Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1602
Har da etter litt over et år som lykkelig eier av et Asus Nexus 7 2013 nettbrett fått problemer, noe som egentlig burde være en liten sak med både garanti og reklamasjonsrett.

Problemet som først oppsto var mangel på lyd i ene kanalen på lyd-utgangen, noe som ikke er verdens undergang, men som jo er plagsomt på noe som i hovedsak brukes til avspilling av musikk og film. Jeg sendte så en retursøknad til komplett.no der nettbrettet var kjøpt, men fikk bare svar om at dette måtte tas mot Infocare som er servicepartner for Asus i norge.

Dum som jeg var valgte jeg så å følge linken til infocare sin nettside, der jeg sendte returforespørsel og etter hvert fikk sendt inn brettet. Et par uker senere dumpet en diger pakke ned i postkassen der nettbrettet kom tilbake, nå med fungerende lydutgang, men med ladeproblemer som gjør brettet umulig å bruke, selv med laderen koblet inn. Batteriet tømmes mye raskere enn det kan lades (stock rom, alt trådløst av, ingen apper åpne), et problem som ikke var der før det var inne til rep hos Infocare.

Tidligere erfaring med infocare tilsier at jeg nå bør begynne å lete etter en erstatning for brettet, men jeg har jo mest lyst til å slippe den utgiften. Lurer da på hva som er mest fornuftig her, bør jeg sende det inn igjen til Inforcare eller bør jeg insistere på å sende det til komplett og la de ta saken videre med Infocare?

Kan forsåvidt også spørre om noen vet hvilke nettbutikker som IKKE bruker infocare til slikt, eller som i det minste tar seg av kommunikasjonen dit selv. Har begrenset med tid og overskudd til å sende ting frem og tilbake til slike useriøse firmaer.
Uvaksinert 👍
Du har ikke byttet lader/fått ny lader? Mange nettbrett trenger større lader enn vanlige små ladere for å klare å lade. Typsik tegn er at brettet tapper seg raskere enn det klarer å fylles, hvis man ikke bruker det så kan det ta 4-7 dager å lade fult.
Trådstarter
Ladingen skjer like raskt uansett hvilken lader som er koblet til (prøvd alt fra 0.5A til 2A, medfølgende tror jeg var 1.2A).
Sånn jeg ser det så har du to valg.

1) Du sender det tilbake og krever feilen utbedret

2) Du tar tapet og kjøper ny. Anbefales hvis du har råd til det, ellers: Goto 1

Jo raskere du sender inn jo vanskeligere blir det å hevde de ikke burde vist om det da de sendte den ut.