Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  67 7828
Hei

Politiet stanset en gang kameraten min på offentlig sted med en softgun på innerlomme og beslagla den. Han samtykket inndragelse og destruering av denne.

I ettertid har politiet vert på adressen hans å beslaglagt alt han har av av kniver han bruker i skog og mark, avrundede pyntesverd, samt en bue, luftpistol, andre softgunner, en paintballpistol og til og med harpunen hans (slik som poseidon har bare mindre. d.v.s. At den ikke skyter. )

Alt de har beslaglagt har en samlet verdi på rundt 25000kr og han er såklart veldig ergerlig over dette. Han føler rett og slett at politiet har ranet han og klarer rett å slett ikke å legge det fra seg eller tilgi det i og med at de tok ALLE gjenstandene han bruker til fritidsaktiviteter forutenom skiene hans og gitaren hans.

Han er aldri dømt for vold eller trusler. Politiet sier det er preventative foretak fordi de frykter at han kan bruke disse gjenstandene til å true folk eller skade dem.

Han har ikke samtykket til inndragelse av noen av disse gjenstandene.

Hvilke krav har han på erstatning?

Takk for alle svar
Sist endret av Lars99; 8. november 2018 kl. 13:11.
Det er noe her du ikke forteller... politiet kommer ikke bare å tar folk sine ting "fordi de kan brukes til å true folk". Det er ikke helt sånn det fungerer. Innrømmet han til politiet at han gikk rundt med softgun for å prøve å rane noen, eller noe tilsvarende dumt...?
Han er blitt dømt for omsetning av narkotika.

Men det betyr ikke at han er en voldelig person.

Tvert i mot, han er han en av de roligste og mest omtenksomme menskenne jeg kjenner.

Jeg ser på måten han blir behandlet av politiet som totalt urettferdig og unødvendig.

Jeg kjenner han godt, og jeg ser desverre at jo mere han blir terget av politiet, jo nermere og nermere er glasset hans til å renne over. Glasset som kun for to år siden var helt tomt.
Handler vel om miljøet de antar han er en del av. Om folk vet han har våpen kan noen finne på stjele fra ham, forståelig nok at de beslaglegger dette mpt hvem det kan tenkes han omgåes.
Er ikke unormalt at de beslaglegger softgun, sverd, luftpstol og kniver vanker man i et miljø der det brukes narkotika.

De fleste softguns i dag er vanskelig skille fra et ekte våpen.
Både jeg og han er klare over at det er vanlig at de beslaglegger det.

Mendet vi lurer på om han har rett på erstatning i og med at summen på tingene de har indratt har en verdi på over 25.000kr

Noe som er en relativt stor sum å tape for noe man ikke har gjort, eller kommer til å gjøre.

Kan også nevne at han har sluttet å røyke hasj og kuttet kontakten med alle fra det såkalte "miljøet"

Sitat av Sinken Vis innlegg
Det er noe her du ikke forteller... politiet kommer ikke bare å tar folk sine ting "fordi de kan brukes til å true folk". Det er ikke helt sånn det fungerer. Innrømmet han til politiet at han gikk rundt med softgun for å prøve å rane noen, eller noe tilsvarende dumt...?
Vis hele sitatet...
Nei, han har ikke inrømt noe dumt ovenfor politiet.

Han sa til de at han hadde den med seg fordi han var på vei ut i skogen for å prøve den fordi han akkurat hadde kjøpt den. Noe som var sant.
Sist endret av Lars99; 8. november 2018 kl. 14:25. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Lars99 Vis innlegg
Både jeg og han er klare over at det er vanlig at de beslaglegger det.

Mendet vi lurer på om han har rett på erstatning i og med at summen på tingene de har indratt har en verdi på over 25.000kr

Noe som er en relativt stor sum å tape for noe man ikke har gjort, eller kommer til å gjøre.

Kan også nevne at han har sluttet å røyke hasj og kuttet kontakten med alle fra det såkalte "miljøet"



Nei, han har ikke inrømt noe dumt ovenfor politiet.

Han sa til de at han hadde den med seg fordi han var på vei ut i skogen for å prøve den fordi han akkurat hadde kjøpt den. Noe som var sant.
Vis hele sitatet...
Problemet til kompisen din er at han allerede har vist til svekket dømmekraft i form av narkosalg.
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Jeg har fått diverse beslaglagt opp gjennom årene, den eneste gangen jeg gadd og klage; virkelig klage. Var når de åpnet et collectors edition spill under razzia. Tok det hele veien, men heeeeeeeenlagt, they don’t really care about us
Sitat av Rosander Vis innlegg
Problemet til kompisen din er at han allerede har vist til svekket dømmekraft i form av narkosalg.
Vis hele sitatet...
For ikke å glemme svekket dømmekraft når han tok med air-soft på byen..
Sitat av Carmex Vis innlegg
Jeg har fått diverse beslaglagt opp gjennom årene, den eneste gangen jeg gadd og klage; virkelig klage. Var når de åpnet et collectors edition spill under razzia. Tok det hele veien, men heeeeeeeenlagt, they don’t really care about us
Vis hele sitatet...
Ikkesant. Men de har såklart ingenting å skamme seg over fordi de er på "den rette sidens av loven" så om de skader eller plyndre noen så har det ingenting å si. Fordi det er for "the greater good"

Hvem er de til å si at folk ikke kan røyke hasj når de selv går på piller og amfetamin. Og mange av dem røyker i tillegg hasj.

De er en gjeng med hyklere og vi hadde klart oss mye bedre uten dem.

Hvis vi hadde hat ordentlig, offentlig, påbudt opplæring i hvordan å takle f.eks mafia, voldtektsforbrytere, innbruddstyver, ransmenn og andre bråkemakere hadde vi stått mye sterkere som et SAMfunn.

Istedefor det noen styrer og resten må bøye seg funnet vi lever i den dag i dag.

Skål til det

Sitat av bashfoo Vis innlegg
For ikke å glemme svekket dømmekraft når han tok med air-soft på byen..
Vis hele sitatet...
Hvis han bor i byen, og er på vei ut i skogen for å prøve det nye leketøyet sitt. Hvordan fåreslår du at han skal frakte det hvis han ikke har en bil?

Skal han teleportere det til skogen?

Eller sette opp en postkasse, midt i skogen, sende den til postkassen, vente noen dager, og så gå å prøve den?

Hvordan kan du kalle det dårlig dømmekraft å ikke være en underdanig liten pingle, som gjør alt han bli fortalt, bare fordi han er redd for å bli straffet?

Prøv å forklar meg det.

Jeg ser på han som mere oppegående enn de fleste andre mennesker fordi han er i stand til å tenke for seg selv. Han er i stand til å dømme mellom rett, galt, og rett ut idiotisk.

Hvis jeg og alle vennene mine hadde bedt deg la være å løfte vekter, fordi du da ser større og farligere ut, og du faktisk hadde sluttet, så hadde du vert en rett ut pingle.

Det er ingen forskjell mellom meg og vennene mine, eller politiet. Annet en at de har et skilt og uniform som vi er i doktriner til å tro alltid er de rette og barmhjertige.

Eller jo, det er en stor forskjell. Jeg og vennene mine går ikke rundt å forteller andre hva de skal gjøre, med mindre de mishandler noen såklart.

Politiet og rettsvesenet, eller hele Norge sitt påståtte flertall, har INGEN rett til å fortelle noen at de ikke kan ta seg en joint, eller selge en joint til de som vil ha en, eller drive med en hobby som ikke er noe farlig for noen andre en de som skyter med softgunnen og eventuelt kan få en softgunkule sprettende tilbake i øyet og bli blind hvis du ikke bruker brikker.

Det å si at de er redde for at han kan true noen er rett og slett tåpelig når han aldri har oppført seg truende overfor noen. Ever. Man kan rett og slett ikke stjele fra folk bare fordi de tror at noe kan skje.

Hvis han noen gang hadde fått for seg å true noen, så er det ingenting som kan stoppe han, det er ikke verre en at han bare kjøper en ny. Noe han uansett gjør fordi han liker å ha softgunkrig.
Og politiet forsetter å ta de, han fortsetter å protestere, han har fortsatt aldri truet noen, og kommer heller aldri til å gjøre det.

Det jeg prøver å si er at det er dårlig dømmekraft av politiet å terge noen som er 100% fredfull og uskyldig, det skaper bare irritasjonsmomenter hos kameraten min som ALDRI kommer til å finne seg i bullshit.

Han er et menneske med et enormt hjerte og trenger virkelig ikke å bli baybisittet av politiet.

Det er sløsin av tiden hans, tiden til politiet, sløsing av pengene hans, samt sløsing av skattepengene til hele Norge. Dette er tid og penger som kunne blitt brukt på så mye mere fornuftige ting.
Sist endret av Lars99; 9. november 2018 kl. 15:34. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Lars99 Vis innlegg
Ikkesant. Men de har såklart ingenting å skamme seg over fordi de er på "den rette sidens av loven" så om de skader eller plyndre noen så har det ingenting å si. Fordi det er for "the greater good"

Hvem er de til å si at folk ikke kan røyke hasj når de selv går på piller og amfetamin. Og mange av dem røyker i tillegg hasj.

De er en gjeng med hyklere og vi hadde klart oss mye bedre uten dem.

Hvis vi hadde hat ordentlig, offentlig, påbudt opplæring i hvordan å takle f.eks mafia, voldtektsforbrytere, innbruddstyver, ransmenn og andre bråkemakere hadde vi stått mye sterkere som et SAMfunn.

Istedefor det noen styrer og resten må bøye seg funnet vi lever i den dag i dag.

