Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 3458
Noen som har gått der og kan dele erfaringer om skolen? Byggingeniør er mest interessant, men alle synspunkter om skolen er velkomne. Hvordan er det å bo i Fredrikstad?
Sist endret av KultNick; 16. mars 2017 kl. 01:14.
Anonym bruker
"Trekantet Varulv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvordan er det å bo i Fredrikstad?

Det er helt jævlig.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvordan er det å bo i Fredrikstad?

Det er helt jævlig.
Vis hele sitatet...
Kan du begrunne det? Jeg har hytte i Fredrikstad og flere venner der, trives utrolig godt selv i byen og kommunen
Kjenner en som studerte byggingeniør der. Hun synes det var fint. Foreleserne var dyktige og byen var koselig.
Hun er forøvrig fra Østfold, så hun er kanskje inhabil.
Anonym bruker
"Trygg Abbor"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg går der nå. Studerer helse og sosialfag. Skolen er moderne, og har alle de fasilitetene du kan forvente av en høgskole. Kjenner ikke til ingeniørfagene der, men har ikke hørt noe negativt i tiden jeg har gått der. Skolen ligger sentralt midt i sentrum og det er bra med kollektiv transport. Masse kafeer, studentkro og et aktivt studiemiljø. Fr.stad er en flott by med masse spennende ting å se og gjøre. Alle jeg går på skolen med og som opplever Fr.stad for første gang blir imponert over hvor fint det er å bo der. Østfoldinger er kule folk, og er nok generelt mer inkluderende enn folk i hovedstaden. Jeg har selv flytta fra Oslo (født og oppvokst), og angrer ikke på det valget.
Skal du pendle fra Oslo blir det nok litt strevsomt med tanke på både tid og økonomi. Nsb-kort er relativt dyrt, og det er ikke alltid togtider/busstider korresponderer med forelesningene.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Jeg studerte ved HiØ, forkurs i Fredrikstad og dataingeniørbachelor i Halden. Forkurset var greit nok, erfaringene fra Halden var mer eller mindre universelt negative. Jeg kan ikke uttale meg om byggingeniørlinja, men alt jeg har sett av HiØ som har noe som helst med IT å gjøre ville jeg styrt langt, langt unna, og det reflekterer ikke spesielt heldig på resten av skolen, heller.
Sist endret av robhol; 16. mars 2017 kl. 14:47.
Anonym bruker
"Tjukk Makrellhai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av robhol Vis innlegg
Jeg kan ikke uttale meg om byggingeniørlinja, men alt jeg har sett av HiØ som har noe som helst med IT å gjøre ville jeg styrt langt, langt unna, og det reflekterer ikke spesielt heldig på resten av skolen, heller.
Vis hele sitatet...
Kan du utdype?
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Det er litt tangentielt ettersom det er helt forskjellige avdelinger og forskjellige studiesteder, men kort oppsummert: mange direkte ubrukelige fag, høy andel inkompetente tufser i undervisningsposisjoner, busywork, deprimerende lavt nivå på det aller meste, kritiske hull i undervisningsmaterialet.
Anonym bruker
"Tjukk Makrellhai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av robhol Vis innlegg
Det er litt tangentielt ettersom det er helt forskjellige avdelinger og forskjellige studiesteder, men kort oppsummert: mange direkte ubrukelige fag, høy andel inkompetente tufser i undervisningsposisjoner, busywork, deprimerende lavt nivå på det aller meste, kritiske hull i undervisningsmaterialet.
Vis hele sitatet...
Har du erfaring med mange andre skoler?

Jeg tviler ikke paa det du sier, men jeg mistenker at din kritikk er gyldig for de fleste IT studier i Norge. Min erfaring fra IT studier is Storbritannia er at kvaliteten er daarlig der ogsaa saa det er ikke et problem ekslusivt til Norge.