Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 5793
Noen som vet hvor jeg kan utdanne meg som det hen? Jeg vet at jeg må igjennom mange kurs, men hvor skal jeg starte?
Jeg vil anbefale deg å starte i en annen ende; bli venn med en profesjonell piercer, og spør vedkommende. Det er greit at du skal gjennom masse kurs om smittefare, sterilisering, blodbårne og luftbårne patogener osv, men skal du ha ordentlig innsikt i dette kommer du ikke utenom en lærlingplass i et profesjonelt piercingstudio. Lykke til.

PS. Kurs i piercingteknikk tror jeg ikke holdes her i landet, grunnet for få (og spredte) interesserte. APP holder en del kurs og foredrag, men for det meste i USA. Kanskje du finner noe i England.
Sist endret av xtapolapocetl; 11. juli 2009 kl. 00:37. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... over et år senere ... ▼
Er det noen som har sånn ca. pris på hvor dyrt det er å være en ferdig "utdannet" piercer? Og tattoovør?
Og hvor lang tid det kan ta?

Er sikker på at det er mye spredt, men må vel være noen som kan fortelle hvor mye de har betalt, eller vet andre har betalt?