Skål til det



Hvis han bor i byen, og er på vei ut i skogen for å prøve det nye leketøyet sitt. Hvordan fåreslår du at han skal frakte det hvis han ikke har en bil?

Skal han teleportere det til skogen?

Eller sette opp en postkasse, midt i skogen, sende den til postkassen, vente noen dager, og så gå å prøve den?

Hvordan kan du kalle det dårlig dømmekraft å ikke være en underdanig liten pingle, som gjør alt han bli fortalt, bare fordi han er redd for å bli straffet?

Prøv å forklar meg det.

Jeg ser på han som mere oppegående enn de fleste andre mennesker fordi han er i stand til å tenke for seg selv. Han er i stand til å dømme mellom rett, galt, og rett ut idiotisk.

Hvis jeg og alle vennene mine hadde bedt deg la være å løfte vekter, fordi du da ser større og farligere ut, og du faktisk hadde sluttet, så hadde du vert en rett ut pingle.

Det er ingen forskjell mellom meg og vennene mine, eller politiet. Annet en at de har et skilt og uniform som vi er i doktriner til å tro alltid er de rette og barmhjertige.

Eller jo, det er en stor forskjell. Jeg og vennene mine går ikke rundt å forteller andre hva de skal gjøre, med mindre de mishandler noen såklart.

Politiet og rettsvesenet, eller hele Norge sitt påståtte flertall, har INGEN rett til å fortelle noen at de ikke kan ta seg en joint, eller selge en joint til de som vil ha en, eller drive med en hobby som ikke er noe farlig for noen andre en de som skyter med softgunnen og eventuelt kan få en softgunkule sprettende tilbake i øyet og bli blind hvis du ikke bruker brikker.

Det å si at de er redde for at han kan true noen er rett og slett tåpelig når han aldri har oppført seg truende overfor noen. Ever. Man kan rett og slett ikke stjele fra folk bare fordi de tror at noe kan skje.

Hvis han noen gang hadde fått for seg å true noen, så er det ingenting som kan stoppe han, det er ikke verre en at han bare kjøper en ny. Noe han uansett gjør fordi han liker å ha softgunkrig.
Og politiet forsetter å ta de, han fortsetter å protestere, han har fortsatt aldri truet noen, og kommer heller aldri til å gjøre det.

Det jeg prøver å si er at det er dårlig dømmekraft av politiet å terge noen som er 100% fredfull og uskyldig, det skaper bare irritasjonsmomenter hos kameraten min som ALDRI kommer til å finne seg i bullshit.

Han er et menneske med et enormt hjerte og trenger virkelig ikke å bli baybisittet av politiet.

Det er sløsin av tiden hans, tiden til politiet, sløsing av pengene hans, samt sløsing av skattepengene til hele Norge. Dette er tid og penger som kunne blitt brukt på så mye mere fornuftige ting.
Vis hele sitatet...
Men han er jo ikke uskyldig, han har jo vist at han er tilbøyelig til å bryte loven.

"Han er i stand til å dømme mellom rett, galt"
Nei.

"Hvordan kan du kalle det dårlig dømmekraft å ikke være en underdanig liten pingle, som gjør alt han bli fortalt, bare fordi han er redd for å bli straffet?"
Fordi det er ulovlig å selge narkotika og å bære luftpistol på offentlig sted og når du først er lovbryter på disse områdene så vil det slå tilbake på deg i form av beslaglegging av kniver og våpenkopier.

Jeg håper ikke du er den som skal forsvare kompisen din for argumentasjonen din får meg bare til å bli mer sikker på at det er godt kompisen din er uten våpen. Spesielt når det fremstår som tøft og modig å motsette seg loven bare for å ikke være pingle.

Du sier også rett ut at dersom det oppstår en situasjon så er kompisen din villig til å bryte loven ("Hvis han noen gang hadde fått for seg å true noen, så er det ingenting som kan stoppe han") og dermed er det på vegne av alle oss andre en god idé å gjøre beslagene.

Og at det er litt kult å se at dere er så dominante alfahanner som ikke lar seg prikke på nesen av noen men sitter å syter på nettet med en gang det blir konsekvenser av handlinger.
Det er litt patetisk synes jeg.
Sist endret av random105675; 9. november 2018 kl. 16:32. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sinna, TS.

Kanskje det er du som er ''kompisen''?
Sitat av Lars99 Vis innlegg
Hvis han bor i byen, og er på vei ut i skogen for å prøve det nye leketøyet sitt. Hvordan fåreslår du at han skal frakte det hvis han ikke har en bil?
Vis hele sitatet...
På samme måte som vi lovlydige folk klarer å frakte egne lovlige håndvåpen til skytebane midt i urbane strøk (les. tilfluktsrom under bakken) uten å bli fratatt våpnene våre?

Du mener ikke alvorlig talt å insinuere at han (du) helt 100% tilfeldig ble stoppet på offentlig sted med airsoft på innerlomma av politet?
Det at du ikke nevnte eksplisitt at han (du) brandishet et våpen på byen betyr ikke at vi skjønner at det var det som gjorde at politiet tok det fra han (deg).. Ingen her er naive nok til å tro at politiet bare hadde griseflaks når de ransaket han og fant airsoften..
våpen (herunder også våpenkopier, airsoft og andre leketøy) skal IKKE fraktes i hylster eller lignende som bæres på kroppen.
de SKAL i en sekk, bag eller lignende når man må ut blant folk med dem!
Sitat av Lars99 Vis innlegg
Ikkesant. Men de/politiet har såklart ingenting å skamme seg over fordi de er på "den rette sidens av loven" så om de skader eller plyndre noen så har det ingenting å si. Fordi det er for "the greater good"

Hvem er de/politiet til å si at folk ikke kan røyke hasj når de selv går på piller og amfetamin. Og mange av dem røyker i tillegg hasj.
Vis hele sitatet...
Om politiet bryter loven så får det følger, de vil dømmes som alle andre. Blir de tatt for bruk av knark så er det akkurat like ille for en snut som en sivilist. Snuten vil i tillegg mest sannsynlig miste jobben.

De er en gjeng med hyklere og vi hadde klart oss mye bedre uten dem.
Vis hele sitatet...
Ja tror du virkelig det eller skriver du av deg frustrasjon og forbannelse? Du tenker at Norge som eneste land i verden bare burde avvikle rettsstaten fullstendig? Null politi, skal vi like godt fjerne lovverket og jussen også da? Den sterkeste rett skal gjelde? Høres ikke veldig stabilt ut og jeg nekter å tro at du faktisk mener akkurat dette.

Hvis vi hadde hat ordentlig, offentlig, påbudt opplæring i hvordan å takle f.eks mafia, voldtektsforbrytere, innbruddstyver, ransmenn og andre bråkemakere hadde vi stått mye sterkere som et SAMfunn.

Istedefor det noen styrer og resten må bøye seg funnet vi lever i den dag i dag.
Vis hele sitatet...
Dette blir bare for dumt, du mener at vi skal ha en bred opplæring av alle landets borgere i å stoppe kriminalitet, fordi du vil avvikle snuten? Er du tretten år gammel eller?


Jeg ser på han som mere oppegående enn de fleste andre mennesker fordi han er i stand til å tenke for seg selv. Han er i stand til å dømme mellom rett, galt, og rett ut idiotisk.
Vis hele sitatet...
Vel det er jo bevist at han ikke bryr seg særlig om lover og regler. At han likevel velger å være en lovbryter om han forstår at han gjør noe galt taler vel ikke akkurat til hans fordel?


Det er ingen forskjell mellom meg og vennene mine, eller politiet. Annet en at de har et skilt og uniform som vi er i doktriner til å tro alltid er de rette og barmhjertige.

Eller jo, det er en stor forskjell. Jeg og vennene mine går ikke rundt å forteller andre hva de skal gjøre, med mindre de mishandler noen såklart.
Vis hele sitatet...
Eh jo. Du og venna dine mangler politiutdannelse, dere mangler forståelse av rett og galt og dere fremstår ikke som skikket til å skulle håndheve lov og orden. Så jo, det er en kjempeforskjell.

Politiet og rettsvesenet, eller hele Norge sitt påståtte flertall, har INGEN rett til å fortelle noen at de ikke kan ta seg en joint, eller selge en joint til de som vil ha en, eller drive med en hobby som ikke er noe farlig for noen andre en de som skyter med softgunnen og eventuelt kan få en softgunkule sprettende tilbake i øyet og bli blind hvis du ikke bruker brikker.
Vis hele sitatet...
Jo faktisk. De har retten på sin side, kameraten dreit seg ut å nå får han føle konsekvensene av det. Han utviser dårlig dømmekraft og har også gjort det tidligere og mistet sine "våpen". Rett og rimelig.

Det å si at de er redde for at han kan true noen er rett og slett tåpelig når han aldri har oppført seg truende overfor noen. Ever. .
Vis hele sitatet...
Vel han jo bevist at han ikke er en lovlydig samfunnborger, og han viser stadig dårlig dømmekraft. Da må en se påstanden i lys av hans handlinger, han omgåes narkomane og har beviselig brukt narkotika. Om snuten ikke hadde reagert ville det fort blitt tjenesteforsømmelse.

Hvis han noen gang hadde fått for seg å true noen, så er det ingenting som kan stoppe han, det er ikke verre en at han bare kjøper en ny. Noe han uansett gjør fordi han liker å ha softgunkrig.
Og politiet forsetter å ta de, han fortsetter å protestere, han har fortsatt aldri truet noen, og kommer heller aldri til å gjøre det.
Vis hele sitatet...
Han alt fått beslaglagt alt og likevel så skal han kjøpe ny, alt det snakket om at han kan skille mellom rett og galt det virker jo som rent preik.

