Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 2166
Hallo.

Når jeg kjører moped, er det ganske kjedelig uten musikk.
Jeg lurer derfor på, om noen vet om eller kan gi meg en anbefaling på noen ørepropper som er behagelig inne i hjelmen opptil flere minutter av gangen.

Hittil har jeg prøvd ut de proppene som følger med ipoden.
Det fantes ikke særlig behagelig etter flere minutter
Kjøp deg noen som går litt inn i øret. Da detter dem ikke ut, bra lyd osv. Men ikke ha for høy lyd om du kjører i tette strøk. Kan være greit å høre hva som skjer rundt deg der. Kjører du langt og utenfor byer og tettsteder er det digg er det ikke så farlig, men du bør fortsatt kunne høre litt rundt deg.

Skullcandy og KOSS har noen av de øreproppene jeg snakker om.
Maskin
FlipWare's Avatar
Trådstarter
Sitat av webBIZ Vis innlegg
Kjøp deg noen som går litt inn i øret. Da detter dem ikke ut, bra lyd osv. Men ikke ha for høy lyd om du kjører i tette strøk. Kan være greit å høre hva som skjer rundt deg der. Kjører du langt og utenfor byer og tettsteder er det digg er det ikke så farlig, men du bør fortsatt kunne høre litt rundt deg.

Skullcandy og KOSS har noen av de øreproppene jeg snakker om.
Vis hele sitatet...
Skjønner hva du mener med lydnivået.
Har en kamerat som har de koss pluggane du prata om. Ser igrunn greie ut de, bare at jeg hadde glemt at de fantes
Kan være greit å høre sirenene fra snuten som ligger bak deg
Ett tips, bare ikke bruk noen som fjerner mye støy :P Brukte noen sennheiser 300 en stund men ble farlig for jeg hørte ikke annet en musikken :P Kjekt å høre litt annet enn musikk
Jeg har prøvd med sony erikson øreplugger, men kunne ikke høre musikken for vindstøyet, sliter dere med det?
Sitat av Kolobok Vis innlegg
Jeg har prøvd med sony erikson øreplugger, men kunne ikke høre musikken for vindstøyet, sliter dere med det?
Vis hele sitatet...
Litt, kjører om dagen med øreproppene som fulgte med sony ericsson xperia mini pro, funker bra.
Jeg tok putene vekk fra "settet" og lå de oppi hjelmen på mitt Koss Porta Pro. Funka greit de, men kunne fått bedre lyd.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Portapro er som nevnt greit til MC-kjøring, da "høytalerne" kan løsnes fra bøylen.
Kjørt selv lettsykkel i min tid! Anbefaler deg virkelig å ikke bruke øreplugger som fjerner all lyd rundt deg, da dette kan hemme deg i trafikken! Bruk heller noen godt polstrede vanlige øreplugger, når hjelmen presser på, så gjør det ikke vondt i ørene over lengre tid, om de er godt polstrert! Men ikke kjøp slike som du dytter inn i ørene, de tar bort all støy rundt deg, og du kan henge deg opp i musikken - istedenfor kjøringen!
Jeg pleier å ta bort høtalerne fra bøylen på Koss portapro. For meg har det funket veldig fint.