Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 718
Hei, jeg har gått på idrettslinja og har mange idrettsfag som er 2´ere og 3´ere. De trekker ned snittet mitt veldig og det er dumt. Ser at ordinær snittet på en skole som kunne være interessant hadde 44.7 poeng, jeg gikk vell ut med 3.1, men med alderspoeng og studiepoeng har jeg omkring 41 poeng sist jeg regnet på det. Jeg bare lurte, kunne det vært slik at alle de idrettskarakterene mine ikke regnes med når jeg skal regne ut snittet mitt og at det kun er mine standard fag som de regner på? (norsk, matte, bla bla bla)
Du kan prøve å regne det ut her https://utdanning.no/karakterkalkulator/#/, men mener at alle fagene teller
Alle fagene regnes med når du skal regne ut snittet ditt. Idrettsfagene blir som programfag på vanlig studiespesialisering.