Det jeg prøver å si er at det er dårlig dømmekraft av politiet å terge noen som er 100% fredfull og uskyldig, det skaper bare irritasjonsmomenter hos kameraten min som ALDRI kommer til å finne seg i bullshit.
Vis hele sitatet...
Jaja om du fortsatt tror at politiet reagerte som de gjorde for å terge kameraten din så sier det egentlig ganske mye om din egen vurderingsevne også.

Dere får ha en best mulig modningsprosess både du og kameraten din. 5-10 år fram i tid så tenker jeg dere begge ser ganske annerledes på denne saken, om dere ikke er så dumme at dere roter dere bort i fall mulig faenskap før den tid i ren aggresjon da. Noen ganger er faktisk helt greit å bare stoppe helt opp og tenke nøye gjennom en sak fra flere sider, forsøke å se for seg hvorfor motparten reagerte som de gjorde også forsøke å lære av det hele, til tross for at det koker i hodet samtidig.

Jeg skjønner at han er forbannet og sint, men det at han føler seg tråkket på betyr jo ikke at han hadde rett og at snuten hadde feil. Det sinnet han kjenner er jo bare hans følelser som kommer til overflaten. Det handler ikke om å "aldri gi seg", eller å "være pingle". Forsøk å tenk gjennom saken noen ganger i løpet av helgen.
Trådstarter
Sitat av Rosander Vis innlegg
Men han er jo ikke uskyldig, han har jo vist at han er tilbøyelig til å bryte loven.

"Han er i stand til å dømme mellom rett, galt"
Nei.

"Hvordan kan du kalle det dårlig dømmekraft å ikke være en underdanig liten pingle, som gjør alt han bli fortalt, bare fordi han er redd for å bli straffet?"
Fordi det er ulovlig å selge narkotika og å bære luftpistol på offentlig sted og når du først er lovbryter på disse områdene så vil det slå tilbake på deg i form av beslaglegging av kniver og våpenkopier.

Jeg håper ikke du er den som skal forsvare kompisen din for argumentasjonen din får meg bare til å bli mer sikker på at det er godt kompisen din er uten våpen. Spesielt når det fremstår som tøft og modig å motsette seg loven bare for å ikke være pingle.

Du sier også rett ut at dersom det oppstår en situasjon så er kompisen din villig til å bryte loven ("Hvis han noen gang hadde fått for seg å true noen, så er det ingenting som kan stoppe han") og dermed er det på vegne av alle oss andre en god idé å gjøre beslagene.

Og at det er litt kult å se at dere er så dominante alfahanner som ikke lar seg prikke på nesen av noen men sitter å syter på nettet med en gang det blir konsekvenser av handlinger.
Det er litt patetisk synes jeg.
Vis hele sitatet...
Jeg har aldri sakt han er uskyldig i å bryte loven. Men å være tilbøyelig til å bryte loven betyr ikke automatisk at man er et råttent, hensynsløst og voldelig menneske.

Jeg sier han er uskyldig i å skade noen. Eller i å skremme noen. Eller i å rane noen.

Når jeg sier han er i stand til å dømme mellom rett og galt, så tenker jeg godt og ondt. Ikke rett og galt etter hva loven sier.

Jeg gjentar meg selv. Han har aldri truet noen, og kommer heller aldri til å gjøre det. Så om du synes det er bra at han er uten "våpen"/et lekevåpen så får det vere din mening.

Han ønsker kun å eie softgun for å ha det morro, og potensielt også å stå med litt mere erfaring i en situasjon hvor han eventuelt måtte forsvare seg selv eller de han er glad i. Jeg mener det er teit at de tar fra han retten til å føle seg trygg, og kompetant med et skytevåpen.

Og det at han ikke stoler på politiet er ikke så veldig rart når han tidligere er blitt mishandlet av de. Og da mener jeg at de vrei om fingrene hans, etter at de hadde satt han i håndjern, bare for å vise hvem som er sjef.

En annen kamerat av oss har blitt banket opp av politiet etter han er blitt satt i gjerne.

Jeg sier ikke at det ikke finnes bra politifolk også.

Men den dag i dag oppfører de seg som en fucking mafia.

Det er mye dere lovlydige samfunnsborgere ikke ser og hører. Men jeg regner med du i det minste har fått med deg hvem Eirik Jensen er.

Detter er bare toppen av isberget. Man skal ikke se bort ifra at han bare var en såkalt "escape goat"

Sannheten er at politiet samarbeider med den store fisken for å spise opp den lille fisken.

Jeg har aldri hevdet at vi bryter loven fordi det er modig eller tøft. Vi bryter loven fordi loven på mange steder er teit og urimelig. Og det er rett og slett pinglete å ikke gjøre det du selv mener er rett i frykt for å bli straffet. I tillegg til at de som lager den og håndhever den gir blanke f... i den selv. Det har vist seg gang på gang og det er bare å finne frem nyhetsartiklene.

Legg merke til at jeg sa HVIS han hadde fått for seg å true noen, men det kommer ikke til å skje. Og dette er i tillegg mine ord og ikke han sine. Poenget er at det er teit å gjøre han fattigere og destruere et helt fint produkt. For HVIS han skulle truet noen, så er det ingenting som stopper han fra å kjøpe en ny. Og da har det INGENTING for seg at politiet fratar han det. Annet enn at de kan "destrueres det" som egentlig betyr å selge det og tjene penger. Tro meg, politiet er korrupt.

I rettsaken til enannen kamerat ble han dømt for besittelse av 200g hasj. Politiet konfiskert 400g.
Så hvor er de siste 200 er spørsmålet? De var aldri dokumentert. Og dette er langt ifra det eneste eksempelet.

Og hahahaha.
Til dette alfahann pisspreiket ditt. Dette skjedde for over to år siden, så det at vi klager med en gang er bare piss.

Jeg skriver dette nå fordi de nylig var hjemme hos han og tok harpunen hans, og en avrundet pyntekatana på 20 cm som hadde bøyd seg hvis den ble forsøkt brukt som våpen.

Han lå og sov når de klatret inn vinduet hans med stige. Han ble åpenbart irritert. Og etter at han var i håndjern begynte de igjen, for andre gang å vri om fingrene hans til den grad at den ene ble forstuet. Totalt uprovosert. Og uansett om det hadde vert provosert er ikke dette en måte politiet skal oppføre seg på.

De nektet han i tillegg å gå på do, og nektet han å ta på seg buksa før de gikk ut på gårdsplassen å viste han til alle naboene hans.

Han sa gjentatte ganger "Kan jeg versåsnill å ta på meg buksene mine"

Dette er direkte mishandling uansett hva du mener om det eller tror om hvor mye han fortjente det. Han fortjente det virkelig ikke.

Så igjen. Dette alfahann pisspreiket ditt må du lenger ut på landet med.

Dette handler om menneskerettigheter.

Sitat av Tilbaketrukket. Vis innlegg
Sinna, TS.

Kanskje det er du som er ''kompisen''?
Vis hele sitatet...
Nei, faktisk ikke. Men nå har denne mishandlingen av kameraten min gått så langt at jeg selv er veldig irritert på politiet.

Det kalles medfølelse. En følelse jeg føler de fleste ikke vet hvordan føles.
Sist endret av Lars99; 10. november 2018 kl. 11:32. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
retten til å føle seg trygg og kompetent med et skytevåpen?? hahhaha

En softgun er og blir en softgun, og vil aldri kunne skade noen annet enn ved et direkte treff i øyet!

Den er dog egnet til å spre frykt, skremme folk.
"din kompis" må derfor forholde seg til de samme reglene med leketøyet sitt som jeg må med lovlig registrerte 9mm, altså skal ikke bæres på kroppen.

Hadde jeg blitt tatt med 9mm på innerlomma, tror du jeg hadde fått beholde så mye som en eneste skarp patron?!
Sitat av Lars99 Vis innlegg
Han ønsker kun å eie softgun for å ha det morro, og potensielt også å stå med litt mere erfaring i en situasjon hvor han eventuelt måtte forsvare seg selv eller de han er glad i. Jeg mener det er teit at de tar fra han retten til å føle seg trygg, og kompetant med et skytevåpen.

Og det at han ikke stoler på politiet er ikke så veldig rart når han tidligere er blitt mishandlet av de. Og da mener jeg at de vrei om fingrene hans, etter at de hadde satt han i håndjern, bare for å vise hvem som er sjef.

En annen kamerat av oss har blitt banket opp av politiet etter han er blitt satt i gjerne.

Jeg sier ikke at det ikke finnes bra politifolk også.

Men den dag i dag oppfører de seg som en fucking mafia.

Det er mye dere lovlydige samfunnsborgere ikke ser og hører. Men jeg regner med du i det minste har fått med deg hvem Eirik Jensen er.

Detter er bare toppen av isberget. Man skal ikke se bort ifra at han bare var en såkalt "escape goat"

Sannheten er at politiet samarbeider med den store fisken for å spise opp den lille fisken.

Jeg har aldri hevdet at vi bryter loven fordi det er modig eller tøft. Vi bryter loven fordi loven på mange steder er teit og urimelig. Og det er rett og slett pinglete å ikke gjøre det du selv mener er rett i frykt for å bli straffet. I tillegg til at de som lager den og håndhever den gir blanke f... i den selv. Det har vist seg gang på gang og det er bare å finne frem nyhetsartiklene.

