Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1745
Hei, ble kalt inn til Forsvaret 3 ganger tidligere. Men jeg sa jeg var i jobb og ikke kunne tjenestegjøre. Men nå har jeg blitt 29 og har nå lyst til å verve meg igjen. Tar de da inn folk som er blitt 29 år?

Alder kan jo være en fordel også med mer erfaring og er mer ferdigutviklet enn en 19 åring. Så det kan jo komme positivt til nytte også. Dessuten er ikke 29 år så ille mye egentlig heller.
Øvre aldersgrense for førstegangstjeneste er 28 år. Men unntak kan gjøres, så du må kontakte vernepliktsverket for å dette bekreftet.

kilde: https://forsvaret.no/karriere/krav/formelle-krav
Aztalon's Avatar
Trådstarter
Takk Jon. Fant ut av det selv. Men det kunne vært interessant å høre hva som blir sagt om å ha litt eldre soldater i f.eks førstegangstjeneste.
Hva slags utdanning har du?
Aztalon's Avatar
Trådstarter
Cnc operatør og IKT. Samt noe vaktmester. Så igrunn har jeg god erfaring.
Gi gass. Vis at du vil inn. Det er en erfaring du kommer til å sette pris på. Søk deg nord til en kampavdeling, typ panserbataljonen, 2.Bataljon, GSV eller special forces hvis du har det som trengs mellom øra
Aztalon's Avatar
Trådstarter
Mye forskjellig å velge på. Så der er nok åpenbart at jeg burde ta kontakt med Forsvaret å få til noe slags ordning der jeg eventuelt blir sendt ditt det egner seg best. Bare å krysse fingrene å be om å få en plass. Takk for svar.