Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 3750
Etter å ha lest boka "Olav Thon - Milliardær i Forkledning", lurer jeg på hvilke personlige kriterier dere mener er viktige for å lykkes som kapitalist?

Tenker ikke på flaks, være på rett sted til rett tid osv, men hvilke personlige egenskaper som er avgjørende om en skal lykkes. Olav Thon nevner at man må ha arbeidglede, altså elske å jobbe, samtidig som det er viktig med å være sosialt oppegående for å fungere i sammenhenger som er relatert til business.

Hva tenker dere?
Jeg tror det er viktig at man er målrettet og er villig til å gjøre det som kreves for å nå målet sitt/lykkes. Man må nok være i stand til å tråkke på noen tær også, man kommer ikke lengst hvis man bare er snill og stiller seg bakerst i køen.
Praktisk anlagt, Tenke på utsiden av boksen når det trengs, Positiv, ha baller til å satse, Forretningssans og generell IQ er jo kjekt det også.

En liten historie:
I ungdommen fikk pappa og en kompis sommerjobb i kommunen. De fikk beskjed om at de skulle slå "plenen" rundt kommunehuset, som var en halvmeter høyt. De fikk utlevert en ljå hver, og de som ga dem arbeidet regnet med at dem var opptatt resten av dagen. Pappa og kompisen fikk lånt seg en EPA-traktor av en bekjent, som kunne klippe gress. Tok en times tid, så var de ferdige, og gikk inn og ba om mer å gjøre. Uttrykket på fyren som ga dem arbeidet, var visst priceless...

Det er det jeg mener med praktisk anlagt og tenke uttafor boksen.

Veldig kjekt med kontakter og sosial intelligens også, lettere å få til ting da.
Interessant at du tar det opp,Thon har nok rett i mye det han sier,men evnen til å tenke utenfor boksen,ha øye for forretninger og en stor posjon tolmod så er du langt på vei
må vel ofte være villig til å gå over noen lik.
Dette vill jeg gjort:

Jobb på en vanlig butikk eller bedrift i omtrent ett år eller to.
Spar så mye du klarer, ikke kjøp nye klær,mat, røyk eller snus.

La si du har en god del tusen i lomma, så springer du til nærmeste narvesen å kjøper så mange flaxlodd du har råd til.

Sjansen for å bli millionær er rimelig knallstor!

Lykke til og si ifra om du klarer det
Generell IQ og sosiale antenner er de to viktigste egenskapene, mener jeg. At man må kunne snakke for seg, være overbevisende og ikke minst ha peiling på det man snakker om. Vil faktisk påstå at det å bli millionær er ganske enkelt, bare man vet hva man gjør og legger litt arbeid i det. Milliardær er nok litt verre, men ikke umulig ;-).
Sitat av Vegard004 Vis innlegg
Dette vill jeg gjort:

Jobb på en vanlig butikk eller bedrift i omtrent ett år eller to.
Spar så mye du klarer, ikke kjøp nye klær,mat, røyk eller snus.

La si du har en god del tusen i lomma, så springer du til nærmeste narvesen å kjøper så mange flaxlodd du har råd til.

Sjansen for å bli millionær er rimelig knallstor!

Lykke til og si ifra om du klarer det
Vis hele sitatet...
La oss si du jobber på Rema for 120kr timen. Det er 960kr dagen (8 timers arbeidsdag), og 350400kr i året. La oss si du jobber i 2 år og ikke bruker en krone du tjener på denne jobben. Da har du opparbeidet deg 700800kr. Jeg vil heller tro det er mer gunstig å sette disse pengene inn på en høyrente sparekonto enn å bruke over 700k på Flakslodd der kanskje 100 av 500 000 lodd har toppgevinst. Du vil tape mye penger på dette.
Sist endret av Sk33to; 17. februar 2011 kl. 15:44.
Inform & TOTS & MOTM
sam500's Avatar
Sitat av Vegard004 Vis innlegg
Dette vill jeg gjort:

Jobb på en vanlig butikk eller bedrift i omtrent ett år eller to.
Spar så mye du klarer, ikke kjøp nye klær,mat, røyk eller snus.

La si du har en god del tusen i lomma, så springer du til nærmeste narvesen å kjøper så mange flaxlodd du har råd til.

Sjansen for å bli millionær er rimelig knallstor!