Legg merke til at jeg sa HVIS han hadde fått for seg å true noen, men det kommer ikke til å skje. Og dette er i tillegg mine ord og ikke han sine. Poenget er at det er teit å gjøre han fattigere og destruere et helt fint produkt. For HVIS han skulle truet noen, så er det ingenting som stopper han fra å kjøpe en ny. Og da har det INGENTING for seg at politiet fratar han det. Annet enn at de kan "destrueres det" som egentlig betyr å selge det og tjene penger. Tro meg, politiet er korrupt.

I rettsaken til enannen kamerat ble han dømt for besittelse av 200g hasj. Politiet konfiskert 400g.
Så hvor er de siste 200 er spørsmålet? De var aldri dokumentert. Og dette er langt ifra det eneste eksempelet.

Og hahahaha.
Til dette alfahann pisspreiket ditt. Dette skjedde for over to år siden, så det at vi klager med en gang er bare piss.

Jeg skriver dette nå fordi de nylig var hjemme hos han og tok harpunen hans, og en avrundet pyntekatana på 20 cm som hadde bøyd seg hvis den ble forsøkt brukt som våpen.

Han lå og sov når de klatret inn vinduet hans med stige. Han ble åpenbart irritert. Og etter at han var i håndjern begynte de igjen, for andre gang å vri om fingrene hans til den grad at den ene ble forstuet. Totalt uprovosert. Og uansett om det hadde vert provosert er ikke dette en måte politiet skal oppføre seg på.

De nektet han i tillegg å gå på do, og nektet han å ta på seg buksa før de gikk ut på gårdsplassen å viste han til alle naboene hans.

Han sa gjentatte ganger "Kan jeg versåsnill å ta på meg buksene mine"

Dette er direkte mishandling uansett hva du mener om det eller tror om hvor mye han fortjente det. Han fortjente det virkelig ikke.

Så igjen. Dette alfahann pisspreiket ditt må du lenger ut på landet med.

Dette handler om menneskerettigheter.



Nei, faktisk ikke. Men nå har denne mishandlingen av kameraten min gått så langt at jeg selv er veldig irritert på politiet.

Det kalles medfølelse. En følelse jeg føler de fleste ikke vet hvordan føles.
Vis hele sitatet...

Du må slutte å tro at verden er som på film eller i tv-serier. Nei snuten har ikke solgt softguns på det svarte markedet. De har neppe bøffa 200g hasj heller.

Om vanlige folk ønsker å lære seg våpenbruk enten det nå skyldes jakt, eller at de liker å skyte eller ønsker å konkurrere så er jo den vanlige måten å gjøre ting på å bli medlem av et skytterlag, en pistolklubb eller kanskje starte med miniatyrskyting. Ikke "trene i skogen på imaginære fiender med softgun".

Helt ærlig så tenker jeg når jeg leser denne tråden at folk som deg og kameraten din det er slike folk som absolutt ikke bør ha omgang eller tilgang på våpen av noe slag. For det virker som dere har laget dere et alternativt verdensbilde der dere tror dere er frihetskjempere som står opp mot overmakten og dere tror at snutens jobb er å herje med "fritenkere" som det virker som dere tror at dere er.

Jeg er heller veldig begeistret for snuten og endel av metodene de bruker, men jeg klarer å se både at vi faktisk trenger dem og at selv om enkelte av dem har strekt reglene så betyr ikke det at all snut suger.

Om dere fortsetter i dette sporet så tror jeg dere kommer til å ende på samfunnets utside. Som to bitre gamle menn med et enormt hat mot samfunnet og alt som representerer det offentlige eller overmakten. Og til sist så kommer dere helt sikkert til å gjøre noe som dere må angre på til evig tid.

Kameraten din mistet alle lekene. Aksepter og move on. Kjøper han mer av samme sort så vil han miste det også. Finn dere andre hobbyer og lev livet fremfor å surre rundt i skogen med softguns å tro at dere trener på å bekjempe kriminalitet eller slik at dere "kan slå tilbake mot overmakten".

I din alder så burde fokus være på skrev, gode fester, henge med venner og ha kult. Ikke sitte foran pc og bygge opp et hat mot samfunnet fordi du nå innser at kameraten din ikke får erstatning.

Forsøk å bli voksen og heng fast i en fantasiverden der dere ser på dere selv som superhelter. Om du ønsker å endre verden så start med deg selv. Gjør politiet en dårlig jobb? Bli politi og stig i gradene slik at du kan endre systemet fra innsiden. Eller bli politiker eller justisminister eller whatever som gjør at du får makt til endre systemet.

Den veien du er på nå går helt i en annen retning, bitterhet og hat er ikke løsningen.
Sist endret av random67489; 10. november 2018 kl. 12:06.
jeg mener vi trenger håndvåpen jeg da, men jeg mener at softguns er med på å gi folk et dårliger enn nødvendig inntrykk av våpen i samfunnet, og mener derfor at softguns bør forbys.

har sett mange "air-soft-krigere" som ikke klarer å sette 2 skudd i ei låvedør med en ekte 9mm, så kompetansen man "opparbeider" seg med softgun er verdt null,null den dagen man trenger å bruke et skarpt våpen!
Mener beskrivelsen av kompisen din tegner et bilde av en mentalt ustabil person. Regner med at det er en grunn til at han i det hele tatt er i politiets søkelys og at han aldri bør få eie våpen.
Sist endret av BAN; 10. november 2018 kl. 12:29.
Itt: folk som gir gode tips til shitkids som absolutt ikke vil ta til seg råd fra folk som har vært på samme sted så de kan fortsette å leve i den idiotiske og patetiske fantasiverdenen sin.

Lykke til, gutter
TS:

"Jeg har aldri hevdet at vi bryter loven fordi det er modig eller tøft. Vi bryter loven fordi loven på mange steder er teit og urimelig. Og det er rett og slett pinglete å ikke gjøre det du selv mener er rett i frykt for å bli straffet."

Så dere er ikke modige eller tøffe, men de som følger loven er pingler.
Hva er det motsatte av å være en pingle I dine øyne da?
Barsk

Gir man faen, bryter loven, er man skikkelig barsk.
Trådstarter
Allright.

Det siste innlegget jeg skrev her ble slettet.

Så her er en ny versjon av det. Pluss litt til.

Dere kan mene hva dere vil, men det betyr ikke at det dere mener eller tror er riktig.

Å putte ord inn i munnen på folk er høyst unødvendig. Men same shit.
Å si at det er pinglete å gi seg på noe man ikke er enig i. Er ikke det samme som å si "Vi er tøffe, modige, barske, macho alfahanner" Dette er deres ord, og jeg tar de som komplimenter selv om jeg vet at det var spydigheter. Det er ikke akkurat sånn tankegangen vår fungerer. Men når jeg tenker meg om, så passer disse titlene bra. Jeg synes ikke disse ordene er negativt ladet, til tross for hva veldig mange andre tenker i dette gradvis mer og mer feministiske samfunnet vi lever i.

Men helt ærlig, så hadde det ikke forbauset meg om det er sånn 60%-70% av politiet her til lands tenker. (hvertfall av de jeg har møtt)
Jeg har møtt noen bra tjenestemenn også, som har hjertet på riktig sted. Men resten er bare korupte svin som skriker til deg når du selv prater helt rolig. Og sier ting som "her er det jeg som bestemmer" og driver med generell annen maktmisbruk. Inkludert vold mot folk som allerede er i håndjern. (Dette skjer såklart ikke hver gang. Men bare én gang, er alt for mye. Og dette har skjedd flere ganger) Og til dere som lurer. Nei, jeg er ikke psykotisk, og dette er ikke vrangforestillinger.

Tankegangen vår handler mer om rettferdighet og frihet til å selv velge hva man gjør med sitt eget liv. Så sant det ikke går på tross av andre sin frihet, trygghet, eller velvære. Til tross for at dere tror at dette handler om å vere tøff. Så handler det om frihet, det handler om å stå for det en selv mener er riktig, det handler om å ikke bøye seg, selv om oddsen er i mot deg. Jeg regner med dette er idéer mange av dere også én gang kjempet for. Før dere bøyde dere. Eller "vokste opp" som dere liker å kalle det. Dette gjelder såklart ikke alle dere. Noen av dere var aldri rette til å begynne med. Kanskje når dere ble født. Men dere ble tidlig satt på plass og indoktorinert.

Finner du det jeg skriver provoserende? Bra. Da betyr det at det stemmer. Synes du det er patetisk? Bra. Alle har rett til å ha sin egen mening. Min mening er at mye av det dere skriver her er patetisk. Dere dra ord rett ut av løse lufta og lander på veldig banale konklusjoner om meg og kameratene mine. Men det har dere såklart også all rett til å gjøre. Kanskje det bare er jeg som er dårlig til å formulere meg.

Men jeg mener også det er noen gode og saklig råd her selv om jeg ikke har bedt om de. Ikke det at jeg ikke har tenkt tanken fra før av da. Jeg er faktisk mye mere reflektert enn det jeg kanskje gir inntrykk for her. Og jeg er f.eks godt klar over at det finnes mange gode tjenestemenn og damer der ute som faktisk er ute etter å hjelpe folk.

Og hvis du har fått inntrykk av at jeg tror at jobben til politiet er å trege oss. Så har du missforstått noe grundig. Selv om det finnes også de sadistiske jævlene som faktisk liker å gjøre mer enn å terge oss.

Og hvis dere nå virkelig bruker litt tid til å tenke dere om, så vil dere se at jeg har rett. Hvis dere nå bruker litt tid til å tenke på hva det er jeg skriver, istedefor å tenke på hva dere skal skrive tilbake og på hvor "umoden" jeg er. Så vil dere se at jeg faktisk har rett.

