Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1509
Hei,

Noen som har erfaring med dette? Overhørte noen på toget som gjorde dette, men følte jeg ikke kunne spørre de om det.

Jeg skal pendle ca 12mnd fremover og er dritt lei buss for tog, forsinkelser, osv. Så ønsker en "rabatt" på dette drittopplegget til NSB.

Kan jeg fks. gå på resttorget, melde meg på en bachelor, betale semesteravgift og voila... jeg har studentbevis?

- Er det noen andre utgifter enn semesteravgift i forbindelse med å melde seg på en bachelor? Jeg husker ikke fra da jeg studerte, hadde fult studielån og fullførte, så tenkte ikke så mye over det. Eventuelle utgifter ved å "stryke"/droppe ut fra et bachelorstudie?

- Jeg søker åpenbart ikke om studielån.

- Jeg melder meg av etter første året.

- Komplikasjoner ihht tidligere utdanning?

- Noe annet?


Takker for alle svar.
Om du dropper ut fra offentlig skole så er eneste utgiften semesteravgift. Det du nevner er en vanlig scam.
Det funker veldig fint å gjøre som du sier. Kjenner flere som har gjort/gjør dette og de passerer kontroller osv. som alle andre.
Til buss så bestilte jeg meg ungdomskort til buss med fødselsdato 3 år tilbake så jeg tar drittbillig buss 2 år framover til og er langt åver aldersregelen
Det har følger for eventuelle videre studier ref §14. Hva "noe annet" angår, så er du med på å sløse offentlige penger og undergrave en av våre viktigste institusjoner - nemlig retten til gratis høyere utdannelse her til lands. Dette gjør du fordi du er misfornøyd med kollektivtilbudet og buss for tog. Dere som gjør det bør tenke dere godt om, dette er å spare småpenger og undergrave det viktigste vi har for sosial mobilitet.
der jeg bor tjener du nok inn på å gjøre det iallefall, om du bruker kollektivt hver dag. Du kan spare langt mer enn semesteravgiften koster på et halvår om du kjøper månedskort som student heller enn vanlig.
Sist endret av Madworld; 31. juli 2018 kl. 03:00. Grunn: bli forstått bedre