Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1732
Skal få meg moped lappen om ikke så lenge, men har ingen anelse om hvilke sykkel jeg skal kjøpe. Tenker mest på en cross/enduro/supermoto, ettersom at jeg har tenkt å kjøre litt offroad. Skal nok trimme den så lurer på hvilke som er best når den er trimmet. Hva merke eller modell skal jeg kjøpe? Hvilke er kraftigst? Tusen takk for svar.

Ps: 50cc
Om jeg skulle valgt en hadde det fort blitt en Derbi Senda(en av de nyere modellene); eneste mopeden jeg har vært borti som har vært morsom å kjøre rundt med. Med en enkel effekt-potte gjør den glatt 110km/t.
Men anbefaler jo som alltid å faktisk prøve et par forskjellige og finne en du liker og ikke basere valget ditt på hva randoms på internett hyper opp
Sist endret av moret; 14. august 2017 kl. 11:00.
Bitter og sur.
Hydra's Avatar
Sitat av moret Vis innlegg
Om jeg skulle valgt en hadde det fort blitt en Derbi Senda(en av de nyere modellene); eneste mopeden jeg har vært borti som har vært morsom å kjøre rundt med. Med en enkel effekt-potte gjør den glatt 110km/t.
Vis hele sitatet...
Er enig i at en Derbi Senda er et godt valg, men jeg skal like å se at en moped på 50ccm "glatt" gjør 110km/t med bare en trimpotte! + At hvis han skal ha en av de nyere modellene (etter 09) får han en elektronisk turtallsperresperre som enten må byttes ut eller borres opp.

Andre mopeder kan være Yamaha DT, Motorhispania Furia/ Ryz

Prøv å gå med noe med en AM6 motor så gjør du et godt valg!
Den såg flott ut! Skal se litt mer på den. Takk
Er egentlig helt det samme hvilken av de sykkelene med am6 motor du går for, man kan se diverse kvalitets forskjeller tho. På Yamaha Dt'ene er det bra rammer og bremser, speedometeret er dog noe herk og El systemet er litt sensitivt for overlading. Furiaene har veldig lav kvalitet på det meste unntatt motoren, mens Gilera og Sendaene har bra rammer og resten ok. Du finner masse info om hvordan man trimmer de enkelte mopedene, er som nevnt over litt forskjellige måter de er plombert på. Men er veldig enkelt å trimme alle så de går 80km/h+ på flata, ved å ta plomba I potta og sette i ny større dyse.
Sitat av Hydra Vis innlegg
men jeg skal like å se at en moped på 50ccm "glatt" gjør 110km/t med bare en trimpotte! + At hvis han skal ha en av de nyere modellene (etter 09) får han en elektronisk turtallsperresperre som enten må byttes ut eller borres opp.
Vis hele sitatet...
Ikke vet jeg, prøvde broren min sin og den kjørte 110 uten stress og eneste jeg vet var gjort med den var potte. Though, skal reservere meg fra 100% sikkerhet, kan jo være noe annet finurlig han fant på.
Cross i rimelig-segmentet: Rieju RR. Har hatt 2 selv, veldig fornøyd. Litt enklere design (mer klumpete) men gode å sitte på.
Design: Yamaha DT.
Derbi motorer skal etter ryktet tåle mer påkjenning enn am6.
Ikke altfor kjent med Suzuki og Honda for tiden, men de har pleid å være solide (dog styggere kosmetisk).