Og hvis dere av én eller annen grunn nå faktisk tenkte dere om. Og at dere faktisk endte opp på konklusjonen at. "Jo, han har rett, jeg bøyde meg, jeg gå opp". Så vil jeg kun si en ting til dere mine kjære brødre. Det er ALDRI for seint å snu. Selv om dere antakelig ikke vil. For jeg kjenner mennesker. Og mennesker pleier som regel alltid å velge den late, enkle, og trygge veien.

Og for å sette seg i mot den ekstremt vellorganiserte mafiaen og frihetsberøverene som går rundt med skuddsikre vester, radiosamband, klubber, pepperspray og store hunder. Så må man faktisk være tøff, macho og barsk, som dere så fint putter det. Og dét er såklart ikke noe alle liker å være. Særlig ikke når det er en tilsynelatende allerede tapt kamp. En kamp som kan ende med store personlige konsekvenser hvis den kjempes feil. Og jeg forventer rett og slett ikke at dette er en kamp de fleste er villige til å kjempe.

Og som noen lenger opp har skrevet, bli politi (noe som for dåde meg og han antakelig innen nå er utelukket) og bekjemp problemet fra innsiden. Vi har faktisk ett par folk på innsiden. Noe som i og for seg beviser at politiet kan ha allianser til folk som ikke har som interesse å håndheve loven. Men det finnes grenser på hva de kan gjøre i sin unge alder. De kan p.d.d bare observere.

Bli politiker.
Dette er også noe jeg sterkt vurderer. Men jeg er ikke sikker på at dette er det rette valget. Problemet ligger delvis i lovverket, men jeg mener det først og fremst ligger i sjela til så alt for mange mennesker der ute. Mennesker som selv har blitt mishandlet, og av den grunn har det mye lettere for å mishandle andre igjen. Problemet ligger også i den tankegangen at noen har fått for seg at de kan bestemme over andre hva som er en rett måte å leve på, og hva som er en gal måte å leve på, utover rimelighetens grenser. Og dette er hélt feil.

Og når det kommer til denne kompetanse med skytevåpen som jeg pratet om. Det jeg legger i kompetanse med skytevåpen er det å kunne bevege seg på en taktisk og effektiv måte, i forhold til miljøet, og ens lagkamerater. Jeg legger også i det å kunne lade om på en effektiv måte, og ja, til dette egner det seg faktisk bedre med softgun enn med skarpe våpen.
Jeg mener såklart også at man må øve seg på blink med skarpt våpen for å utvikle skuddkontroll og treffsikkerhet.

Hahaha. Når det kommer til dette svartemarkedet som så fint ble nevnt. Så påsto jeg aldri det var der det ble solgt. Hvis du ikke er klar over det, så kan jeg informere deg. Det finnes faktisk en auksjon hvor politiet auksjonerer bort verdisaker de har konfiskert.

Og til disse 200 grammene med hasj som forsvant.

Her er faktaene.

Jeg vét, like mye, som jeg vet at jeg sitter her å skriver, at kameraten min hadde 400g med hasj. Jeg så de med mine egne øyne. Jeg vet like godt, at han kun ble dømt for 200g hasj. Jeg så rettspapirene.

Så nøyaktig hva som har skjedd med de siste 200g er ikke så lett og si. Men jeg vet at 1+1=2 De forsvant bare ikke i løse lufta. Dette er det eneste tilfellet jeg personlig kan konfirmere. Men jeg har hørt utallige mange andre lignende historier med både større og mindre mengder. Og det er alltid en felles nevner. Når dette blir brakt opp i rettsaken av den tiltalte blir de aldri trodd. Fordi vi lever i et samfunn som tenker. Enten er du på den rette siden av loven og du kan ikke ljuge (på tross av hvor mange ganger dette er bevist feil), eller så er du på feil side av loven og alt du sier er oppspunnet tull fordi du enten er ute etter hevn, eller at du er i en eller annen form for evigvarende hasj-psykose eller deliriumstilstand og du lever i en fantasiverden.

Til alle dere som ikke innser at korrupsjon faktisk er et reélt problem, også i Norge. Våkne opp. Dra huet ut av ræva. Slutt å være så naive. Dére lever i en fantasiverden. Korrupsjon kommer alltid til å være der hvis vi bare vender det andre kinnet til. Og dette er totalt uakseptabelt. Vi må slutte å bare feie støvet under matta. Vi må slutte å trokke rundt grøten. Vi må rett og slett stupe direkte ned i den, hodet først. Jeg vet det ikke er lett å svømme i grøt, men vi må i alle fall gjøre det. Skåla er ikke evig dyp uansett. Og det har aldri vært en bedre tid enn nå for å gjøre nettop dette. Vi har Internett samt utallige andre ressurser og spennende teknologi. Sammen kan vi lage en ny og bédre fremtid og verden for barna våres å leve i. Men bare sammen. Og vi må bade i grøt for å gjøre dette.

Jeg vet det ikke er en lett ferd, og det er mange farer på veien. Men det er en ferd vi må legge ut på hvis vi virkelig vil bli kvitt all urettferdighet her i verden. Og jeg vet det er mulig.

Dere trenger ikke tro på et eneste ord av det jeg sier. Og dere kan godt synes jeg er patetisk. Jeg serverer dere kun sannheten. Dere velger selv hva dere gjør med den. Om det så er å totalt avfeie det og kalle det fantasi.

Og med det så avslutter jeg mine kjære brødre.

Ha en fortsatt god dag!
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Lars99 Vis innlegg
Og for å sette seg i mot den ekstremt vellorganiserte mafiaen og frihetsberøverene som går rundt med skuddsikre vester, radiosamband, klubber, pepperspray og store hunder. Så må man faktisk være tøff, macho og barsk, som dere så fint putter det. Og dét er såklart ikke noe alle liker å være. Særlig ikke når det er en tilsynelatende allerede tapt kamp. En kamp som kan ende med store personlige konsekvenser hvis den kjempes feil. Og jeg forventer rett og slett ikke at dette er en kamp de fleste er villige til å kjempe.
Vis hele sitatet...
Altså. LOL!

Nei, du vinner ikkje mot politiet ved å vere tøff, barsk og macho! Det du oppnår er tvert imot å gi politiet godt skyts (pun intended) når dei ber om utvida fullmakter til å bekjempe kriminalitet - og godt skyts (igjen; pun intended) når dei sleper deg inn i rettssalen for å få deg dømt for ein joint - og fjorten tilfeller av vold mot politiet.

At du trur det kan fungere seier mest om deg og di holdning til politiet. Eg har ikkje spesielt stor sympati med deg, for å sei det pent. Om politiet har gjort feil greier din oppførsel fullstendig å overskygge det.
Trådstarter
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Altså. LOL!

Nei, du vinner ikkje mot politiet ved å vere tøff, barsk og macho! Det du oppnår er tvert imot å gi politiet godt skyts (pun intended) når dei ber om utvida fullmakter til å bekjempe kriminalitet - og godt skyts (igjen; pun intended) når dei sleper deg inn i rettssalen for å få deg dømt for ein joint - og fjorten tilfeller av vold mot politiet.

At du trur det kan fungere seier mest om deg og di holdning til politiet. Eg har ikkje spesielt stor sympati med deg, for å sei det pent. Om politiet har gjort feil greier din oppførsel fullstendig å overskygge det.
Vis hele sitatet...
LOL

Jeg har ikke sagt noe om vold. Jeg har aldri, og kommer heller aldri til å bruke vold mot politiet eller noen andre for den sags skyld. Med mindre det er i selvforsvar.

At du definerer føff, barsk og macho som vold får være din sak.

Som jeg skrev i det forrige innlegget.

Det er høyst unødvendig å putte ord i kjeften på folk. Det er rett og slett bare patetisk for å si det på en snill måte.

Man må være føff, barsk og mach for å tåle så mye bank man får av politiet for å passivt sette seg i mot de. Man må være tøff, barsk og mach for å tåle så mye hat og bedømmelse man får slengt etter seg for å være uenig med "status quo". Man må være tøff, barsk og macho for å bli fengslet på noe så bullshit grunnlag som å selge litt plantemateriale. Man må våre tøff, barsk og mach for å tåle at politiet bryter seg inn hos deg mens du ligger å sover og banker deg fordi en drittunge anmeldte deg for noe du ikke hadde gjort, bare fordi han viste at politiet og rettsvesenet ikke kom til å tro deg, bare fordi følsene hans ble såret av det du sa fordi han vet det er sant.

Politiet har gjort store feil. Og du vet ingenting om min oppførsel.

Saken til kameraten min skal opp i retten. Han anmeldte politiet for vold. Hvis han taper skal han ta det til høyeste rett.

Det at du antar at vold er eneste måten å være tøff på sier mer om din holdning.

En kar sa lenger opp i tråden "Jeg tror dere kommer til å ende opp som bitre gamle menn"

Jeg mener du og dine poster her på forumet er et godt eksempel på at man kan være veldig bitter selv om man følger loven. I det minste svært overlegen og dømmende.

Igjenn, du vet ingen ting om min oppførsel. Du bare antar ting.

Du kan tro hva du vil men det forandrer ikke faktum kjære deg
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Lars99 Vis innlegg
At du definerer føff, barsk og macho som vold får være din sak.
Vis hele sitatet...
Det er neppe berre meg. Du bør revurdere språkbruken din om du føler det er eit problem at folk misforstår slikt. For det framstår ikkje som ei urimeleg tolkning.
Sitat av Lars99 Vis innlegg
Man må være føff, barsk og mach for å tåle så mye bank man får av politiet for å passivt sette seg i mot de.
Vis hele sitatet...
Men du oppnår fortsatt ingen ting ved å gjere det. Du gjer kanskje dagen til politiet litt surare, men du oppnår inga endring, og du oppnår ingen gevinst for din eigen del. Tvert imot.

