Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 2486
Jeg datet tidligere ei dame som har bodd i Norge ni måneder, hun er opprinnelig fra et annet land i EU. Vi hadde regelmessig sex der jeg hoppet av i svingen. På grunn av forsinket mensen tok hun på mitt intiativ en graviditetstest som var negativ, under dette tidspunket hadde den en sikkerhet på 80 prosent. Noen dager etterpå fikk hun mensen, vi hadde ikke sex i etterkant. Kort tid etter dumpet hun meg til fordel for eksen, vi har ikke hatt kontakt siden.

For noen dager siden fikk jeg vite fra en felles beskjent at hun er gravid med den nye kjæresten. Hun skrev uoppfordret til vennen at det selvfølgelig var kjæresten hennes som var barnefaren, hun har nok tenkt at det er lett for andre å tro at jeg kan være barnefaren. Eksen hennes vet med stor sannsynlighet ikke noe om meg. Det som er kinkig her er at hun er ni uker på vei. Det er en uke etter sist gang jeg hadde sex med henne og en uke før hun kunne ha anledning til å ha sex med den nye kjæresten. De møttes i et annet land, så jeg er helt sikker på at hun ikke kunne ha sex med han tidligere. Jeg vet også at hun oppdaget at hun var gravid før det hadde gått fire uker, noe som er ganske rart siden hun alltid hadde forsinket mensen og aldri stresset med å ta graviditetstester.

Hvis informasjonen hun ga til meg om graviditetstesten og mensen er sann er sjansen for at jeg barnefaren liten. Jeg har aldri hatt lyst på barn og jeg har heller ingen interesse av å ha en relasjon til henne livet ut pga et barn. I begynnelsen tenke jeg å la det passere, la den nye kjæresten hennes ta ansvaret uansett hvem som var barnefaren. Problemet er at hun jobber mye for lite penger og nå må hun la utdannelsen vente. Kjæresten har ikke hatt jobb på flere år, har ingen utdannelse, har ikke lyst på barnet og vurderer å flytte til et annet land.

Sjansen er liten, men det er fortsatt en sjanse. Jeg ønsker ikke å leve med usikkerheten om at jeg kanskje kan være faren til et barn som jeg ikke har kontakt med. Spesielt ikke når jeg vet at barnet kan ende opp med å vokse opp i et turbulent hjem med få resurser. Jeg har selv vokst opp under slike kår, noe som har merket meg for livet. Hvis en farskapstest hadde vist at barnet var mitt ville jeg selvfølgelig bidratt med omsorg, kjærlighet og økonomisk støtte.

Jeg er enda ikke sikker på om jeg skal ta kontakt med henne. Hvis det blir gjort er planen å kontakte henne når graviditeten er offisiell og spørre etter en DNA-test av barnet for å avkrefte at jeg er barnefaren. Det kan selvfølgelig bli gjort uten at kjæresten får vite noe slik at relasjonen mellom de to ikke blir ødelagt. Mine spørsmål angående saken er følgende.

1) Kan jeg kreve en farskapstest mot hennes vilje hvis hun føder i Norge eller i hjemlandet som er i EU?

3) Hvis barnet er mitt, kan jeg kreve at hun blir boende i Norge?

3) Hvis kjæresten hennes aksepterer farskapet når barnet er født, kan hun endre det i etterkant og kreve penger fra meg?
Sist endret av Cabby; 29. august 2018 kl. 23:27.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Hvis hun tok graviditetstest og fikk mensen og dere hadde heller ikke sex i etterkant så er det vell ekstremt liten sannsynlighet for at du er faren?
Sitat av Quakecry Vis innlegg
Hvis hun tok graviditetstest og fikk mensen og dere hadde heller ikke sex i etterkant så er det vell ekstremt liten sannsynlighet for at du er faren?
Vis hele sitatet...
Sitat av Cabby
Hvis informasjonen hun ga til meg om graviditetstesten og mensen er sann er sjansen for at jeg barnefaren liten
Vis hele sitatet...
Problemet er at mennesker har evnen til å lyve.
Sitat av Quakecry Vis innlegg
Hvis hun tok graviditetstest og fikk mensen og dere hadde heller ikke sex i etterkant så er det vell ekstremt liten sannsynlighet for at du er faren?
Vis hele sitatet...
Mja. Graviditetstest er flest må vel tas når kvinnen har eggløsning. Er vel mer at hvis du får positivt svar så er det helt sikkert. Enklere å få falsk negativ enn falsk positiv. Correct me if I'm wrong.
Her er det noen mannfolk som må lese seg opp litt ser jeg.

Er man gravid, har man ikke eggløsning. Testen bør tas tidligst ved første dag for forventet menstruasjon. Man KAN ta tidligere men da er testen mer usikker. Det er ekstremt sjelden man får falsk positiv, men ikke uvanlig å få falsk negativ, spesielt tidlig i svangerskapet.

Det er faktisk ikke helt uvanlig å ha blødninger som kan forveksles med menstruasjon under svangerskap. Faktisk hadde jeg ei venninne som hadde mndlige blødninger til hun var 6 mnd på vei.

Til TS. Det juridiske aner jeg ingenting om, men lykke til!
Sitat av 0bs Vis innlegg
Her er det noen mannfolk som må lese seg opp litt ser jeg.

Er man gravid, har man ikke eggløsning. Testen bør tas tidligst ved første dag for forventet menstruasjon. Man KAN ta tidligere men da er testen mer usikker. Det er ekstremt sjelden man får falsk positiv, men ikke uvanlig å få falsk negativ, spesielt tidlig i svangerskapet.

Det er faktisk ikke helt uvanlig å ha blødninger som kan forveksles med menstruasjon under svangerskap. Faktisk hadde jeg ei venninne som hadde mndlige blødninger til hun var 6 mnd på vei.

Til TS. Det juridiske aner jeg ingenting om, men lykke til!
Vis hele sitatet...
hhahaa. Her ser jeg at jeg har blanda litt ja. tror jeg får legge meg istedenfor å skrive i de sene nattetimer, det går jo tydligvis ikke bra.
Du kan spørre henne. Nekter hun så må enn ta det gjennom retten. I følge ung.No
Og du kan finne mer info her
https://www.farskap.no
Du må vel uansett vente til barnet er født med farskapstest, med mindre du skal styre med å betale mangfoldige tusen for å sende mors blod til utlandet for analyse (noe som vil kreve en ekstremt samarbeidsvillig exdame).

Det er nok også ekstremt usannsynlig at det er deg som er barnefaren gitt det du forteller er sant.
Vil si det er lite behov for en test før du får krav om barnebidrag eller evnt andre økonomiske krav. La det vente tror jeg er best.
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Vil si det er lite behov for en test før du får krav om barnebidrag eller evnt andre økonomiske krav. La det vente tror jeg er best.
Vis hele sitatet...
Vil si at det ikke er alle som ser verden gjennom de samme kyniske brillene som du gjør.

Noen kan se på farskap som en stor milepæl i livet m.m., ikke nødvendigvis 3- 5 kg. økonomisk uføre som blir født.
Sitat av Knask Vis innlegg
Vil si at det ikke er alle som ser verden gjennom de samme kyniske brillene som du gjør.

Noen kan se på farskap som en stor milepæl i livet m.m., ikke nødvendigvis 3- 5 kg. økonomisk uføre som blir født.
Vis hele sitatet...
Joa, ser du det på den måten er jeg enig. Har ikke barn selv, men det skjønner du vel.