kjøre jeg. Tok oxy på kvelden så kjørte jeg på ettermiddagen etter å gjorde det nødvendige, satt meg inn, låste bilen i garasjen og så neste dag igjen. Sikkert ikke 100% lovlig men desidert mer forsvarlig..
Sånn til info er det fullt lovlig å kjøre på oxy dersom du får det av legen. Det må riktig nok ikke overskride 300 mg oralt inntak av morfin. Da oxy regnes som 1,5 så vil det ikke være lovlig å kjøre på mer en 150 mg. Snakker da om den langtidsvirkende dersom man bruker oxynorm for å ta topper skal man avstå fra kjøring i alt fra 4-8 timer alt etter som. Dersom du bruker annen medisin vil det halvere mengden med oxy du kan kjøre på. Jeg har selv tatt blodprøve for å teste at det ligger innenfor lovlige verdier og det gjør det.
For en som bruker oxy for rus er det å kjøre bil total idiotisk. Det er absolutt ikke trygt for omverdenen eller en selv, og i seg selv en tåpelig ide bare å foreslå å kjøre bil på et av de tunge opiatene dersom man ikke er vant til det. Så jeg støtter de fleste i tråden her. Bare tanken på å sette seg bak rattet når en er rusa som et godstog vitner om noe begrenset dømmekraft.....
Ja, du kan velge mellom kodein, og sovepiller, tar du begge må du ned til 1.5 av dose på begge to, eller kun bruke en medisin.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Anonym bruker
"Stinn Satyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hva om noen kræsjer i deg og det ikke er åpenbart hvem som har skylden? Som regel vil politiet ta blodprøver hvis det er personskade med i bildet.