Om du meiner lovverket er urimeleg er ikkje løysinga å bryte det generelt sett. Det finst kanaler som har større potensiale for å fungere.

Forøvrig er det litt morsomt at du bruker så mykje energi på personangrep mot meg og andre som er ueinige med deg.
Sitat av random67489 Vis innlegg
Du må slutte å tro at verden er som på film eller i tv-serier. Nei snuten har ikke solgt softguns på det svarte markedet. De har neppe bøffa 200g hasj heller.

Om vanlige folk ønsker å lære seg våpenbruk enten det nå skyldes jakt, eller at de liker å skyte eller ønsker å konkurrere så er jo den vanlige måten å gjøre ting på å bli medlem av et skytterlag, en pistolklubb eller kanskje starte med miniatyrskyting. Ikke "trene i skogen på imaginære fiender med softgun".

Helt ærlig så tenker jeg når jeg leser denne tråden at folk som deg og kameraten din det er slike folk som absolutt ikke bør ha omgang eller tilgang på våpen av noe slag. For det virker som dere har laget dere et alternativt verdensbilde der dere tror dere er frihetskjempere som står opp mot overmakten og dere tror at snutens jobb er å herje med "fritenkere" som det virker som dere tror at dere er.

Jeg er heller veldig begeistret for snuten og endel av metodene de bruker, men jeg klarer å se både at vi faktisk trenger dem og at selv om enkelte av dem har strekt reglene så betyr ikke det at all snut suger.

Om dere fortsetter i dette sporet så tror jeg dere kommer til å ende på samfunnets utside. Som to bitre gamle menn med et enormt hat mot samfunnet og alt som representerer det offentlige eller overmakten. Og til sist så kommer dere helt sikkert til å gjøre noe som dere må angre på til evig tid.

Kameraten din mistet alle lekene. Aksepter og move on. Kjøper han mer av samme sort så vil han miste det også. Finn dere andre hobbyer og lev livet fremfor å surre rundt i skogen med softguns å tro at dere trener på å bekjempe kriminalitet eller slik at dere "kan slå tilbake mot overmakten".

I din alder så burde fokus være på skrev, gode fester, henge med venner og ha kult. Ikke sitte foran pc og bygge opp et hat mot samfunnet fordi du nå innser at kameraten din ikke får erstatning.

Forsøk å bli voksen og heng fast i en fantasiverden der dere ser på dere selv som superhelter. Om du ønsker å endre verden så start med deg selv. Gjør politiet en dårlig jobb? Bli politi og stig i gradene slik at du kan endre systemet fra innsiden. Eller bli politiker eller justisminister eller whatever som gjør at du får makt til endre systemet.

Den veien du er på nå går helt i en annen retning, bitterhet og hat er ikke løsningen.
Vis hele sitatet...
Narkotikapolitikken i Norge bryter faktisk med menneskerettighetene og stammer fra en repressiv undertrykkende politikk. Les deg litt opp om ting før du forteller andre hva de "burde" og "skal" gjøre. Bare fordi du gjorde visse ting når du var ung, setter ikke det den moralske standarden for hvordan andre skal leve sitt liv. Å prøve å oppdra sitt barn til å leve akkurat slik man har levd selv er totalt feil. Samfunnet forandrer seg og forandring er noe som virkelig trengs om man tenker på alle unødvendige offer som skapes på grunn av en totalt mislykka og feilslått narkotikapolitikk.

https://www.dagbladet.no/kultur/nar-...budet/70409679
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av playboyboler89 Vis innlegg
Narkotikapolitikken i Norge bryter faktisk med menneskerettighetene og stammer fra en repressiv undertrykkende politikk.
Vis hele sitatet...
Eg er forsåvidt einig i at narkotikapolitikken til dels ikkje er formålsteneleg, men at den bryt med menneskerettane... kan du underbygge den påstanden? Meg bekjent har dei fleste vestlege land, inkludert så godt som alle medlemslanda i Europarådet, på eit eller anna tidspunkt hatt lovgjeving som er relativt tett opp til norsk lovgjeving på området - utan at eg har fått med meg at EMD har slått ned på det.
Trådstarter
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Det er neppe berre meg. Du bør revurdere språkbruken din om du føler det er eit problem at folk misforstår slikt. For det framstår ikkje som ei urimeleg tolkning.

Men du oppnår fortsatt ingen ting ved å gjere det. Du gjer kanskje dagen til politiet litt surare, men du oppnår inga endring, og du oppnår ingen gevinst for din eigen del. Tvert imot.

Om du meiner lovverket er urimeleg er ikkje løysinga å bryte det generelt sett. Det finst kanaler som har større potensiale for å fungere.

Forøvrig er det litt morsomt at du bruker så mykje energi på personangrep mot meg og andre som er ueinige med deg.
Vis hele sitatet...
Hadde jeg ville formidle at jeg skulle bruke vold mot politiet. Så hadde jeg skrevet noe så direkte som "Man må være føff, barsk og macho for å sloss med politiet/banke politiet"

Og jeg mener ikke at man oppnår endring ved å gjøre passiv motstand mot de. Forutenom å kanskje inspirere noen til å ikke bøye seg til hykleriet dem. Og jeg vet jeg ikke oppnår noen gevinst. Forutenom å beholde min egen ære. Noe de fleste den dag i dag forlengst har kastet ut av vinduet. Ære blir til og med sett ned på og sett på som umodent av mange. Men ikke jeg.

Og jeg er klar over at det ikke vil forandre loven ved å bryte den. Men det handler igjen om frihet og ære. Jeg er klar over disse andre kanalene. Og båten min ligger i de også.

Jeg har heller ikke gått til personangrep på hverken deg eller noen andre.

Jeg bare synes du virker bitter. Og som jeg sa. Ganske overlegen.

Jeg svarer kun med samme tone.

Men dette er kun min oppfatning.

Og den kan være like feil som mange sin oppfatning av meg.

Jeg har lagt merke til det at det er mye lettere og missforstå folk over text enn det er gjennom en vanlig samtale.

Ellers prøver jeg og holde tonen lett og munter

Sitat av vidarlo Vis innlegg
Eg er forsåvidt einig i at narkotikapolitikken til dels ikkje er formålsteneleg, men at den bryt med menneskerettane... kan du underbygge den påstanden? Meg bekjent har dei fleste vestlege land, inkludert så godt som alle medlemslanda i Europarådet, på eit eller anna tidspunkt hatt lovgjeving som er relativt tett opp til norsk lovgjeving på området - utan at eg har fått med meg at EMD har slått ned på det.
Vis hele sitatet...
Jeg kan underbygge det for han.

Først og fremst så er det faktisk ikke EMD som bestemmer menneskerettighetene. De bestemmer man selv. Som et menneske.

Det er veldig simpelt.

Du bestemmer selv hva du gjør med din egen kropp.

På samme måte det bryter med menneskerettighetene å voldta noen. D.v.s tvinge noen til å gjøre noe de ikke vil med egen kropp.

Så bryter det også med menneskerettighetene å prøve å tvinge noen til å ikke gjøre det de selv vil med egen kropp. F.eks å prøve å nekte de å røyke litt plantemateriale. Eller selge litt plantemateriale for den saks skyld til noen som selv velger å kjøpe det.

Med andre ord.

Tvang bryter med menneskerettighetene.
Sist endret av Lars99; 12. november 2018 kl. 15:52. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Lars99 Vis innlegg
Hadde jeg ville formidle at jeg skulle bruke vold mot politiet. Så hadde jeg skrevet noe så direkte som "Man må være føff, barsk og macho for å sloss med politiet/banke politiet"

Og jeg mener ikke at man oppnår endring ved å gjøre passiv motstand mot de. Forutenom å kanskje inspirere noen til å ikke bøye seg til hykleriet dem. Og jeg vet jeg ikke oppnår noen gevinst. Forutenom å beholde min egen ære. Noe de fleste den dag i dag forlengst har kastet ut av vinduet. Ære blir til og med sett ned på og sett på som umodent av mange. Men ikke jeg.

Og jeg er klar over at det ikke vil forandre loven ved å bryte den. Men det handler igjen om frihet og ære. Jeg er klar over disse andre kanalene. Og båten min ligger i de også.

Jeg har heller ikke gått til personangrep på hverken deg eller noen andre.

Jeg bare synes du virker bitter. Og som jeg sa. Ganske overlegen.

Jeg svarer kun med samme tone.

Men dette er kun min oppfatning.

Og den kan være like feil som mange sin oppfatning av meg.

Jeg har lagt merke til det at det er mye lettere og missforstå folk over text enn det er gjennom en vanlig samtale.

Ellers prøver jeg og holde tonen lett og munter
Vis hele sitatet...
Problemet er vel at ære defineres ulikt i forskjellige kulturer, for noen handler det om å være ett produktiv medlem av samfunnet man er en del av og å vise respekt for seg selv mens andre mener ære er å drepe kona om hun tråkker over streken. Men ære defineres også av de du deler samfunnet med (det motsatte av ære er skam), dermed vil slike handlinger du skisserer ikke være ærefulle i det samfunnet vi lever i siden skam (det motsatte av ære) ofte defineres av majoriteten i det samfunnet du lever i.

Din definisjon av ære er litt, tja jeg vet ikke helt hva slags ord jeg skal bruke men jeg velger umoden.
Ære handler ikke om å vinne (i ditt tilfelle: trasse) men å stå opp for seg selv/familie og verdier. Dette kan du fint gjøre uten å leke badboy mot politiet ved å følge de normer samfunnet rundt deg lever etter.