Lykke til og si ifra om du klarer det
Vis hele sitatet...
Jada

Hvis du ser på baksiden av flaksloddet er det 1 til 973495... kjangs at du vinner.
Sitat av Sk33to Vis innlegg
La oss si du jobber på Rema for 120kr timen. Det er 960kr dagen (8 timers arbeidsdag), og 350400kr i året. La oss si du jobber i 2 år og ikke bruker en krone du tjener på denne jobben. Da har du opparbeidet deg 700800kr. Jeg vil heller tro det er mer gunstig å sette disse pengene inn på en høyrente sparekonto enn å bruke over 700k på Flakslodd der kanskje 100 av 100 000 lodd har toppgevinst. Du vil tape mye penger på dette.
Vis hele sitatet...
et årsverk er 1750 timer, altså tjener du 210000 på et år. trekk fra 36% skatt så står du igjen med 133400

Du skal holde på en god del år før du kommer til 1 mill på den måten der ...
Lønnsarbeid blir du ikke rik av...
Når han sier arbeids glede tror jeg det ligger like mye at man må like det man driver med, man må ha en drive som skiller seg fra mengden og som gjør at du ikke gir opp når det går deg mot.

Tror det er det beste tipset, finn noe du virkelig liker og bli best i det, så vil du alltid finne måter å tjene penger på det.
Man trenger nødvendigvis ikke penger. Det kan man få fra investorer.

Folk har blitt rike på så mangt, men virker for meg at en god metode er å være god innen en nisje. Så må man tørre å satse og like å jobbe. De fleste vil det ikke nok. De er fornøyd med å jobbe 9-16 for lønn hver måned.

Hvorfor skal man egentlig ta masse risiko å kanskje gå på smell etter smell ?
Få deg unge, lær ungen å spille tennis når han er 5 år. 10-15 år etter når ungen er blant topp 100 i ATP er både ungen, du og kjerringa millionærer. Tennis er en lite utbredt sport i Norge, så om man er norges beste tennisspiller vil man også tjene inn litt her og der.
shit was so cash
Anda22's Avatar
Spar opp 100 tusen, start eget firma. Ta lån, Kjøp en eiendom bygg på den f.eks i bergen. En 2 mans bolig koster ca 1,5 mill og kjøpe med tomt blir det 2,5 mill. Noe som man har råd til og nedbetale vist du jobber i kassa på rema. Du får selgt per leilighet på 80kvm for 1,5mill-2,5 mill spørst hvor den ligger, du har 3 mill og det lånet på 2,5 mill er 500 tusen igjen på. Fortsett sånn.
Tror di 2 eller 3 første årene på firma er skattefritt
Kanskje litt dårlig forklart
Igjen! Igjen! Igjen!
Man må han pågangsmot, være målbevist og ikke gi seg selv om man møter motstand.
Kjenner opp til flere folk som er flinke med nevene som har tjent en million her å en million der på å kjøpe hus, pusse dem opp og så selge dem igjen. Samler du sammen en gruppe folk så går jobben mye raskere, å dere tjener mer penger og kan fixe flere hus. Ganske swag
Sist endret av Juicekongen; 17. februar 2011 kl. 16:47.
For å lykkes på den økonomiske siden her i livet er det ekstremt viktig med ett skikkelig kosthold, og en god personlig hygiene, ja for ikke å snakke om bilen. Jeg kan ikke få understreket nok hvor viktig det er å ha en digg bil som reflekterer deg som person. Bilen må gjerne være blå, da dette er en pen farge. Også mobilen må være siste skrik, som f.eks iphone 4, har du i tilleg fått lastet ned noen funtones fra 2244 så vil dette garantert slå positivt ut, følg gjerne etter sjefen på jobben og spill disse om og om igjen.
Man kan bli en milliardær på den enkle måten: kom opp med en banebrytende idé som ingen andre har hatt før deg, gjerne én som kan være veldig praktisk å ha i løpet av en normal hverdag, og man må gjerne finne en målgruppe.

Hvis du får alt dette i én og samme ting og klarer å skaffe en patent på det, er du millionær og milliardær på null komma niks.

Åja, sant det. Du må sannsynligvis jobbe ekstremt hardt i noen (10-15) år, opparbeide deg et navn, og når du endelig er 30-40 år gammel og har en bankkonto på størrelse med Sri Lankas BNP, kan du stikke til Bora Bora og chille.
Er ikke så lett som å bare ha en banebrytende idé, og så bli rik. Man må også vite hvordan produktet skal distribueres, man må kunne å forhandle og være litt "kynisk" rett og slett. En ting til, etter å ha snakket med en grunder i dag, som eier et par selskap, har jeg lært at det å ha et solid nettverk med flinke folk rundt seg som kan hjelpe til med forskjellige utfordringer er gull verdt.
Sist endret av Omnibenevolence; 18. februar 2011 kl. 14:17.
Finne opp en eller annen App til Ipod/apple/Android. (spill, program)
Lage et Innovativt spill og markedsfør ved å spamme 4chan.