Føler du deg urettferdig behandlet så kan du gå til sak, vinner du ikke så er det ingen skam å godta dette.

I bunn og grunn så synes jeg du missbruker ordet ære for å legitimere en ellers barnslig oppførsel.
Sist endret av random105675; 12. november 2018 kl. 15:54.
Trådstarter
Sitat av Rosander Vis innlegg
Problemet er vel at ære defineres ulikt i forskjellige kulturer, for noen handler det om å være ett produktiv medlem av samfunnet man er en del av og å vise respekt for seg selv mens andre mener ære er å drepe kona om hun tråkker over streken. Men ære defineres også av de du deler samfunnet med (det motsatte av ære er skam), dermed vil slike handlinger du skisserer ikke være ærefulle i det samfunnet vi lever i siden skam (det motsatte av ære) ofte defineres av majoriteten i det samfunnet du lever i.

Din definisjon av ære er litt, tja jeg vet ikke helt hva slags ord jeg skal bruke men jeg velger umoden.
Ære handler ikke om å vinne (i ditt tilfelle: trasse) men å stå opp for seg selv/familie og verdier. Dette kan du fint gjøre uten å leke badboy mot politiet ved å følge de normer samfunnet rundt deg lever etter.

Føler du deg urettferdig behandlet så kan du gå til sak, vinner du ikke så er det ingen skam å godta dette.

I bunn og grunn så synes jeg du missbruker ordet ære for å legitimere en ellers barnslig oppførsel.
Vis hele sitatet...
Jeg ser det du sier. Men hvis du ikke har skjønt det så er ikke jeg på helt samme side av boka som de fleste i samfunnet vi lever i. Jeg er fult klar over at mine handlinger blir sett på som skammelig av veldig mange. Inkludert mine egne foreldre dessverre. Men man kan ikke leve livet etter det andre synes. Man må leve livet etter det en selv synes.

Og som du fint sier. Likt som jeg tidliger i diskusjonen har sagt. Ære handler om å stå opp for seg selv sine egne verdier, og å kjempe for det man står for. Det motsatte av å stå for seg selv, er å legge seg flat. Og nei. Ære handler ikke om å vinne. Det handler om å prøve å vinne. Samme hva utfallet måtte bli.

Jeg vet ikke hva du legger i ordet trasse. Men sånn jeg ser på det er. F.eks hvis moren din ber deg om å sitte et stille, men du som en liten drittunge begynner å løpe rundt bare for å få gleden av å gjøre noe du ikke får lov til. Da trasse du moren din. Med andre ord. Gjøre noe du ikke får lov til, bare fordi du ikke for lov. A.k.a leke badboy/barnslig oppførsel.

Men det er absolutt ikke det jeg gjør.

Jeg trasse kun disse lovene fordi jeg ikke er enig med dem. Og mener man selv har rett til å gjøre det man vil med egen kropp.

Jeg må nevne at jeg selv har sluttet å røyke hasj. (Bare en veldig sjelden gang). Men jeg kommer fortsatt til å være en forkjemper for det.

Og jeg kan også nevne. Jeg er helt enig. Det er ærefult å vise respekt for seg selv/stå for sine egne meninger. Og det er erefult å være en produktiv samfunnsborgere.

Haha. Det tar meg tilbake til barneskolen når folk spurte meg om hvorfor jeg gjore ditt eller datt. Og jeg svarte "fordi jeg er en god samfunnsborgere" haha. Jeg synes jeg hørtes få fancy ut Det ble etterhvert en greie at hver gang noen gjore en god gjerning. Så så vi "(input navn) er en god samfunnsborger" haha

Men uansett. Jeg synes å aktivt kjempe (uten vold) for frihet er ærefult. Og den dag jeg ser forandringer kan jeg si det er produktet mitt/vårt. Og jeg også kalle meg selv en produktiv samfunnsborger. Alt av produkter trenger ikke være fysiske vet du

Det er mange måter å se verden på. Og denne måten kommer jeg til å ta med meg til grava. Med mindre jeg knekker.

Jeg har reflektert mye på hva som er rett og galt her i verden. Og jeg har kommet frem til at frihet er rett. Og tvang og fangenskap/faenskap er galt.

Hahaha. Jeg må legge til. Jeg synes at det var veldig morsomt at du valgte å bruke ordet umoden til å beskrive min definisjon av ordet ære

Cudos for det. Haha.
Sist endret av Lars99; 12. november 2018 kl. 16:45.
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Eg er forsåvidt einig i at narkotikapolitikken til dels ikkje er formålsteneleg, men at den bryt med menneskerettane... kan du underbygge den påstanden? Meg bekjent har dei fleste vestlege land, inkludert så godt som alle medlemslanda i Europarådet, på eit eller anna tidspunkt hatt lovgjeving som er relativt tett opp til norsk lovgjeving på området - utan at eg har fått med meg at EMD har slått ned på det.
Vis hele sitatet...
Se vedlagt artikkel
"Jeg vet ikke hva du legger i ordet trasse. Men sånn jeg ser på det er. F.eks hvis moren din ber deg om å sitte et stille, men du som en liten drittunge begynner å løpe rundt bare for å få gleden av å gjøre noe du ikke får lov til. Da trasse du moren din. Med andre ord. Gjøre noe du ikke får lov til, bare fordi du ikke for lov. A.k.a leke badboy/barnslig oppførsel.

Men det er absolutt ikke det jeg gjør.

Jeg trasse kun disse lovene fordi jeg ikke er enig med dem. Og mener man selv har rett til å gjøre det man vil med egen kropp. "

Bytt ut moren men politiet så er det jo nettopp det du gjør, å trasse.
Og nei, ære handler ikke om å prøve å vinne uansett utfall, det er bare noe du gjemmer deg bak for å legitimere handlingene dine.
Dette forumet er svært godt representert med folk som har en heller avslappet holdning til lover og regler. Du blir ikke sett på som veldig spesiell her om du ikke er helt A4. Flertallet her har allikevell som leveregel at vi skal være grei mot andre. Særlig gjelder det om vi bryter regler da vi ikke vil ha negativ oppmerksomhet rettet mot oss.

Voks opp og begynn å bruke hodet litt. Sporet du og kompisen her dreier inn på er ikke sunt.
Sitat av playboyboler89 Vis innlegg
Se vedlagt artikkel
Vis hele sitatet...
Det at et av de landene i verden som mest narkotikatrafikk i Verden har en uttalelse om at canabis bryer menneskerettighetene, gjør ikke nødvendigvis til sannhet. Det betyr bare et høyesterett i Mexico tolker det sånn. Så vidt jeg vet har ikke de noen juridisk eller politisk makt over lovverket i Norge.
Bare skumlest da tråden ser ut som ut som noe fra en stimulant forum.

Ville bare si du må vær dum som faen for å gå med en softgun i lommen på offentlig sted når du er så gammel, ja jeg gjor det når jeg var liten(ble ikke tatt)

Men du eller kompisen din er vel typen til å HATE politiet når de gjør noe mot deg men ringer 112 med engang du/dere ser en gjeng med folk utenfor døren din som skal "snakke" med deg.


Er også relativt lite mafia virksomhet i Norge og politiet er ikke Mafia.

§ 231 første ledd
Straffen varierer fra betinget fengsel og bot til ubetinget fengsel
15g til ca 1kg hasj


Det er vesentlig stor straff forskjel på 200g og 400g.
Sist endret av Cloor; 12. november 2018 kl. 17:18.
Trådstarter
Sitat av Rosander Vis innlegg
"Jeg vet ikke hva du legger i ordet trasse. Men sånn jeg ser på det er. F.eks hvis moren din ber deg om å sitte et stille, men du som en liten drittunge begynner å løpe rundt bare for å få gleden av å gjøre noe du ikke får lov til. Da trasse du moren din. Med andre ord. Gjøre noe du ikke får lov til, bare fordi du ikke for lov. A.k.a leke badboy/barnslig oppførsel.

Men det er absolutt ikke det jeg gjør.

Jeg trasse kun disse lovene fordi jeg ikke er enig med dem. Og mener man selv har rett til å gjøre det man vil med egen kropp. "

Bytt ut moren men politiet så er det jo nettopp det du gjør, å trasse.
Og nei, ære handler ikke om å prøve å vinne uansett utfall, det er bare noe du gjemmer deg bak for å legitimere handlingene dine.
Vis hele sitatet...
Ja, jeg trasser det de sier. Men ikke før å være tøff eller badboy som du sier.

Hvis du mener det er derfor tar grundig feil her. Men du kan mene hva du vil.
Du kan umulig vite handlingsgrunnlaget mitt noe bedre enn meg selv. Og å påstå at du gjør det er det jeg liker å definere som umodent.
Jeg har forklart deg hvorfor jeg gjør det jeg gjør. Og nå virker det nesten bare som om du prøver å provosere frem en reaksjon.

Men uansett. Dette med æresdrap.

Fint at du nevnte det.

Det at det er normen i noen samfunn beviser at normen også kan være grundig feil.

Hvis æresdrap hadde vært norme i Norge. Mener du også da at jeg burde tilpasset meg normen? (retorikk må jeg påpeke)
Er du en Nasjonalist?
Trådstarter
Sitat av BAN Vis innlegg
Dette forumet er svært godt representert med folk som har en heller avslappet holdning til lover og regler. Du blir ikke sett på som veldig spesiell her om du ikke er helt A4. Flertallet her har allikevell som leveregel at vi skal være grei mot andre. Særlig gjelder det om vi bryter regler da vi ikke vil ha negativ oppmerksomhet rettet mot oss.

Voks opp og begynn å bruke hodet litt. Sporet du og kompisen her dreier inn på er ikke sunt.
Vis hele sitatet...
Vi er begge veldig greie og jeg skjønner ikke hvordan du har fått for deg at vi ikke er det. Leser du ikke det jeg skriver?
Jeg kan tilføye at jeg till og med kan ha en tendens til å være dumsnill. Det er politiet som ikke er greie. Og det er det som er hele poenget mitt.

Siden når er politikk et usunt spor?

Jeg vet det ikke er det du sikter til. Men det er det sporet vi sikter til.

Jeg mener det sporet folk flest er på ikke er sundt.
Se på statestikken. Tallene for depresjon er skyhøye. Voldtekt, rusmissbruk, og selvmord herjer fritt i hele verden å går stadig opp.

Sorry folkens, men jeg kan bare ikke si meg enig i at den måten folk flest lever livet sitt på er en sunn måte.

Forandringer må til. Frihet må til.

Ekte frihet.

Sitat av Cloor Vis innlegg
Er du en Nasjonalist?
Vis hele sitatet...
Ikke akkurat.

Mere en humanist. Eller uortodoks hippy.

Hvorfor lurer du?

Er du?
Sist endret av Lars99; 12. november 2018 kl. 17:44. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Skjerp deg kraftig ts er mitt råd. Om du fortsetter å leve i din fantasiverden så kommer du helt sikkert til å ende i nyhetene før eller siden. En sak om en våpenfiksert mann som følte han ikke passet inn i samfunnet og som en dag bestemte seg for hevn. Seriøst.
Sitat av Lars99 Vis innlegg


Se på statestikken. Tallene for depresjon er skyhøye. Voldtekt, rusmissbruk, og selvmord herjer fritt i hele verden å går stadig opp.
Forandringer må til. Frihet må til.

Ekte frihet.




Er du?
Vis hele sitatet...
Du skriver jo som du både er påvirket og som en Nasjonalsosialist(nasist)

Statistikken for depresjon,rusmisbruk og selvmord har ingenting med politiet du kaller Mafia.

"Ekte" frihet vil ikke hjelpe til noe med det der.

Vil du ha "ekte" frihet må du flytte til skogs å fjerne kontakt fra det meste.
Trådstarter
Sitat av random67489 Vis innlegg
Skjerp deg kraftig ts er mitt råd. Om du fortsetter å leve i din fantasiverden så kommer du helt sikkert til å ende i nyhetene før eller siden. En sak om en våpenfiksert mann som følte han ikke passet inn i samfunnet og som en dag bestemte seg for hevn. Seriøst.
Vis hele sitatet...
Dette kan du ikke seriøst mene.

Ærlig talt.

Skjerp deg selv.
Sitat av Lars99 Vis innlegg
Vi er begge veldig greie og jeg skjønner ikke hvordan du har fått for deg at vi ikke er det. Leser du ikke det jeg skriver?
Jeg kan tilføye at jeg till og med kan ha en tendens til å være dumsnill. Det er politiet som ikke er greie. Og det er det som er hele poenget mitt.

Siden når er politikk et usunt spor?

Jeg vet det ikke er det du sikter til. Men det er det sporet vi sikter til.
Vis hele sitatet...
Se på randoms tråd. Her lyser det i alle varsellamper.
Trådstarter
Sitat av Cloor Vis innlegg
Du skriver jo som du både er påvirket og som en Nasjonalsosialist(nasist)

Statistikken for depresjon,rusmisbruk og selvmord har ingenting med politiet du kaller Mafia.

"Ekte" frihet vil ikke hjelpe til noe med det der.

Vil du ha "ekte" frihet må du flytte til skogs å fjerne kontakt fra det meste.
Vis hele sitatet...
Jeg skal møte kameraten min nå. Han er Somaler.

Hva er det jeg har skrevet som har fått meg til å høres ut som en Nazist? Nå er jeg veldig spent her.

Nei, det er ikke den eneste måten å oppnå ekte frihet på. Bare fordi vi ikke har greid det før. Betyr ikke at vi ikke kan greie det i fremtiden.

Sitat av BAN Vis innlegg
Se på randoms tråd. Her lyser det i alle varsellamper.
Vis hele sitatet...
.

Jeg skal gjøre det når jeg kommer hjem.
Sist endret av Lars99; 12. november 2018 kl. 18:02. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Lars99 Vis innlegg
Jeg skal møte kameraten min nå. Han er Somaler.

Hva er det jeg har skrevet som har fått meg til å høres ut som en Nazist? Nå er jeg veldig spent her.

Nei, det er ikke den eneste måten å oppnå ekte frihet på. Bare fordi vi ikke har greid det før. Betyr ikke at vi ikke kan greie det i fremtiden.

.

Jeg skal gjøre det når jeg kommer hjem.
Vis hele sitatet...
Du prøver jo selv å provosere noe fram i denne tråden med å skrive han er Somaler.

Selv om ingen bryr seg.

Hva som får deg til å høre ut som en påvirket nazist? Mesteparten av meningene dine er relativt like til en kompis jeg har i frihetskamp greia og det er jo et non fucking stop med han og.


ser ikke helt for meg hvordan du tror vi vil oppnå denne ekte friheten i framtiden da alle i denne,nye og gamle generasjonen er opptat av tv/data/mobil/radio
Datt av stolen litt når du kalte Eirik Jensen en "Escape Goat".
Selv om du hater politiet aldri så mye og de er spydige og ubehagelige så er det lureste å la de sjefe og ikke krangle med de. Det kommer ikke noe godt av å holde en personlig protest og være utrivelig mens de kødder rundt med deg. Du kan ikke vinne, de er makta og du tjener best på å være dørmatte i en liten periode.

De vurderer hvordan du oppfører deg, ikke bare utsagn og hva de faktisk finner. Hvis du klarer å legge det sårede egoet ditt til side og tenke klart så kan det være forskjell på at de drar derifra, eller at de drar derfra med deg i håndjern. Snakker av personlig avføring.. ehm erfaring.
bytt ut "du" med "kompisen min" hvis det passer bedre

kompisen din*
Sist endret av Bothrops; 12. november 2018 kl. 18:36. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Sinken Vis innlegg
Det at et av de landene i verden som mest narkotikatrafikk i Verden har en uttalelse om at canabis bryer menneskerettighetene, gjør ikke nødvendigvis til sannhet. Det betyr bare et høyesterett i Mexico tolker det sånn. Så vidt jeg vet har ikke de noen juridisk eller politisk makt over lovverket i Norge.
Vis hele sitatet...
"Når noen fordømmer homofile eller kvinner som tar abort i dag, blir folk flest forbanna. Vi tolererer ikke slik intoleranse. I framtida tror jeg man kommer til å se på de som vil kriminalisere brukerne av rusmidler på samme måte: Man vil holde slike holdninger ansvarlige for all den unødvendige lidelse og død som vi har sett under forbudspolitikken."
Litt fram i tid historisk sett vil denne forbudspolitikken som nå blir ført sett på som katastrofal, det burde du og de fleste forstått by now. Blant annet 10 stater i USA er det fullt legalt, Urugay, Canada og det blir bare flere som følger etter. Det vi nå opplever vil bli sett på som et av de største politiske feilgrepene i vår tid. Spørsmålet er bare tid skal Norge og flere følge etter og tid skal politikerne tørre å gå ut i media og si at de har feilvurdert og ødelagt millionvis av mennskeliv, at politikken de har stått for å informasjonen de har gitt ut de siste 40 årene+ angående temaet har vært helt feil og kunne blitt løst MYE mer økonomisk om vi skal tenke sum nytte for samfunnet.
playboyboler89: Det er helt irrelevant. Du påstår at lov rundt cannabis bryter menneskerettigheter. Jeg sier at det er få ting i artikkelen din som påpeker det. Hva som skjer i fremtiden angående rusmidler spiller ingen rolle når det kommer til hva som bryter menneskerettigheter eller ei den dag i dag.
Sitat av Lars99 Vis innlegg
Dette kan du ikke seriøst mene.

Ærlig talt.

Skjerp deg selv.
Vis hele sitatet...

Jo vet du det mener jeg helt seriøst. Basert på det du skriver i tråden så fremstår du som en våpenfanatiker, med nazistiske trekk som har ekstremt store tanker om egen fortreffelighet. Kort sagt, i mine øyne virker det som du er er en tidsinnstilt bombe som kan gå av når som helst om du føler deg krenket. De som ender opp som ytterliggående fanatikere de startet jo ikke som 100% ekstremister, det startet nok men en ulming som jeg føler er igang hos deg allerede.

Folk med fanatiske meninger uansett side er slik jeg ser det langt mer i faresonen for å virkelig tilte fullstendig en folk som er mindre bombastisk og ekstreme. Noe som jeg synes er ennå mer rødt flagg for deg er at du virker å leve i et litt vridd verdensbilde, og det virker å sitte dypt forankret hos deg.

Vi har hatt våpengærninger som har begått drap før. De hadde gjerne mer ekstremt syn på ting. Eller en tanke om at det var dem mot det etablerte og at snuten var ute etter dem. Kanskje dere burde stumpe hasjen for en periode å "få litt gjennomtrekk i toppen" slik at dere får luftet ut all paranoia og forvridde verdensbilder?

Jeg finner det du sier her i tråden å være uten rot i virkeligheten, og jeg tenker at du faktisk trenger hjelp. Og den hjelpen trenger du nå før du roter deg bort i ting du aldri kan gjøre om på.